Toon posts:

Probleempje met aansluitingen op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag iedereen

Ik heb net een nieuwe pc gekocht en zit nu beetje in de war met wat ik nou waar moet aansluiten op het moederbord, ik heb een P5B- Deluxe.

Op het moederbord zitten de volgende aansluitingen:

USB910:
usb+5V
usb_P10-
usb_P10+
GND
NC

usb+5V
usb_P9-
usb_P9+
GND

USB56:
usb+5v
usb_P5-
usb_P5+
GND

usb+
usb
usb
GND
NC

USB78:
usb+5v
usb_P7-
usb_P7+
GND

usb+
usb
usb
GND
NC

en de usb heeft de volgende aansluitingen:

usb+5v = VCC1
LDM1 = DATA-1
LDP1 = DATA+1
GND = GND 1
NC = SHIELD 1

nu was ik dus benieuwd welke waar hoort, en of GND de aarde is? want ditzelfde probleem heb ik met de firewire, maar daar zitten 2GND op van de firewire en 3 op het moederbord.

Alvast bedankt voor de reacties

Gr Eddy

Verwijderd

als je kijkt naar de connectoren op het board , dan zie je dat er altijd twee USB aansluitingen in een 'voetje' zitten.
Voor beide geld van boven naar beneden +5V data- data+ GND
Bij een zit er een extra pinnetje (NC Not Connected) die dient om ervoor te zorgen dat de connector aan de kabel naar de USB aabsluiting achterop (of voorop de kast) er maar op een manier op de connector op het moederboard kan worden geprikt!
Als je een USB aansluiting hebt met losse draadjes is het dus gewoon even opletten dat je ieder draadje op de goede pin prikt!

In de dokumentatie staat dat toch duidelijk vermeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar die getallen 5,10 en 7 hebben voor de rest dus geen invloed?

Verwijderd

Alle connectoren hebben een volgnummer , dus what is a name (number)

Verwijderd

Uit mij hoofd (ik heb even geen zin om de dokumentatie op de CD op te starten) is dat je geen wake up on Keyboard op alle USB aansluitingen op kunt starten. Maar dat is een kwestie van de dokumentatie even doorlezen.

Securman gaat zodadelijk 4 systemen bouwen met een P5B-De Luxe board.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dus inderdaar losse dingetjes er op doen alleen snap er weinig van want op de connectoren van de kast staan voor de rest geen nummers, ben ook geen held in engels, maar komt er dus gewoon op neer dat LDM1 = DATA-1, LDP1 = DATA+1 gewoon op de usb_P10-, usb_P10+ moeten?

heb voor de rest nog nooit een pc gebouwd dus heb er totaal geen verstand van 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:31 ]

Verwijderd

De USB 'achterkantjes' die worden meegeleverd hebben toch geen losse draadjes, dat is toch een connector ?

Als je kast een USB aansluiting aan de voorkant heeft , dan kunnen daar ipv een stekker losse draadjes aanzitten.
Die zullen wel gemakkeerd zijn met VCC (of 5V) DATA- (of -) DATA + (of + ) en GND
Die dus op de corresponderende aansluitingen op het bord prikken.
Let op Firewire (1394) en USB niet door elkaar halen , dat zegt dan nl BOEM ! (USB = 5 V , FireWire = 12 V)

ik zet mijn portable even aan en kijk in de documentatie

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
begrijp het nu dus ongeveer waar het op moet, maar voor de rest maakt het niet uit of je het aansluit op de USB910 of USB56 ?

Verwijderd

Nee hoor maakt niet uit. 910 of 56 of 78
USB910 is 180 graden gedraaid tov USB56 en USB78 , wel opletten dus met aansluiten !

Volgende keer zelf eerst meer zoeken , aansluiten usb in Google zal wel van alles opleveren. Hier op GoT hechten we veel waarde aan zelf uit zoeken en dan pas hulp zoeken !

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je hulp, ik zal het allemaal even uittesten, en volgende keer gebruik maken van Google.

Gr Eddy
Pagina: 1