Toon posts:

Ophalen gegevens via innerHTML in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina met een groot aantal textarea's die in een DIV zitten. De inhoud van de DIV ken ik toe via

divID.innerHTML=...

Als ik nu een wijziging aanbreng in een van de textarea's, dan is divID.innerHTML in Internet Explorer veranderd (vanwege de wijziging). Echter, Firefox heeft in divID.innerHTML nog steeds de oorspronkelijke gegevens staan, terwijl ik ook daar graag de nieuwe gegevens zou willen hebben (zowel de html als de inhoud).

Is dit een bekend probleem, en wat zou de beste oplossing zijn?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

crisp

Devver

Pixelated

Waarom spreek je niet gewoon de textarea's aan en gebruik je daarvan het value-attribuut? Note dat innerHTML een non-standaard DOM extensie is waarvoor niet gedefinieerd is wat de behavior zou moeten zijn in dergelijke situaties. Browser-implementaties wijken dus vaak af op die punten...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:28:
Waarom spreek je niet gewoon de textarea's aan en gebruik je daarvan het value-attribuut? Note dat innerHTML een non-standaard DOM extensie is waarvoor niet gedefinieerd is wat de behavior zou moeten zijn in dergelijke situaties. Browser-implementaties wijken dus vaak af op die punten...
Ik heb niet alleen de inhoud nodig, maar ook de HTML lay-out, omdat er voortdurend nieuwe elementen kunnen worden toegevoegd of oude weggehaald, en het doel van het manipuleren van innerHTML is in dit geval om een "undo" funktionaliteit toe te voegen.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 12:24
Is het niet het geval dat je de pagina als XML verstuurt? Kan me vaag herinneren dat innerhtml niet mag als je text/xml gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Phenomenon schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:15:
Is het niet het geval dat je de pagina als XML verstuurt? Kan me vaag herinneren dat innerhtml niet mag als je text/xml gebruikt.
Nee - dat is het niet - ik krijg overigens ook geen foutmelding of zo, alleen is de inhoud van de innerHTML niet "bijgewerkt".