Ergens in een eBay factuur -> csv tooltje dat ik geschreven staat de volgende code:
Vervolgens ga ik die regex hier gebruiken:
Waar strResultaat een normale string is.
Werkt allemaal prima, maar als er facturen voor Duitse klanten met hun ß, ä, ö, ü letters in de factuur map zitten dan worden die tekens gewoon compleet genegeerd. Als ik er een breakpoint op zet dan zie ik dat de tekens al weg zijn bij "strResultaat = rgxmatchAdresregel.Value". Hij geeft dus het hele resultaat terug, maar zonder de hiervoor genoemde tekens.
Als ik de regex regel test in Expresso dan geeft hij het resultaat terug MET die "Duitse tekens" dus het ligt niet aan mijn regex regel?
Waar ligt het wel aan?
Visual Basic .NET:
1
2
| Dim rgxAdresregel As Regex = New Regex(My.Settings.strRegexpatroonAdres, RegexOptions.IgnoreCase Or RegexOptions.CultureInvariant Or RegexOptions.IgnorePatternWhitespace Or RegexOptions.Compiled) Dim rgxmatchAdresregel As Match |
Vervolgens ga ik die regex hier gebruiken:
Visual Basic .NET:
1
| strResultaat = rgxmatchAdresregel.Value |
Waar strResultaat een normale string is.
Werkt allemaal prima, maar als er facturen voor Duitse klanten met hun ß, ä, ö, ü letters in de factuur map zitten dan worden die tekens gewoon compleet genegeerd. Als ik er een breakpoint op zet dan zie ik dat de tekens al weg zijn bij "strResultaat = rgxmatchAdresregel.Value". Hij geeft dus het hele resultaat terug, maar zonder de hiervoor genoemde tekens.
Als ik de regex regel test in Expresso dan geeft hij het resultaat terug MET die "Duitse tekens" dus het ligt niet aan mijn regex regel?
Waar ligt het wel aan?