Toon posts:

[Knoppix] Can't find knoppix filesystem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeer nieuw met linux en ik wou wel eens knoppix dvd versie uitproberen, maar na het branden liep ik al meteen op tegen een boot probleem.

Elke keer bij de boot info krijg ik een error: Insmod error inserting /cdrom/KNOPPIX/modules/cloop.ko
Can't find knoppix filesystem.

Ik heb al rondgekeken op forums en zogenaamde ' cheats' geprobeerd, maar telkens in de help functie (F2/F3) probeer ik knoppix dma of knoppix testdvd in te typen maar hij start dan alleen maar de dvd opnieuw op en krijg ik dezelfde error.

Ik heb het uitgeprobeerd op 2 verschillende systemen, AMD 5000+ Dual core 64 bits, en een 2.5 p4 processor. Ik heb de laatste versie gedownload van een van de officieele mirrors.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:34:
Ik heb de laatste versie gedownload van een van de officiele mirrors.
En heb je ook de checksum gecontroleerd? En heb je ook eens een andere dvd geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe controleer ik de checksum? Ik zie nergens een MD5 staan op de website, ben er niet zo'n expert in, sorry

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
code:
1
knoppix testcd
Check CD data integrity and md5sums

Verwijderd

Topicstarter
Goed, verder dingen uitgeprobeerd, de dvd versie is wss mislukt vanwege te snel branden.

CD Versie werkt op mijn P4 2.5 ghz, en zelfs ook nog op mijn oudere pentium 3, en ik ga nu proberen om de dvd versie weer te branden, op 8x speed (kan niet lager dan 8x :X )

Ook nog een vraagje, wat zijn nou de grootste verschillen tussen cd en dvd versie?