Ik maak nu geruime tijd van de HDTV-kwaliteiten van mijn Philips 23PF5321 om op mijn Xbox 360 te kunnen spelen. Het valt me echter op dat de televisie automatisch overschakelt van "Breedbeeld 16: 9" naar "Zoom 16: 9", waardoor er wordt ingezoomd en het beeld aan alle kanten van het scherm er voor een centimeter af wordt geknipt. Zodra de televisie op HDTV staat, kan ik het profiel van Zoom niet meer veranderen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Bvd
!
Verwijderd
Aangesloten via componenten ingang of HDMI/DVI? En welke software versie zit op dat model? Misschien is het toch daar iets misgegaan.... En al philips gebelt over dit "fenomeen"?
* Koffie gokt ook op HDMI/DVI
Bepaalde TFT/LCD/Plasma schermen willen wel eens weigeren te kunnen zoomen bij een digitale input (omdat het digitaal aangeleverd word en dus 'te vertrouwen is'.
Bepaalde TFT/LCD/Plasma schermen willen wel eens weigeren te kunnen zoomen bij een digitale input (omdat het digitaal aangeleverd word en dus 'te vertrouwen is'.
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik heb de Xbox aangesloten door de component-kabels in een converter te steken (die bij de televisie zat) en als DVI de televisie ingaat. Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke software m'n televisie draait, heb je tips?
[ Voor 27% gewijzigd door Slofsky op 17-02-2007 23:58 ]
Mijn Toshiba 37WLT67Z doet hetzelfde bij het gebruiken van HDMI aansluiting via een DVI verloopkabel naar de PC. Dit heet "overscan" (zoek daar maar eens op). Echter is het in de videokaart van mijn PC weer ongedaan te maken. Die maakt het beeld kleiner dan 1920x1080, doordat het TV dat weer een stukje oprekt (de dikte van de startbalk ongeveer, en dat rondom) wordt het netjes beeldvullend.
Dat is iets dat ik niet kan uitzetten in mijn TV (voor zover ik het weet, heb hem nog geen week), maar dat je moet regelen in de bron. In jouw geval dus de XBox.
Misschien kun je meer vinden door te zoeken naar de combinatie xbox en overscan.
Dat is iets dat ik niet kan uitzetten in mijn TV (voor zover ik het weet, heb hem nog geen week), maar dat je moet regelen in de bron. In jouw geval dus de XBox.
Misschien kun je meer vinden door te zoeken naar de combinatie xbox en overscan.
This footer is intentionally left blank
Thanks! Ik ga op zoek
.
Edit: De Xbox 360 stelt mij niet in staat om de overscan weg te poetsen, er wordt echter wel hier en daar gesuggereerd dat dit in het service menu van de televisie te doen is. Denk alleen niet dat dit erg handig is, aangezien dit vast ook invloed heeft op het beeld van de televisie.
Edit: De Xbox 360 stelt mij niet in staat om de overscan weg te poetsen, er wordt echter wel hier en daar gesuggereerd dat dit in het service menu van de televisie te doen is. Denk alleen niet dat dit erg handig is, aangezien dit vast ook invloed heeft op het beeld van de televisie.
[ Voor 120% gewijzigd door Slofsky op 19-02-2007 18:05 ]
Pagina: 1