Toon posts:

[MySQL] ORDER BY met quotes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze query werkte altijd:
code:
1
select id, date, subject from table1 order by 'date' ASC;

Date dus tussen quotjes. Dat werkte met mysql 4.1.21 en ook 5.0.22, echter is mysql geupdate naar de nieuwste versie uit de 4.1 reeks (4.1.22) en werkt het opeens niet meer als het veld tussen quotes staat. Waarom ik dit ooit zo heb aangeleerd weet ik niet, maar het staat zo in al mijn queries :o

Zowel 4.1.22 als 5.0.33 veroorzaken me veel werk, quotes weghalen dus.

Vraag is dus min of meer, of het echt klopt dat dit is veranderd in de nieuwere versies en waarom je dit dan niet tussen quotes zou mogen zetten, ik vind het persoonlijk wel goed leesbaar zo. Of is er een configuratie parameter die ik kan switchen waardoor ik toch de quotes kan blijven gebruiken en nieuwe code zonder schrijven? :P

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Omdat het geen ANSI SQL is?
Je kunt overigens wel backticks gebruiken (iig in MySQL): dus `veld`.

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:11:
Zo'n vermoeden had ik al ja, maar ik vond het vreemd dat het dan in eerdere versies van mysql wel werkte.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Caesartje schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:11:
dates zijn ook erg vervelend in Access moet je #datum# (ipv 'datum') gebruiken en op MySql heb je natuurlijk lekker die unix timecode

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
jopiek schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:15:
[...]

dates zijn ook erg vervelend in Access moet je #datum# (ipv 'datum') gebruiken en op MySql heb je natuurlijk lekker die unix timecode
Het "probleem" geldt niet alleen voor datum, maar ook voor velden als id, of prioriteit, etc. Dat het geen probleem is weet ik ook wel, het is natuurlijk gewoon onkunde ;)