Toon posts:

Maxtor HD problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat dus niet over schijven in het algemeen, maar specifiek over Maxtor schijven.

Ik heb in het afgelopen jaar voor 4 verschillende PC's (en configuraties qua Sysboard en Videokaart) 6 Maxtor SATA schijven gekocht, 120GB, 200GB en 250GB.
Inmiddels kan ik schijf nr 8 naar Maxtor terug sturen. (de 2 120GB schijven zijn al eerder terug gestuurd geweest en door Maxtor vervangen door 160GB exemplaren)
1 van die acht schijven had bad blocs, de andere 7 worden gewoon plots niet meer herkent met het opstarten van de PC.
Ben al even aan het googlen geweest, en kwam een 'bekend' probleem tegen als je je IDE op "enhanced" zet. Heb dat dus inmiddels terug gezet op "compatable"

De plaatselijke PC boer zegt dat ze geen problemen kennen met Maxtor schijven, maar daar geloof ik dus geen drol van.
In alle jaren dat ik PC's bouw/gebruik heb ik van de misschien wel 100 ingezette schijven slechts een enkele keer een HD terug moeten sturen met een defect.
Ik geloof er dus echt niets van dat er geen ernstige problemen zijn met Maxtor schijven.

Iemand anders hier ervaringen hiermee, en eventuele informatie wat het probleem kan zijn?

Ik weet dat ze zeer grote problemen gehad hebben met de 20GB en 30 GB serie (veelvuldig gebruikt in Compaq PC's)
Het lijkt iig op een herhaling hiervan.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hier een zeer tevreden MAxtor gebruiker sinds 1999 en meerdere schijven gebruikt en in gebruik. Op het ogenblik 8x 200GB Diamondmax 10 in RAID5. Tuurlijk heb ik wel eens een schijf retour gestuurd, maar dan zijn er hooguit 3 of 4.

Het is meer de vraag welk type Maxtor schijf gebruik je in combinatie met welke moederbord en dan met name de chipset. De combinatie Nforce4 en Diamondmax 10 heeft namelijk nogal wat voor problemen gezorgt. Overigens lag/ligt dit probleem niet alleen bij Maxtor. Nvidia schijnt met de Nforce4 niet erg netjes omgesprongen te zijn met de S-ATA specificaties, daar in tegen heeft Maxtor zich te strikt er aan gehouden.

Overigens is hier heel veel over te vinden op GOT.

Zorg er overigens ook voor dat je schijven niet te warm worden, maar dat geldt voor elk merk.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 17-02-2007 12:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
check ook je voeding enzo even, kan gewoon zijn dat de voeding of een nader onderdeel van je pc al die schijven om zeep helpen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus allemaal om Asus moederborden met intel chipset en Diamondmax 10 schijven.
Voeding is ruim voldoende bemeten, 1 pc slechts 1 harddisk, andere een ASUS 450W voeding met 3 schijven en nog een bak met 350W voeding met 2 schijven

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:32

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:13:
...
Voeding is ruim voldoende bemeten
...
Het gaat niet alleen om het aantal watt wat de voeding kan leveren, maar ook om de kwaliteit/stabiliteit van de voeding. Dat verschilt nogal per merk.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• warcow
als van die pc's met allemaal verschillende voedingen toch op elke ook de schijven kapot gaan, dan zal het toch iets anders zijn. het is zeer onwaarschijnlijk dat het gewoon steeds die maxtor schijven zijn, want ik draai hier zelf ook veel maxtor's, en heb er geen enkel probleem mee gehad. Misschien toch het moederbord op 1 of andere manier?

Verwijderd

Topicstarter
antonboonstra schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:17:
[...]

Het gaat niet alleen om het aantal watt wat de voeding kan leveren, maar ook om de kwaliteit/stabiliteit van de voeding. Dat verschilt nogal per merk.
Weet ik, slechte voedingen hebben het vermogen veelal niet goed verdeeld over de benodigde spanningen.
Maar het zijn dus gewoon goede voedingen die ik gebruik.
Alle drie die PC's hebben dus ook verschillende ASUS moederboarden procs en video kaarten (wel allemaal nvidia videokaarten)
De enige gemeenshappelijke deler is dus echt de maxtor schijf, verder zijn alle configuraties totaal verschillend, zelfs de locaties zijn verschillend (staan er 2 bij mij en 1 aan de andere kant van de stad)

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik ga morgen dus maar een paar andere harddisks halen, en die tering maxtors opsturen ter reparatie.
Daarna ongeopend direct op marktplaats die krengen, wil er niets meer mee te maken hebben

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 13:44
hier ook en Ex klant van maxtor, heb 4 kapotte HDD's gehad binnen 1 jaar, daarvoor heb ik altijd seagate gehad, nooit problemen, en sinds ik nu WD's heb loopt ook alles super stabiel, geen maxtor meer voor mij

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

soheilmd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:59:
hier ook en Ex klant van maxtor, heb 4 kapotte HDD's gehad binnen 1 jaar, daarvoor heb ik altijd seagate gehad, nooit problemen, en sinds ik nu WD's heb loopt ook alles super stabiel, geen maxtor meer voor mij
Dat zal ook niet meer gebeuren, aangezien MAxtor geheel zal opgaan in Seagate. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• warcow
Toch vreemd dat sommige mensen alle maxtor's kapot krijgen, en andere (zoals ik) nog nooit problemen ermee gehad hebben. (en dat terwijl ik toch erg veel schijven heb, van vele merken ook.)
Misschien dat maxtor een zeer slecht systeem heeft voor reparatie, en de klanten vaak "foute" rma exemplaren meegeven in geval van reparatie..?
Aan de TS'er: Toen je die schijven voor het eerst kocht, zaten ze toen nog 100 % goed gesealed in het anti statische folie? (dit is uiterarad verplicht voor een winkel om ze zo te leveren, maar niet iedereen houd zich hieraan)

Verwijderd

Topicstarter
Zaten idd volledig fabrieks geseald, dat is iets waar ik altijd wel op let, ik weet hoe het werkt in computer winkels, meer dan genoeg ervaring daarmee :)
Dat is oa altijd de reden dat ik defecte schijven zelf ter reparatie stuur, en het niet via de winkel laat lopen.

Blijkbaar maakt maxtor dus gewoon klote schijven die in sommige configuraties toch nog heel blijken te blijven. Ik kan me namelijk niets anders voorstellen, aan de configuraties kan het namelijk absoluut niet liggen, 3 verschillende type's ASUS moederboarden met elk andere type videokaarten en voedingen.

Ik heb in de jaren dat ik met PC's werk (vanaf de 80286) meer dan voldoende kijk op zaken om fouten in configuraties er wel uit te halen.
Ik denk zelf dat maxtor gewoon weer een mega probleem heeft met hun schijven vergelijkbaar met de 20 en 30GB exemplaren destijds.
Het betreft deze keer dus de 120GB, 160GB en 250GB SATA exemplaren.

Dus als iemand nog maxtor schijven zoekt, ik heb ze straks in de aanbieding :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 06:23 ]

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb vanaf 2000 verschillende merken gekocht voor zowel mezelf als de hele a-technische familie van me, waaronder Seagate (wat ik eerst een el-cheapo merk vond, maar daar ben ik enorm van teruggekomen), IBM's, Hitachi's en Maxtors. Bij de Hitachi heb ik een keer fysiek een sata stekker afgebroken, verder bij geen een merk ooit problemen gehad...
Behalve bij Maxtor.
In 2000 begon ik met Maxtors, daar ging de helft van kapot en ook de vervangers van een compleet andere serie gingen kapot. Toen 5 jaar oid geen Maxtors meer gekocht, toch weer een keer Maxtors gehaald omdat ik dacth van: ach zo erg als in mijn gedachten kan het niet meer zijn, maar nee. Weer 1 van de 2 stuk binnen 6 maanden.

Maxtor komt er bij mij niet meer in. Te veel vage verhalen over Maxtors die niet werken met bepaalde chipsets of dat je rock-steady voedingen moet hebben etc. Liever een HD die 3% trager is maar wel 100% betrouwbaar als een Maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke (of eigenlijk het erge) is dat ik bij een lokale pc boer hier in Zoetermeer (naam zal ik niet noemen, maar heeft iets met kracht en touwtjes te maken :D ) geinformeerd heb, en die hadden totaal geen slechte ervaringen met Maxtor, aldus de "deskundige" verkoper.
Je gaat dan echt aan jezelf twijfelen.

Vandaag dus bij Informatique een nieuwe HD gekocht en uiteraard het verhaal van die maxtors verteld. Zij hadden dus dezelfde ervaring met Maxtor. Hulde voor de eerlijkheid van die verkopers daar.

Blijkbaar heeft de lokale pc boer hier fikse provisie op elke verkochte Maxtor harddisk, en zitten ze je dus gewoon keihard voor te liegen.

Is toch echt de laatste keer dat ik een stap over hun drempel heb gezet, en dat terwijl ik sinds de 80486 toch een hele vaste klant bij ze ben, en jaren heb gehad dat ik zeker een ton (in guldens) per jaar omzet bij ze had. (en nee, ik ben geen bedrijf, maar was in die tijd zeer aktief met pc-tjes bouwen voor familie vrienden kennissen en collega's)

• warcow
1 ding nog vergeten trouwens, is de koeling wel goed? Want ik weet inderdaad wel dat maxtor's zeer hete schijfjes kan maken...
Zonder koeling kunnen die dingen zo over de 50 graden komen, en met goede koeling is het goed mogelijk ze net boven de omgevingstemperatuur te houden. (ook onder full load.)
Heb nu ook net een 160 gig maxtor in een xbox gezet, en ik weet niet zeker of die het wel gaat volhouden, want het beestje word al erg heet. (ik zie ook geen mogelijkheid om het kreng van goede koeling te voorzien zonder de hele case te modden.)

edit: Heb wel eens wat bij een pc bedrijfje gewerkt, en daar deden ze om de reden van hete maxtor schijven juist altijd een extra casefan in de pc.

[ Voor 13% gewijzigd door warcow op 19-02-2007 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur van die schijven is geen probleem, 1 pc heb ik idd ook een extra fan zitten die de HD's koelt, andere pc heb ik wegens ruimtegebrek de HD op de bodemplaat van de pc gemonteerd, hele kast is dus koeling voor de HD. En zelfs met heftig gamen tijdens langdurige lanparty's word de bodemplaat ter plaatse van de HD niet meer dan handwarm.
3de pc zitten de 2 HD's ook tegenover een 15mm fan, terwijl op die PC nauwelijks HD belastende programma's draaien.

Overigens bleek uit een onlangs gepubliceerde test van Google, dat temperatuur niet echt nadelige invloed heeft op schijven.

nieuws: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die test van Google spreekt wel over 45°C als hoge temperatuur (afgeleid uit de grafieken). Aangezien een losse ongekoelde harddisk in mijn ervaring makkelijk een eind boven de 50° kan gaan dekken de testgegevens van Google niet meteen het hele consumentengebied. Ook is het gebruik van de harddisks bij Google compleet verschillend. Bij Google zijn de schijven nagenoeg 24/7 in gebruik wat voor een gelijkmatig verdeelde temperatuur zorgt. Bij de meeste thuisgebruikers zijn er echter grote verschillen in temperaturen doordat de pc ook vaak uit staat of in stroombesparingsmode staat. Het zijn net die temperatuursverschillen die voor mechanische belastingen kunnen zorgen.

Zoals je eveneens uit de Google grafieken kunt afleiden stijgt de uitvalkans bij temperaturen tussen 40-50°C. Bij harddisks ouder dan 3 jaar is de stijging niet minder dan spectaculair te noemen. Hogere temperaturen werden jammer genoeg niet opgemeten door Google (wat doet uitschijnen dat ze zelf geen harddisks warmer dan 50° laten worden), maar een eenvoudige interpolatie laat toch uitschijnen dat de uitvalspercentages daar dramatisch hoog moeten liggen.

Wat uit de Google testen blijkt is niet dat je harddisks niet moet koelen. Er blijkt uit dat excessief koelen nadelig kan zijn. Zorg ervoor dat de harddisks tussen 35 en 40°C zijn en je hebt de meeste kans op een lange levensduur. Zonder minimale koeling zijn die temperaturen nauwelijks haalbaar in een gewone kast. Lagere temperaturen (< 30°C) lijken vooral in de inloopperiode dodelijk te zijn, maar op langere termijn zijn temperaturen boven 40°C de grootste doodsoorzaak.

Verwijderd

Zal ik ook maar een x iets poste :p.

Op dit moment draai ik een 80gb maxtor op de pc die ik zelf dagelijks gebruik uhm overgebruik hij zit tot 100% vol elke dat brand ik een dvd met data en zelfde dag zit het weer vol :p.
En heb hem all zo een 2 jaar als het niet langer is geen problemen mee gehad.

En voor de pc die ik gebruik als router zitten 2 40gb maxtor hdd's in die draait natuurlijk 24/7 nog geen problemen gehad.

Verder heb ik in me eigen pc een seageat 200gb zitten en zins kort een 320gb external seageat.
heb ook een intern 400gb samsung :/ moet ik er nog inplaats..

maar bijde systems draaien zonder problemen en ik speel er nog wel aardig vaak mee :p.
Op een slechte manier :$.

Verwijderd

Topicstarter
De 80 GB schijven van maxtor hadden idd geen problemen, het is pas ontstaan bij de grotere SATA schijven.
Rond de tijd van 10GB tot 30GB ed was maxtor mega bagger, uiteindelijk hebben ze in de 80GB tijd hun zaken op orde weten te krijgen, en alles duidt er nu op dat ze weer terug bij af zijn, bagger schijven maken dus.

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:34:
Die test van Google spreekt wel over 45°C als hoge temperatuur ---KNIP---
Klopt, dat schijven tegen redelijk hoge temperaturen kunnen, is geen vrijbrief om niet te koelen :)

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:20:
De 80 GB schijven van maxtor hadden idd geen problemen, het is pas ontstaan bij de grotere SATA schijven.
Rond de tijd van 10GB tot 30GB ed was maxtor mega bagger, uiteindelijk hebben ze in de 80GB tijd hun zaken op orde weten te krijgen, en alles duidt er nu op dat ze weer terug bij af zijn, bagger schijven maken dus.
De 40GB en 80GB schijven, 5400 alsmede 7200rpm liepen hier behoorlijk warm, waren luidruchtig en vielen toen al uit. Werden zelfs warmer dan mijn 10K Seagates. Uiteraard goed gekoeld. Ik noem 2x 92mm vin @ 5/7V goed gekoeld, ik ga er immers van uit dat je geen phase change nodig hebt op de harde schijven. Ze liepen wel onder de 45 graden. Zels mijn huidige niet gekoelde 15K's halen de 35 graden amper (uiteraard heb je wel een minimale flow ivm throughput van outtakes).

Kan uiteraard dikke pech zijn, maar ik had er toen al last van. Neemt niet weg dat een retour percentage van > 10% op de 250GB Sata's bij de lokale PC boer niet wijst op een groot probleem bij Maxtor en te ontkennen is.

Bij mij ligt het zo diep, dat met de overname door Seagate, ik eigenlijk geen Seagates meer durf te kopen :| Bedoel uiteraard de productie na overname, daarvoor was het gewoon een topmerk.

Ik krijg nog vaak Maxtor in handen, het laatste jaar mijd ik ze in mijn eigen systeem. Heb ook enkele gewoon weggegeven. Ik gunde Maxtor toch nog een kans, alleen geen Sata of IDE. Een 10K SCSI. 1x raden wat er het afgelopen jaar allemaal aan schijven stuk is gegaan. Dat is op één vinger na te tellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hardware Junk op 20-02-2007 13:42 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Of je houd van Maxtor, of je vind ze vreselijk :P
Iedereen heeft zeer persoonlijke ervaringen met bepaalde merken. Bij mij zijn bijvoorbeeld in zeer korte tijd drie nieuwe Seagates gesneuveld.
Maar als er zoo veel mensen super tevreden zijn met hun 7200.10 schijfjes maak ik me liever wijs dat ik gewoon pech heb gehad. Er draait dan nu ook weer een leuk setje Seagates in m'n PC (naast drie grote S-ATA Maxtors die het al jaren perfect doen ;) )

offtopic:
Btw, denk ook af en toe aan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 13:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:48:
Of je houd van Maxtor, of je vind ze vreselijk :P
Wat voor merk er op schijven staat, zal mij persoonlijk roesten, als het maar betrouwbare schijven zijn.
Maar nr 8 terugsturen van de in een jaar tijd gekochte 6 schijven, dan is het voor mij voor zo'n merk toch echt exit.

en wat betreft de overname door Seagate, ik mag toch hopen dat Seagate ook die enorme berg maxtor schijven retour ziet komen, en dus niet de 'techniek' van maxtor op hun schijven gaat toepassen, maar juist andersom.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:04:
[...]

Wat voor merk er op schijven staat, zal mij persoonlijk roesten, als het maar betrouwbare schijven zijn.
Maar nr 8 terugsturen van de in een jaar tijd gekochte 6 schijven, dan is het voor mij voor zo'n merk toch echt exit.

en wat betreft de overname door Seagate, ik mag toch hopen dat Seagate ook die enorme berg maxtor schijven retour ziet komen, en dus niet de 'techniek' van maxtor op hun schijven gaat toepassen, maar juist andersom.
Wat ik probeer te zeggen is dat je imo te emotioneel reageert. Natuurlijk is het onwaarschijnlijk dat het gewoon domme pech is als al je Maxtor schijven dood gaan. Maar als 90% van de Maxtor schijven 'tering troep' is om jouw woorden te gebruiken zou Maxtor al lang failliet zijn gegaan omdat niemand meer in Maxtor vertrouwd. Nog altijd zijn er een hoop mensen die niets liever hebben dan Maxtor.

@hieronder: In een reactie daarop zou hetzelfde verhaal staan als in deze post ;)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:16:
[...]

Nog altijd zijn er een hoop mensen die niets liever hebben dan Maxtor.
Als ze zich eens goed inlezen in de "kwaliteit" van maxtor zullen er niet veel meer over zijn >:)

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:17:
[...]

Als ze zich eens goed inlezen in de "kwaliteit" van maxtor zullen er niet veel meer over zijn >:)
Kom dan eens lekker met feiten, tabbelen en cijfers mbt de uitval tov verkoopcijfers en uitval van andere fabrikanten.

Jouw woorden betekenen precies /me Poep zonder enige echte onderbouwing.
Ik gebruik sinds jaar en dag Maxtor, van de oude 2 en 4 gig tot en met de huidige array die alleen maar uit Maxtors bestaan. In heel die jaren maar ooit 1 keer echt fysieke uitval gehad van een schijf. De rest was allemaal te wijten aan onkunde en overige hardware zoals brakke controllers.

Wil dit zeggen dat ze 100% betrouwbaar zijn? Nee, natuurlijk niet. Alleen zijn er idd mensen met andere ervaringen.
Iets roepen is makkelijk, maar helaas spreken alleen feiten voor zich, en niet jouw visie of gevoel.

Making an ass of myself since the 70's

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
shaggy8675 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:45:
[...]

Kom dan eens lekker met feiten, tabbelen en cijfers mbt de uitval tov verkoopcijfers en uitval van andere fabrikanten.

Jouw woorden betekenen precies /me Poep zonder enige echte onderbouwing.
Ik gebruik sinds jaar en dag Maxtor, van de oude 2 en 4 gig tot en met de huidige array die alleen maar uit Maxtors bestaan. In heel die jaren maar ooit 1 keer echt fysieke uitval gehad van een schijf. De rest was allemaal te wijten aan onkunde en overige hardware zoals brakke controllers.

Wil dit zeggen dat ze 100% betrouwbaar zijn? Nee, natuurlijk niet. Alleen zijn er idd mensen met andere ervaringen.
Iets roepen is makkelijk, maar helaas spreken alleen feiten voor zich, en niet jouw visie of gevoel.
nieuws: Garantieclaims Maxtor ruim viervoudige van Seagate

Hoppa alstu....

Volgens mij is dit bewijs zat.... ruim viervoudig het percentage wat er aan seagate schijven opgestuurd wordt. En nee maxtor wordt niet mEEr verkocht dan seagate. En nee bijna alleen tweakers hebben Nforce 4 moederbordjes in hun pc's. Dat is een kleine groep believe it or not.

specs

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je dat artikel gelezen?
Die titel slaat namelijk nergens op. Het aantal garantieclaims is namelijk niet bekend. Er staat alleen dat Maxtor 4.9% van z'n omzet kwijt was aan RMA's en Seagate 1.1%. Hier kan geen conclusies aan verbinden zonder dat je weet hoe groot die omzet is en welke kosten door Maxtor respectievelijk Seagate gemaakt worden bij het afhandelen van RMA's.
(Als Seagate bijvoorbeeld 10 man in dienst heeft om RMA's af te handelen kost dat minder dan wanneer Maxtor 1000 man rond heeft lopen)
Het enige dat je weet over het aantal is dat het bij Maxtor ligt gestegen is en bij Seagate fors is gedaald. Maar ook dat zijn alleen percentages die niet onderling te vergelijken zijn zonder meer informatie.

Verder kan het wel degelijk (voor een deel) te maken hebben gehad met het nForce4 verhaal, een fout die aan gebrekkige compatibiliteit van nVidia lag.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 18:50 ]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

J0J0 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:32:
[...]

nieuws: Garantieclaims Maxtor ruim viervoudige van Seagate

Hoppa alstu....

Volgens mij is dit bewijs zat.... ruim viervoudig het percentage wat er aan seagate schijven opgestuurd wordt. En nee maxtor wordt niet mEEr verkocht dan seagate. En nee bijna alleen tweakers hebben Nforce 4 moederbordjes in hun pc's. Dat is een kleine groep believe it or not.
Uit deze cijfers lijkt het idd dat Seagate de zaakjes beter voor elkaar lijkt te hebben. Waar in deze cijfers staat ergens over welke producten het gaat? Aangezien Seagate een groot aandeel in de server hdd's heeft en maxtor een groot marktaandeel in de home pc markt heeft zullen zaken als SCSI vs ATA/S-ATA schijven verkoop voor die specifieke markten van grote invloed zijn lijkt mij.

Maar wil dit zeggen dat Maxtor inferieur is aan alle andere merken? Ik denk het niet, dat Seagate ( als enigste concurent in die lijst ) de zaakjes beter voor elkaar schijnt te hebben prima, maar waar is de rest van de concurentie?

Verwijderd

ik heb de afgelopen 4 jaar 5 Maxtor HDD's in mijn pc gehad, 1x diamondmax9, als ik me niet vergis 1x40GB(diamondmax8?), 1x80GB en 2x120GB. ik heb de laatste 120 GB er nog in zitten de rest ging binnen het half jaar lawaai maken en na een jaar vielen er in rap tempo sectors uit, die kon ik wegpleuren, de laatste 120GB staat nu op het punt van overlijden.
Mijn primary schijf is op het moment een 250GB diamondmax10 sata schijfje die ik nu een half jaar erin heb hangen en ook al langzaam begint te worden en lawaai maakt.
Ik heb geen flauw idee waarom ik bij maxtor ben gebleven al die tijd, dom dom dom :/

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:01:
ik heb de afgelopen 4 jaar 5 Maxtor HDD's in mijn pc gehad, 4x diamondmax9, als ik me niet vergis 1x40GB(diamondmax8?), 1x80GB en 2x120GB. ik heb de laatste 120 GB er nog in zitten de rest ging binnen het half jaar lawaai maken en na een jaar vielen er in rap tempo sectors uit, die kon ik wegpleuren, de laatste 120GB staat nu op het punt van overlijden.
Mijn primary schijf is op het moment een 250GB diamondmax10 sata schijfje die ik nu een half jaar erin heb hangen en ook al langzaam begint te worden en lawaai maakt.
Ik heb geen flauw idee waarom ik bij maxtor ben gebleven al die tijd, dom dom dom :/
Dat zijn er 8 en geen 5 ;)

Ik snap niet hoe mensen dit krijgen. Lijkt onderhand wel gewoon brakke voedingen oid die de schijven over de zeik helpen. Ik draai al jaren en jaren zonder een enkel probleem, geen herrie, warmte oid.

Ik snap het niet dat mensen ze zo verslijten...

Verwijderd

shaggy8675 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Dat zijn er 8 en geen 5 ;)

Ik snap niet hoe mensen dit krijgen. Lijkt onderhand wel gewoon brakke voedingen oid die de schijven over de zeik helpen. Ik draai al jaren en jaren zonder een enkel probleem, geen herrie, warmte oid.

Ik snap het niet dat mensen ze zo verslijten...
typo 4x=1x
Ze hebben in verschillende kasten gehangen met verschillende chipsets, voedingen etc.
Warmte kan het ook niet zijn, mijn kast is goed geventileerd en ze hangen niet met zijn 3en op elkaar.
Blijft alleen Maxtor zelf als schuldige over..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:21:
[...]

typo 4x=1x
Ze hebben in verschillende kasten gehangen met verschillende chipsets, voedingen etc.
Warmte kan het ook niet zijn, mijn kast is goed geventileerd en ze hangen niet met zijn 3en op elkaar.
Blijft alleen Maxtor zelf als schuldige over..
Hier dus exact hetzelfde, vele verschillende merken en type's schijven in de afgelopen jaren gehad (zolang ik PC's bouw misschien wel een 100 tot 150 schijven ingebouwd) en al die jaren zeggen en schrijven 3 harddisk retour moeten sturen.
Nu ga ik een jaar terug over op Maxtor, en ziedaar, nr 8 ligt nu bij maxtor.
En ga niet lullen over slechte voedigen, ik heb in al die tijd de aller beste en de allerslechste voedingen ingebouwd, en nooit problemen mee gehad.
Mijn hoofd pc heeft nu een dure ASUS voeding van 400 W, ander bak een Qtech van 500 W, en nog een pc met de standaard bij de kast geleverde voeding.

En dan nog, een HD die eerst een half jaar werkt, en dan plots afstort, regelmatig zelfs in de bios niet herkent word, dat heeft dus echt geen fuck met de voeding te maken maar alles met die maxtor troep. (en ja, zelfs een bagger fabrikant als maxtor maakt soms per ongeluk wel eens een schijfje wat wat langer dan hun eigen gemiddelde heel blijft)

Vergeet ook niet dat maxtor vanuit het verleden al een zeer slechte reputatie heeft, en zoals ik al eerder schreef het leek dat ze hun zaakjes op orde hadden, maar helaas, zelfde bagger nog steeds.

Overigens heb ik in mijn hoofd pc jarenlang een configuratie gehad van 6 SCSI 9.1GB 10K schijven en 1 SCSI 68GB 10k schijf, echt nooit problemen gehad. En nu in plaats van 7 SCSI 10K schijven 2 lullige maxtor schijfjes zou mijn voeding het probleem zijn 8)7

En dan nog, als je schijven maakt die zo ontzettend kritisch zouden zijn qua voeding, maak je gewoon bagger schijven, maar ok, daar waren we dus al achter bij maxtor

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 20:36 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die voeding is als voorbeeld gegeven van een mogelijke oorzaak. Schijnbaar is er namelijk iets waardoor Maxtors het bij jou niet lang uithouden. (en kom alsjeblieft niet met 'het zijn tering kut klote schijven')
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:30:
En dan nog, als je schijven maakt die zo ontzettend kritisch zouden zijn qua voeding, maak je gewoon bagger schijven, maar ok, daar waren we dus al achter bij maxtor
Net zoals dat nForce probleem? Omdat Maxtor de enigste fabrikant is die de S-ATA specs goed implementeren zijn het klote schijven omdat ze niet goed werken?
Verder heb je nog steeds niet begrepen dat het geen feits i dat het kur schijven zijn omdat jij daar toevallig slechte ervaringen mee hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 20:40 ]

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat mij vooral is opgevallen dat bepaalde disks uit de Calypso serie (DiamondMax Plus 9) van 80, 160 en 250 gb nogal eens problemen opleveren, varierend van bad blocks tot compleet unresponsive. Dit heb ik ook aan den lijve meegemaakt met het bouwen van computers voor bekenden. De latere serie is me overigens weer meegevallen; daar heb ik tot nu toe nog geen uitval op gehad. :*)

Overigens: heb nu 2 disken van seagate aangeschaft (voor laptop en pc), beide zijn al een keer vervangen vanwege problemen 8)7

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:36:

Verder heb je nog steeds niet begrepen dat het geen feits i dat het kur schijven zijn omdat jij daar toevallig slechte ervaringen mee hebt.
Nee klopt, het is een feit dat het kut schijven zijn omdat onder andere ik er zeer veel problemen mee heb, net als vele anderen. Informatique adviseerd zelfs zijn klanten om geen maxtor te kopen wegens grote problemen.

Als ik de enige was met problemen met die klote dingen, zou ik idd de fout bij mijzelf zoeken, maar ik ben niet de enige, ik ben slechts 1 in een lange rij die problemen heeft met die bagger dingen.

Maar goed, als jij het zulke goede schijven vind, heb je vast wel interresse, ik heb er een aantal in de aanbieding, zelf gebruiken doe ik ze iig echt absoluut nooit meer. Ik blijf voortaan bij merken met een betere reputatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 21:01 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat gescheld zet je argumenten echt geen kracht bij hoor...

Ik ken de redenen van Informatique niet maar het zou net zo goed aan dan nForce probleem kunnen liggen (mensen die daar niet van op de hoogte zijn zullen namelijk meteen denken dat de schijf defect is en hem terugbrengen naar Informatique, en van teruggekomen goederen houden ze bij geen enkele winkel) Ik werk bij een computerwinkel, er komen geregeld mensen langs die vragen naar een Linksys range expander, probleem is alleen dat 90% van die mensen niet in staat zijn om dat ding werkende te krijgen, dus nu verkopen we hem niet meer omdat mensen het toch niet snappen. Kan je ons huldigen om onze eerlijkheid, maar wij hebben gewoon geen zin om telkens al die spullen terug te moeten nemen.

Over feiten bestaat geen verschil van mening, een feit is een feit omdat het gewoonweg de waarheid is, zoals je in dit topic alleen al kan zien is dat het niet zo duidelijk is. Pas als er grondige tests uitgevoerd zouden worden zou je iets kunnen zeggen over Maxtor schijven in het algemeen. Dat artikel van Google gaat over 100.000 harde schijven, dus als jij er tien hebt waarvan een paar kapot zijn gegaan betekend dat niets.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:59:
Maar goed, als jij het zulke goede schijven vind, heb je vast wel interresse, ik heb er een aantal in de aanbieding, zelf gebruiken doe ik ze iig echt absoluut nooit meer. Ik blijf voortaan bij merken met een betere reputatie.
Ik stel nergens dat het geweldige schijven zijn, maar ik maak niet meteen uit m'n onderbuik een hoop ongefundeerde beschuldigingen als er een paar schijfjes van me kapot gaan (zie dat Seagate voorbeeld dat ik gaf) En mijn DM10 en MaxLineIII's werken nog steeds perfect, op een goede voeding (OCZ).
Zodra ze het niet meer doen zal ik het je laten weten.

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 21:22 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:16:
Het leuke (of eigenlijk het erge) is dat ik bij een lokale pc boer hier in Zoetermeer (naam zal ik niet noemen, maar heeft iets met kracht en touwtjes te maken :D ) geinformeerd heb, en die hadden totaal geen slechte ervaringen met Maxtor, aldus de "deskundige" verkoper.
Je gaat dan echt aan jezelf twijfelen.

Vandaag dus bij Informatique een nieuwe HD gekocht en uiteraard het verhaal van die maxtors verteld. Zij hadden dus dezelfde ervaring met Maxtor. Hulde voor de eerlijkheid van die verkopers daar.
Helaas voor jou, ik heb tot vorig jaar met 4 HD's (DM10) van Maxtor, afkomstig van hetzelfde bedrijf uit Zoetermeer, probleemloos gewerkt. Een andere gebruiker van dit forum heeft ze van me overgenomen en ik heb geen bericht gehad dat een van de schijven het inmiddels heeft begeven.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan begin ik een zeer zorgvuldige test.
Ik, bouw 3 totaal verschillende computers, met verschillende voedingen, kasten, videokaarten, processors en zelfs plaats ik er 1 voor het het hoger doel van de onafhankelijke test op een totaal andere lokatie.
Daarna schaf ik 6 maxtor schijven aan in 2 verschillende grootte, 2 keer 120GB, en 4 keer 250GB en onderwerp ze aan een duurtest.
Maxtor is zo vriendelijk om de eerste 2 schijven van 120GB te vervangen door 160GB exemplaren. De 250GB exemplaren worden bij defect omgeruild door exact dezelfde, weer 250GB dus.
En laat dan de test maar beginnen, laten we zeggen, voor het hoger doel van een correcte test, gaan we een jaar testen.

Hmm, klinkt eigenlijk bekend, lijkt zeer veel op de werkelijke situatie hier :/ .

Test resultaat van deze onafhankelijke duurtest:
Na 2 maandjes testen, valt de eerste 120GB schijf uit in PC3, die stuur ik dus netjes op naar ierland, en ontvang een 160GB schijf terug.
En maar weer verder met testen.
Maandje later, begeeft een 250GB schijf het in PC1, maxtor is inmiddels verhuis, maar niet getreurd, ik weet ze weer te vinden, en stuur deze keer de defecte schijf op naar duitsland. Niet lang daarna ontvang ik weer een 250GB uit ierland retour.
In mijn vooruitziende blik heb ik de HD doos maar bewaart, komt goed van pas, want 2 weken later begeeft de 2de 120GB schijf het uit PC3. Maxtor is weer verhuis, maar weer weet ik ze te vinden, en stuur deze keer de schijf naar Schiphol rijk op.
En weer krijg ik netjes een 160GB schijf terug.
Om een lang verhaal kort te maken, weer een 250GB schijf defect, deze keer uit de 2de pc, even later de laatst ontvangen 160GB schijf weer defect uit pc 3, nog een 250GB schijf uit PC2 en weer een maandje later een 250GB schijf uit PC1

Test is dus geslaagd, maxtor maakt bagger schijven.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een goede test kan je pas houden met een hele boel schijven.

Je test zou nog enige betekenis hebben als je in al die systemen een Maxtor schijf en een ander merk schijf in RAID1 zou zetten, dan worden ze alletwee op de zelfde manier belast onder de zelfde omstandigheden. Als je dat met een stuk of 50 PC's doet heb je een resultaat waar je conclusies aan kan verbinden.

Verder zeg je dat de test geslaagd is, hoe onafhankelijk is ie dan wel, als het doel is om te laten zijn dat Maxtor inderdaad brakke schijven maakt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik kan de test ook anders omschrijven.

In 15 jaar tijd meer dan 100 schijven inbouwen, van allemaal verschillende merken en type's
In al die tijd 1 conner schijf 500MB, 1 seagate schijf van 1,2GB, 1 WD schijf van 60GB en 8 schijven van maxtor defect gehad.

Of we vragen om Compaq mee te helpen testen, die bouwt laten we zeggen 10 miljoen PC's, zet daar een mix van schijven in van Maxtor, Seagate en WD, van 10GB tot 30GB.

Na 3 jaar blijkt dat van de maxtor schijven tussen de 50 en 75% vervangen is terwijl de andere merken nauwelijks vervangen hoefden te worden.

Hoe groot en lang wil je je test hebben, zeg het maar, zit sinds de 80286 in de PC wereld, dus ervaring genoeg.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:31:
Oh, ik kan de test ook anders omschrijven.

In 15 jaar tijd meer dan 100 schijven inbouwen, van allemaal verschillende merken en type's
In al die tijd 1 conner schijf 500MB, 1 seagate schijf van 1,2GB, 1 WD schijf van 60GB en 8 schijven van maxtor defect gehad.

Of we vragen om Compaq mee te helpen testen, die bouwt laten we zeggen 10 miljoen PC's, zet daar een mix van schijven in van Maxtor, Seagate en WD, van 10GB tot 30GB.

Na 3 jaar blijkt dat van de maxtor schijven tussen de 50 en 75% vervangen is terwijl de andere merken nauwelijks vervangen hoefden te worden.

Hoe groot en lang wil je je test hebben, zeg het maar, zit sinds de 80386 in de PC wereld, dus ervaring genoeg.
Met het bouwen van PC's misschien wel (alhoewel, q-tec voedingen? :P ), maar met het uitvoeren van een degelijke test nog niet. Een test is een experiment om een beeld te krijgen van iets. Een test kan je dus niet voorspellen, je hebt alleen een verwachtingswaarde die je controleert mbv een test.

Maar zo kunnen we heel lang door gaan, Gelukkig zijn er altijd nog engelen met een mooie conclusie waar we het maar beter bij kunnen laten.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 21:38 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een ieder heeft recht op een eigen mening én heeft het recht om het met een mening niet eens te zijn.

De realiteit is dat álle merken HD's kuren kunnen vertonen. Ik heb persoonlijk nog geen enkel merk meegemaakt waar dit anders was.

Je kunt niet stellen dat Maxtor in het algemeen bagger schijven maakt. Hooguit kun je stellen dat jij voortdurend pech heb met een Maxtor schijf. Het zal duidelijk zijn dat jouw eigen ervaring niet representatief is voor alle Maxtor HD's.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:35:
[...]
Met het bouwen van PC's misschien wel (alhoewel, q-tec voedingen? :P ), maar met het uitvoeren van een degelijke test nog niet. Een test is een experiment om een beeld te krijgen van iets. Een test kan je dus niet voorspellen, je hebt alleen een verwachtingswaarde die je controleert mbv een test.
Die Q-pech is idd een fikse fout geweest, maar nog geen tijd gehad om een fatsoenlijk exemplaar aan te schaffen (nood is ook niet echt hoog, omdat zelfs die q-pech het wel red in een pc met 2 schijven :D )

Verwijderd

Ik heb zelf ook veel slechte ervaringen in maxtor, ik draai nu Seagate, Western Digital en Samsung, die dingen draaien super!!!

Verwijderd

Mijn maxtor 60 GB draait nog altijd nu op dit moment vanaf 2002 nooit gezeik mee gehad is overgezet naar mijn nieuw systeem

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:35:
Een ieder heeft recht op een eigen mening én heeft het recht om het met een mening niet eens te zijn.

De realiteit is dat álle merken HD's kuren kunnen vertonen. Ik heb persoonlijk nog geen enkel merk meegemaakt waar dit anders was.

Je kunt niet stellen dat Maxtor in het algemeen bagger schijven maakt. Hooguit kun je stellen dat jij voortdurend pech heb met een Maxtor schijf. Het zal duidelijk zijn dat jouw eigen ervaring niet representatief is voor alle Maxtor HD's.
Dat verhaal van Compaq is ook realiteit hoor, we kregen destijds van compaq zelfs een intern schrijven dat bij twijfel die maxtor schijven onmiddelijk vervangen moesten worden, maar ook erbij dat we dat niet aan de klanten mochten vertellen. (ik was in die tijd dus ACT-er, Accredited Compaq Technicien of hoe schrijf je dat :) )

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:35:

ik vind het geval van sakura dan wel absurde pech
en van mij,
en van veel meer mensen, zoek maar even op dit onderwerp hier op GoT
waarbij dus 80-120% van de maxtor schijven uitviel.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:41:
[...]
Dat verhaal van Compaq is ook realiteit hoor, we kregen destijds van compaq zelfs een intern schrijven dat bij twijfel die maxtor schijven onmiddelijk vervangen moesten worden, maar ook erbij dat we dat niet aan de klanten mochten vertellen. (ik was in die tijd dus ACT-er, Accredited Compaq Technicien of hoe schrijf je dat :) )
Exact dit heeft IBM eens gedaan met IBM/Hitachi schijven... iemand? De welbekende Deathstars.. o sorry, ik bedoel Dekstar schijven. Elk hardeschijf fabrikant heeft wel eens een minder geslaagde serie er tussen zitten.

P.s. Hier een zeer vereden Maxtor gebruiker. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:43:
[...]

en van mij,
Ik denk dat een groot deel Maxtor topics terug te verhalen zijn op de combinatie Maxtor Diamondmax <> Nforce4 chipset, waarbij de grootste schuld bij Nvidia gelegd kan worden. Ik heb hier veel over gelezen en uitgezocht aangezien ik ook tegen iets dergelijks aan liep. Dit was dan een combinatie van acht Maxtor Diamondmax 10 schijven in combinatie met een RAIDcore RAID5 controller van Broadcom. Broadcom heeft wel netjes actie ondernomen (wat Nvidia verzuimt dat de dag van vandaag) en nieuwe firmware voor de controller uitgebracht. (wat niet lang op zich heeft laten wachten)

[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 20-02-2007 21:50 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:43:
[...]

en van mij,
Daar zou je toch na het lezen van de product-survey's aan kunnen twijfelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:37:
[...]
Die Q-pech is idd een fikse fout geweest, maar nog geen tijd gehad om een fatsoenlijk exemplaar aan te schaffen (nood is ook niet echt hoog, omdat zelfs die q-pech het wel red in een pc met 2 schijven :D )
Ja, je hebt de pest aan dat merk, maar de naam is toch echt anders. :(

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 20-02-2007 21:50 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:49:
[...]

[...]

Ja, je hebt de pest aan dat merk, maar de naam is toch echt anders. :(
Nee hoor, heb geen hekel aan q-tec, maar over het algemeen is de prestatie van die voedingen niet van bijster hoog nivo en hij maakt erg veel lawaai, maar ok, dat is volledig off-topic hier

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 21:58 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 16:31

yGiDoRp

Sawasdee

och. Alle merken gaan wel eens kapot.

Bij mij:

een paar Quantum Bigfoots en daarna nog eens een Fireball. Garantie van de winkel.

Een defecte Seagate U8 serie. Nieuwe gekregen van de winkel.

Twee Maxtor D740Xen.
Een of twee Diamondmax 9 en een Diamondmax 10

Vervangende schijven van Maxtor gekregen, soms ook grotere. Ik heb wel eens een 160 GB Diamondmax 9 in plaats van een 80 GB D740X ontvangen.

Een Externe Maxtor Onetouch 80 GB. Daar heb ik een Onetouch2 100 GB voor terug gekregen.

1 Defecte WD JB. Garantie van de winkel (Waar ik zelf werkte)

2 Defecte Samsung Spinpoints. Geen garantie geclaimed. (luiheid)

1 Western Digital Raid Edition. Geen garantie geclaimed. (luiheid)

Ik heb nu nog een PC met 3 Maxtor D740Xen en 4 Diamondmax 9 of 10s draaien 24/7.
Een PC met 1 WD JB en 2 WD Raid Editions 24/7
En nog een PCtje met een Maxtor Diamondmax 9 waar ik niet veel meer mee doe.

Ik heb ook nog een IBM uit de beruchte Deskstar serie (was het de 75?) liggen die nog steeds prima werkt.

so far so good.

[ Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 20-02-2007 22:06 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:45:
De plaatselijke PC boer zegt dat ze geen problemen kennen met Maxtor schijven, maar daar geloof ik dus geen drol van.
Dus als jij er problemen mee hebt, dan wil dat zeggen dat iedereen er problemen mee moet hebben? :?
Ik heb een WD en een Maxtor draaien. De WD draait al bijna 3,5 jaar zonder problemen. De Maxtor is al 1x vervangen 4 maanden terug. Dit scheen in de generatie te zitten. Nu een nieuwe, en het draait weer goed. (Voor hoelang weet ik niet :P) Maar verder heb ik absoluut niks tegen Maxtor, ik zou zo weer een Maxtor kopen. Of denk je echt dat ze graag schijven verkopen die snel uitvallen? Ik denk dat de mensen hier gewoon pech hebben, want de mensen die geen problemen hebben, die reageren meestal niet. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 20-02-2007 22:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:05:
[...]

Dus als jij er problemen mee hebt, dan wil dat zeggen dat iedereen er problemen mee moet hebben? :?
Dus jij wilt nu keihard gaan ontkennen dat maxtor problemen heeft met nvidia chipsets??
Want ook dat word ontkent door die pc boer.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:17:
[...]

Dus jij wilt nu keihard gaan ontkennen dat maxtor problemen heeft met nvidia chipsets??
Misschien is het interessant om te weten dat de oorzaak van dat probleem bij nVidia ligt?

Verwijderd

Topicstarter
zal best, bottom line is dat maxtor problemen geeft met nvidia chipsets

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:33:
zal best, bottom line is dat maxtor problemen geeft met nvidia chipsets
Je bedoelt; dat Nvidia problemen geeft met Maxtors, aangezien er wat aan Nvidia veranderd moet worden en niet aan Maxtor :P
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:17:
[...]

*Kuch* Waar beweer ik dat? :)

[ Voor 32% gewijzigd door MensionXL op 20-02-2007 22:42 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
als een pc boer dus kennis van zaken heeft, en niet hun provisie de overhand laat hebben, stellen ze onmiddelijk de vraag wat voor chipset je hebt op het moment dat je een maxtor wilt kopen.

Keihard ontkennen dat ze geen problemen kennen met maxtor schijven is dus gewoon keihard liegen.

En of die problemen dan liggen aan nvidia of aan maxtor doet niet ter zake, er zijn gewoon problemen met maxtor in combinatie met pc's met nvidia chipset

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Heb nooit echt wat met maxtors gehad. Heb er talloze kapot zien gaan om me heen, en maar 1 kapotte WD om me heen meegemaakt in die jaren, mijn eigen.. Heb er zelf 6 :) En een Quantum Fireball 10GB van 500 jaar oud welke het nog super doet, prachtbeestje :9

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:44:
als een pc boer dus kennis van zaken heeft, en niet hun provisie de overhand laat hebben, stellen ze onmiddelijk de vraag wat voor chipset je hebt op het moment dat je een maxtor wilt kopen.

Keihard ontkennen dat ze geen problemen kennen met maxtor schijven is dus gewoon keihard liegen.
Ja hoor, ze gaan bij elke klant vragen welk chipset hij heeft 8)7 Ben jij wel goed snik?
Dat heet zelf initiatief :P En niet domweg zomaar wat kopen.

Ze vragen toch ook niet bij een shop als je 19" velgen koopt: Heeft u wel 19" banden? :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nog even terug naar de topicstart. Ik zie niet echt in wat het terugzetten van een IDE instelling met een S-ATA doet. Het zijn twee verschillende controllers.

De falende herkenning in het BIOS kán te wijten zijn aan de connectoren van de S-ATA-kabels. Ik heb dit zelf ook eerder aan de hand gehad maar weten op te lossen door kabels met metalen clips die wat vaster zitten.

Nogmaals en ten overvloede, het is absoluut NIET juist dat er structurele problemen zijn met Maxtor HD's noch met de DM10 serie in het bijzonder.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:06:

Nogmaals en ten overvloede, het is absoluut NIET juist dat er structurele problemen zijn met Maxtor HD's noch met de DM10 serie in het bijzonder.
Lees je eens in op internet, en leer hoe verschrikkelijk fout je het hier hebt.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het enige wat jij eens moet snappen is dat een persoonlijke ervaring van een aantal gebruikers totaal niet er toe doet.

Zolang jij geen toeval van een structureel patroon met alle Maxtor schijven kan onderscheiden raad ik je aan om je op dat gebied eens wat in te lezen. Ik ga het niet nog een keer uitleggen omdat ik nu al heb gemerkt dat het geen zin heeft om hier verder over door te gaan omdat je een soort van rode gloed voor je ogen krijgt zodra je het woordje Maxtor ziet waardoor je alleen nog maar aan je eigen problemen denkt.
Ik zou eens beginnen bij het woordenboek onder de 'o' van objectiviteit.

Verwijderd

_Dune_ schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:40:
Hier een zeer tevreden MAxtor gebruiker sinds 1999 en meerdere schijven gebruikt en in gebruik. Op het ogenblik 8x 200GB Diamondmax 10 in RAID5. Tuurlijk heb ik wel eens een schijf retour gestuurd, maar dan zijn er hooguit 3 of 4.

Het is meer de vraag welk type Maxtor schijf gebruik je in combinatie met welke moederbord en dan met name de chipset. De combinatie Nforce4 en Diamondmax 10 heeft namelijk nogal wat voor problemen gezorgt. Overigens lag/ligt dit probleem niet alleen bij Maxtor. Nvidia schijnt met de Nforce4 niet erg netjes omgesprongen te zijn met de S-ATA specificaties, daar in tegen heeft Maxtor zich te strikt er aan gehouden.

Overigens is hier heel veel over te vinden op GOT.

Zorg er overigens ook voor dat je schijven niet te warm worden, maar dat geldt voor elk merk.
Ik dacht dat je reply sarcastisch was...

Je doet alsof het niets is..

Ik heb met WD minimale warmte afgifte en in zes jaar geen kapotte WD gehad.

Met maxtor was het wel anders...

Verwijderd

hier ook een maxtor gebruiker :'( . mijn machine draaide altijd goed, tot de maxtor schijven erbij kwamen. moet nu dus 2 maxtor maxline III 250GB schijven terugsturen! met WD altijd geen problemen gehad, weet nu waarom iedereen WD prefereert boven Maxtor :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:22:
hier ook een maxtor gebruiker :'( . mijn machine draaide altijd goed, tot de maxtor schijven erbij kwamen. moet nu dus 2 maxtor maxline III 250GB schijven terugsturen! met WD altijd geen problemen gehad, weet nu waarom iedereen WD prefereert boven Maxtor :+
En nog steeds bestaan er mensen (zelfs op tweakers of all places) die keihard blijven ontkennen dat maxtor een structureel probleem heeft. |:(

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:45:
[...]

En nog steeds bestaan er mensen (zelfs op tweakers of all places) die keihard blijven ontkennen dat maxtor een structureel probleem heeft. |:(
Het gaat niet om het ontkennen of niet, het gaat erom dat er gelukkig nog mensen rondlopen die objectief naar dingen kunnen kijken en zich niet laten leidden door hun woedde tegen een bepaald merk.
Dat probeer ik ja al in iets van tien posts bij te brengen maar ik denk dat die plaat voor je hoofd voorkomt dat je het begrijpt.

Koop voortaan gewoon andere schijven en laten we stoppen met dit nutteloze gedoe.

Je kan deze post opvatten als een beëindiging van m'n pogingen om je te laten snappen welke redenatiefouten je maakt. Hopelijk word je gelukkig met andere schijven, dit is m'n laatste post hier.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 21-02-2007 18:12 ]

Verwijderd

helemaal waar,,,, bekijk de feiten: voor mij heel simpel, ik heb altijd WD gebruikt, en hier noooit problemen mee gehad. nu neem ik een aantal Maxtor schijven, omdat deze snel zouden zijn. en nu zijn ze al kapot! dit vind ik toch niet erg fijn hoor. en dit had ook met een ander merk kunnen zijn, dan had ik dat gewoon een k*t merk gevonden.
voor mij gewoon in het vervolg geen Maxtor meer! :o

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:54:
[...]

Het gaat niet om het ontkennen of niet, het gaat erom dat er gelukkig nog mensen rondlopen die objectief naar dingen kunnen kijken en zich niet laten leidden door hun woedde tegen een bepaald merk.
Dat probeer ik ja al in iets van tien posts bij te brengen maar ik denk dat die plaat voor je hoofd voorkomt dat je het begrijpt.

Koop voortaan gewoon andere schijven en laten we stoppen met dit nutteloze gedoe.
Als ik de enige was met problemen met dat bagger merk, zou ik je zonder meer voor de volle 100 % gelijk geven.
Maar als je even de moeite neemt om je te verdiepen in de materie (wat ik dus ook gedaan heb) zal je zien dat ik niet alleen ben in mijn problemen met maxtor, maar dat er zeer vele topics op tweakers en de rest van internet te vinden zijn van mensen die allemaal hetzelfde probleem hebben met maxtor.
Systemen die jaren lang probleemloos draaien, totdat er maxtor schijven bij gezet worden, en in no-time zeer veel HD problemen geven.

Wat ik zelf ook al aangaf, van de pakweg 100 tot 150 schijven die ik inmiddels ingezet heb in de afgelopen tiental jaren slechts 3 uitvallers gehad, en van de 6 maxtor schijven van het afgelopen jaar al 8 uitvallers. En dit overkomt dus velen met maxtor

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik heb vanaf het begin WD gebruikt. Tot nu toe één kapotte 10GB schijf daarvan hier liggen. Verder met IBM nog een rotte appes gehad, maar verder van andere merken eigenlijk niet.

Op school gebruiken we echter wel Maxtor [kuch](in Zwolle, iemand?)[/kuch] Daar gaan ze dus bij bosjes tegelijk naar de kloten. Nu zitten we dus nog op een rest partij blijkbaar, maar ze blijven nog wekelijks dood gaan. Geef mij maar weer een WD!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Ik dacht dat je reply sarcastisch was...

Je doet alsof het niets is..

Ik heb met WD minimale warmte afgifte en in zes jaar geen kapotte WD gehad.

Met maxtor was het wel anders...
Waarom zou ik het sarcastisch bedoelen en wat denk jij dat ik sarcasties bedoelde? Ik heb heel goede ervaring met Maxtor schijven, tuurlijk ik heb ook wel eens een keer schijf terug gestuurd, maar niet zoveel dat het zorgwekkend zou zijn.

Daarnaast het Nvidia <> Maxtor Diamondma 10 probleem ligt voor een heel groot deel aan de Nforce4 chipset. Nvidia heeft met bepaalde specificaties van de S-ATA standaard geen rekening gehouden en laat nu net Maxtor zijn die deze heeft toegepast, dus volgens specificatie.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:45:
[...]
Weet jij wel wat het woord structureel betekent?

Je zult toch echt moeten accepteren om te geloven dat de meerderheid van de Maxtor-gebruikers géén problemen hebben. Zolang jij dit consequent weigert heeft het geen enkele zin om dit topic open te houden.

Dus nee, je hebt absoluut geen gelijk en zult het dan ook van niemand krijgen tenzij er op GoT nog iemand rondhangt die net zo stronteigenwijs is als jij.

ARME AOW’er

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het kan toeval zijn, maar ik ga nu ook alweer de derde Diamondmax 10 250GB terugsturen binnen een jaar. Een andere Maxtorschijf van 80GB doet het al wel een paar jaar probleemloos.

Misschien dat Maxtor inderdaad gerepareerde/niet zo goede schijven terugstuurt bij een RMA, anders weet ik het ook niet. Mijn pc wordt niet erg warm, de schijven zitten zo rond de 30 graden en ik heb een goede Silverstone-voeding. Geen nForce-4-chipset, dus ook daarmee geen moeilijkheden...

Het geeft je vertrouwen in een merk wel een knauw als dit gebeurt, daarin snap ik de TS wel. Ik ben nu altijd als er iets vreemds aan de hand is met mijn pc direct wantrouwig naar mijn HDD toe. Ben wel trouwer gaan backuppen trouwens :)

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Natuurlijk krijgt je vertrouwen een deuk, dat is duidelijk. Helaas gebeuren dat soort dingen en dat dit op zijn zachts gezegd vervelend is, daarin wil ik 100% in meegaan.

Ik erger me echter rot aan mensen die meteen alles van een merk afkomstig over een kam scheren. Ik heb bijv. jaren achter elkaar problemen gehad met televisies van een bepaald merk en met verschillende types. Maar om nu te stellen dat álle producten met die merknaam slecht zijn, nee.

Zet maar het bekende rijtje HD/fabrikanten onder elkaar, ik heb ze sinds 1983 allemaal gehad en ja, van al die merken is er wel een keer een of meer stuk gegaan.

ARME AOW’er

Pagina: 1