Toon posts:

Harde schijf kwijt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op andere topics gekeken maar kom er nog altijd niet uit.

Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe cooler op mijn moederboard (a8n-sli deluxe)geplaatst. Vervolgens de PC opgestart (Vista Home Premium) en nu wordt maar 1 HD gevonden (ook in de Bios).

Als ik in de Bios bij onboard divices de Silicon Sata controler-optie aanzet komt er bij het opstarten een vraag of ik een raid verbinding wil configureren. Aks ik Ctrl+S indruk kom ik in het Raid Configuration Utilty. daar zie mijn harde schijf wel staan onder physical drive - 0 Maxtor 6L250S0 233 Gb.

Weet iemand wat ik kan doen? Heb ik de stekkers verkeerd aangesloten?

Bij voorbaat dank,

Jeff

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 10:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controleer als eerste de kabels eens en vervang ze eens doro andere als je huidige goed zitten.
Verder is het raadzaam om te kijken of de disks het evt wel op een andere connector het doen of op een andere pc om uit te sluiten dat de disk stuk is.

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
als het goed is kan je een raid-0 aanmaken, hiermee heb je dus simpelweg geen raid config, of je kan proberen om ctrl-s niet ingedrukt te hebben, normaal moet hij dan door booten.

Echter als het niet werk: maak een raid-0 aan, of evt. JBOD, en kijk wat ie dan doet

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Raid0 wil creëren krijg ik de melding "not enough single disk drives to create Raid 0"

JBOD lukt wel. Er wordt dan gevraagd voor hoeveel Gb, ik vul 233 in en vervolgens komt in het vak 'Logical Drive" te staan Sil JBOD 233 Gb.

Als ik vervolgens windows opstart is de schijf nog altijd niet te vinden onder 'mijn computer'

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 17:39

Krizzie

Progressive Music \o/

Ook niet onder "beheren" > "opslag" > "Schijfbeheer (lokaal)" ?

Beheren vind je als je met rechtermuis op deze computer klikt. :)

Geluidswolk

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:31:
Als ik Raid0 wil creëren krijg ik de melding "not enough single disk drives to create Raid 0"

JBOD lukt wel. Er wordt dan gevraagd voor hoeveel Gb, ik vul 233 in en vervolgens komt in het vak 'Logical Drive" te staan Sil JBOD 233 Gb.

Als ik vervolgens windows opstart is de schijf nog altijd niet te vinden onder 'mijn computer'
KLopt.

Misschien is het slim om even onder "Systeembeheer" te kijken in configuratiescherm.
Daar moet je dan even Schijfbeheer opzoeken en een (of meer) partitie(s) maken en die formatteren, anders heb je nogsteeds niks aan je nieuwe disk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:05
waarschijnlijk heb je 2 controllers, 1 gewoon en 1 raid, dmv vaneen dipswitch/jumper kun je dat wel eens wisselen. Controleer even je mobo boekje of jij dat ook hebt en eventueel perongeluk de dipswitch veranderd hebt

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Nee zie hem ook niet onder beheer.
Het is overigens geen nieuwe disk er nl. staat alle data op dus formateren lijkt mij niet zo'n goed plan

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:08
Hmm .. je hebt 2 hd's ? ...
Toevallig net andersom terug aangesloten toen je alle kabels terug aansloot?
Dan zou de oplossing zijn: Kabel die nu in hd0 zit, in hd1 en vise versa.

oisd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle hulp!
Ik ga hem maandag maar even naar de docter brengen! Lijkt mij gezien mijn klunzigheid en de data die erop staat het verstandigste

Dank,

Jeff
Pagina: 1