Toon posts:

DVD Shrink voor de Mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte tijdenlang DVD shrink voor de PC. Nu is dat er niet voor de Mac. Ik heb op diverse sites gekeken en mensen worden doorverwezen naar proggies als toast, popcorn,
dvdremaster, dvd2one etc.

Maar die programma's hebben niet de functionaliteit van DVD Shrink! Ze rippen wel maar je bent te beperkt in de keuze.

Ik heb dus een dvd waar ik alleen de extra's van wil rippen en dat kan niet met al die proggies. Weet iemand een proggie voor de Mac waarbij je dus van elk bestand individueel kunt aangeven wat je er mee wil doen?

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:06
Is Handbrake misschien iets wat je zoekt?
Ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar heb hem ooit een paar keer gebruikt om te rippen.

Edit: handbrake

[ Voor 73% gewijzigd door Kadonder op 17-02-2007 09:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kadonder schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:46:
Is Handbrake misschien iets wat je zoekt?
Ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar heb hem ooit een paar keer gebruikt om te rippen.

Edit: handbrake
nee, mijn fout. ik wil naar dvd rippen. dus niet naar mp4 , avi etc. Ik wil van een grote dvd met extras een kleine dvd maken waar alleen de extra's op staan.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

David, je wil je dvd's backuppen zodat je de origineel veilig op kan bergen toch :)

Anyway volgens mij heb je daar twee programma's voor nodig, namelijk mac the ripper (freeware) en dvd2one.

Op macfreak en macosx.nl werd dit ook in een aantal topics gevraagd

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik wil geen dvd copie maken.

Ik heb een dvd met daarop een film en extras reeds op mijn HD als Video_TS folder.

Nu wil ik de film weglaten. Ik wil alleen de extras hebben en alleen de extra branden op een DVD. Mac the ripper wil weer die hele dvd gaan rippen, dat wil ik niet want dat is al gebeurd.

Dus welk programma laat mij beheren welk deel ik van de DVD kan backuppen?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
DVDRemaster Pro moet dat kunnen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat programma geeft mij niet de keuze om de hoofdfilm weg te laten. Het gaat hier om de RIP van Pink Floyds Pompeii Concert. Ze hebben een speciale verneukte versie gemaakt en als extra staat het onverneukte origineel erop. Ik wil dus de film ( de verneukte 2001 versie ) weglaten en allen het origineel ( extra ) rippen. DVD shrink kon dat met een vink. Ik denk dat dit dus niet mogelijk is op *de* videomontage computer de Apple Macintosh. Ongelooflijk maar waar!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt met Mac the Ripper gewoon die feature eruit halen (ook uit een VIDEO_TS folder als het goed is) en dan met Toast (of Popcorn als hij nog te groot is) op DVD branden.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:51:
Je kunt met Mac the Ripper gewoon die feature eruit halen (ook uit een VIDEO_TS folder als het goed is) en dan met Toast (of Popcorn als hij nog te groot is) op DVD branden.
Ik zie de optie lezen vanuit een VIDEO_TS niet staan. Moet ik dus eerst de DVD full branden?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 12:14 ]

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:28:
[...]
...niet mogelijk is op *de* videomontage computer de Apple Macintosh. Ongelooflijk maar waar!
Videomontage is heel wat anders dan DVD Authoring, maar goed het zou idd. fijn zijn als er een DVD shrink achtige app was voor het Mac platform.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Voor Linux is er xDVDShrink, misschien dat je dit kunt gebruiken icm X11 ?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:28:
[...]

Ook dat programma geeft mij niet de keuze om de hoofdfilm weg te laten. [...]
Ik zie toch echt bij de mogelijkheden staan: 'Choose to discard some video tracks'.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:38:
[...]
Ik zie toch echt bij de mogelijkheden staan: 'Choose to discard some video tracks'.
Ik zie het nu! Modify Chain heet het :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 12:53 ]

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:41:
Ik gebruikte tijdenlang DVD shrink voor de PC. Nu is dat er niet voor de Mac
En Fastdvdcopy? (http://www.fastdvdcopy.com/).

Ken het progje niet, maar die kan zo te zien (volgens de specs dan) wel geselecteerde onderdelen rippen...

offtopic:
wat is er zo ruk dan aan de main feature van die DVD, dat de extra zo veel beter is (wil 'm zelf ook aan schaffen namelijk...)

Verwijderd

Topicstarter
jacklam schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:02:
[...]

En Fastdvdcopy? (http://www.fastdvdcopy.com/).

Ken het progje niet, maar die kan zo te zien (volgens de specs dan) wel geselecteerde onderdelen rippen...

offtopic:
wat is er zo ruk dan aan de main feature van die DVD, dat de extra zo veel beter is (wil 'm zelf ook aan schaffen namelijk...)
Ze hebben beelden a la 2001 van Stanley K. toegevoegd tussen het originele concert in! En het is 'breedbeeld' doordat ze wat verknipt hebben, dus gewoon weggeknipt.
Het origineel is gewoon het beste zoals het gemaakt/bedoeld is. Er was veel kritiek op deze versie maar gelukkig zit het origineel erbij!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Duurt het bij jullie ook zo lang?, bij mij duurt het minstends een uur voordat ie een dvd geript heeft namelijk...(Popcorn).
Macbook 2Ghz/1GB

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 17:23
Als ik MacTheRipper gebruik met een willekeurige DVD en 'main feature extraction' duurt het 20-30 minuten. Resultaat is dan een map met 5 a 6 GB aan bestanden.

while (! ( succeed = try ()));

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hans_lenze schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:26:
Als ik MacTheRipper gebruik met een willekeurige DVD en 'main feature extraction' duurt het 20-30 minuten. Resultaat is dan een map met 5 a 6 GB aan bestanden.
Wat verwacht je dan? mactheripper is nog powerpc (versie 3 is universal binary, maar daar moet je voor betalen. Wordt volgens mij wel gratis als de boel final gaat) en past geen compressie toe.
Pagina: 1