2 geluidsets aansluiten op 1 computer?

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 22:02
Hallo allemaal,

Ik heb 2 geluidsets die ik afwisselend gebruik voor mijn computer.
Ik vroeg me af of ik deze beide tegelijk aankon sluiten?

Dus eentje achter in mijn computer (direct in mijn mobo) en eentje voorin de kast.

Als resultaat wil ik dus dat het geluid over beide geluidsets (tegelijk?!) afspeelt..

Ik kan het nog niet testen, omdat de front green in nog niet werkt (niet goed aangesloten op mobo denk ik)..

Iemand enig idee of dit kan?

alvast bedankt!

bartosiej

Verwijderd

volgesmij gaat dit niet misschien kan je op www.conrad.nl zo'n audio splitter kopen. ;)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Er zijn splitter kabels op de markt waarmee je 1 tulpplug naar 2 tulppluggen laat verlopen. Echter, het nadeel is dat zo'n oplossing betekend dat je slechts 50% van het volume op de plaats van aankomst krijgt.

Hier kon uw advertentie staan

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 14:52
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:06:
volgesmij gaat dit niet misschien kan je op www.conrad.nl zo'n audio splitter kopen. ;)
Yep gewoon een Male 3,5 jack naar 2xfemale 3,5 jack in je moederbord proppen en gaan. Ik heb hetzelfde maar dan met een kabeltje. Die verloopstukjes hebben nog wel eens de neiging om uit elkaar te springen.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 22:02
Maar ik bedoel jullie weten zeker dat het niet werkt als je gewoon 2 aansluitingen op je computer hebt?

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Een van de functies van zo'n chassisdeeltje is het afsluiten van de verbinding naar de andere aansluitingen. Als je dat met een simpel draadje/schakelaartje overbrugt, werkt het wel, maar net zo crappy als met een splitter. Gewoon proberen; soms valt het mee en soms trekt een van de twee te veel weg (te lage weerstand) om de andere goed te laten werken.

Je moet trouwens de front "out" hebben, niet de "in" ;).

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 14:52
bartosiej schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:21:
Maar ik bedoel jullie weten zeker dat het niet werkt als je gewoon 2 aansluitingen op je computer hebt?
Disabelen jouw speakers niet als je je koptelefoon in je frontbay audio poort duwt dan? Als dat niet zo is dan kun je wel een setje voorin en eentje achterin inpluggen maar dan heb je zoals Nitroglycerine zegt
Echter, het nadeel is dat zo'n oplossing betekend dat je slechts 50% van het volume op de plaats van aankomst krijgt.
Kun je beter beiden kabeltjes aan de achterkant wegwerken lijkt me.

Verwijderd

Een pc heeft een voorversterker

Dus het maakt zo goed als niks uit als je de audio splits.
Het is niet zo dat er maar 50% vermogen naar een set gaat en 50%naar een anderen.
Anders kunnen we toch ook niet meer auto versterkers in bouwen ook al zit er maar een voorversterker uit gang op.

Je kan als je de audio splits kans dat je er audio verlies ontstaat maar dit is niet echt merkzaam in een pc wereld.
Koop een splitser en je zal er niks van merken en geniet van 2x sets die een eigen versterkers hebben.
Pagina: 1