Toon posts:

HTML mail of een simpel plaatje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het rondstruinen naar een goede en simpele manier om een nieuwsbrief naar relaties te mailen.
Volgens mij kan ik met http://www.mailchimp.com/ een heel eind komen..

Maar nu vroeg ik mezelf af of hetzelfde resultaat te verkrijgen is met één plaatje en area map's voor de links..? Dat zou natuurlijk veel creatieve vrijheid geven (natuurlijk gedoseerd, op naarvoren.nl heb ik alle regels voor een succesvolle mailing gelezen)

Heb al even in GOT lopen speuren, maar vind hier niets over terug (waarschijnlijk betekend dat dus weinig goeds..)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36

pietje63

RTFM

E-mails met alleen een plaatje worden héél snel als spam gezien, dus hier zou ik niet voor kiezen.

Zelf iets in php schrijven is niet zo moeilijk; ik zou dat als volgt doen
1: maak eenmalig een html template met css
2: zorg dat deze css inline meegezonden wordt
3: zorg ervoor dat je e-mail adressen + namen in een mysql database komen
4: verstuur de e-mails elke keer met to

Probeer een beetje uit wat spamfilters leuk vinden (vaak zie je een from adres als noreply@provider.nl en een reply-to adres met je eigen mail adres).

Hmm, wat ik me nu afvraag (na het opnieuw lezen van je post) is wat je eigenlijk precies wilt al geprobeerd hebt, en waar je op gezocht hebt..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
Ik denk dat dit sterk client afhankelijk is, omdat niet iedereen HTML mails kan of wil ontvangen. Daar zul je dus iets op moeten verzinnen, voor de rest denk ik dat het, mits iemand HTML mail kan ontvangen, best mogelijk is, je kunt toch de hele code gewoon als mail sturen?

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 19:41

SvEn

a.k.a sv3nrg

naar mijn ervaring geeft outlook meestal geen problemen.

Het is de webmail clients waar de problemen komen. Gmail bijvoorbeeld heeft een hele andere interpretatie van html mails dan outlook.

Zakenrelaties kun je best sturen , daar gebruikt het merendeel toch outlook.

Ik heb zelf een mailing systeem geprogrammeerd. en daarmee gebruik gemaakt van FCK editor , dat is een rich text editor die gelijk html code produceerd.

Deze kun je dus direct mee sturen en kun je dus in een soort van word omgeving zelf de mails typen.

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
Ik weet nu zeker dat dit kan, ik kreeg net de nieuwsbrief van 4Launch binnen, en bij hun is dat zo geregeld. De techniek bestaat dus, nu alleen nog even zien hoe je het implementeert ;)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Het is wel zo verstandig om ook een tekstversie mee te sturen. Om te starten kan je kijken naar het phpmailer project op sourceforge. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 18:50
Het grote probleem zit hem in de webmail clients. Hotmail en Gmail negeren eigenlijk vrij veel wat er qua css in je mailtje staat, dus je moet eigenlijk alles aan opmaak met behulp van html zonder css doen.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Zakenrelaties kun je best sturen , daar gebruikt het merendeel toch outlook.
Dat zou je nog weleens onaangenaam kunnen verassen dan ;)

日本!🎌

• JWolters
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 10:52

JWolters

Killing Me Killing You

mogelijk dat je hier http://www.campaignmonito..._css_support_in_emai.html nog iets aan hebt

Time is my only fear, an enemy of Sand

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
robbert schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:42:
Het grote probleem zit hem in de webmail clients. Hotmail en Gmail negeren eigenlijk vrij veel wat er qua css in je mailtje staat, dus je moet eigenlijk alles aan opmaak met behulp van html zonder css doen.
Niet als je inline css gebruikt:
HTML:
1
<span style="color:#000;">

CSS in de head-sectie wordt er allemaal uitgesloopt. Externe CSS werkt al helemaal niet.

Nog een kleine tip: geef alle divs etc een width en een heigth als je background-images gebruikt in een kolommen-layout, aangezien bv. Outlook rare dingen kan doen met onveilige-element-teksten die in de plaats van images/backgrounds neerzet worden. Bij mij was de complete hoofdtekst (rechter kolom) niet leesbaar, omdat de hele layout vern**kt werd door die onveilige-element-teksten in de linker kolom. Het werd pas zichtbaar zodra de ontvanger je mail als veilig markeerde.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 18:50
H004 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:08:
[...]

Niet als je inline css gebruikt:
HTML:
1
<span style="color:#000;">

CSS in de head-sectie wordt er allemaal uitgesloopt. Externe CSS werkt al helemaal niet.
Ik meende dat hotmail dingen als margin en padding er altijd uitsloopt, dus ook als inline style.

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 19-02-2007 18:02 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
robbert schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:01:
[...]

Ik meende dat hotmail dingen als margin en padding er altijd uitsloopt, dus ook als inline style.
veel dingen wel ja.
ik raad aan om alleen html te gebruiken. er is niks mis met font tags etc. in emails. Bovendien weet je dan tenminste zeker dat je mail ook goed overkomt

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Mijn ervaringen met HTML mail is dat het zeer slecht en divers ondersteund wordt in verschillende browsers. Als je wil dat iedereen dezelfde nieuwsbrief heeft dan moet je het in plain text doen, there is no other way...

Mocht je het toch in HTML doen doe het dan niet met CSS maar lekker in ouderwets HTML ook al is het nog zo tegen je principes in. Hou er rekening mee dat je geen achtergrondafbeeldingen gebruikt, die worden in veel clients niet gezien. Hou ook rekening met Outlook 2007 die Word gebruikt om mails te renderen ipv Iexplore, wat zorgt voor fucked up layouts (way to go MS!)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je plan tot zover klinkt als een uitstekende manier om in spamfilters te blijven hangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:39:
Je plan tot zover klinkt als een uitstekende manier om in spamfilters te blijven hangen.
Dus wat zou je dan wel moeten doen volgens jou?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
CyBeR schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:39:
heerlijk, zo'n uitermate goed ondebouwde en duidelijke kreet.. |:(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:23:
[...]
Dus wat zou je dan wel moeten doen volgens jou?
Nou ja, een mail sturen met alleen een zooi html en een plaatje laat in de gemiddelde spamfilter alvast 20 alarmbellen rinkelen.

Kijk deze lijst even door: http://wiki.apache.org/spamassassin/AvoidingFpsForSenders

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Je kunt het beste zowél HTML en TEXT versturen.

De text wordt dan getoond aan no HTML clients, en de HTML clients zien een 'mooiere' email.

Let wel op dat de opmaak met HTML beperkt is, met name door gmail,hotmail en yahoo. Outlook en Thunderbird doen gelukkig niet zo moeilijk.

Zie voor een complete lijst van wat wél en niet kan de volgende link
http://www.xavierfrenette...s/css-support-in-webmail/

Mijn rig

Pagina: 1