Toon posts:

WRT300N + MacBook Pro (N Patched)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn WRT300N binnengekregen die WRT54G gaat vervangen. Na alles ingesteld te hebben ging ik proberen wat voor snelheden ik kan halen maar dat valt vies tegen of er is iets mis...

In Netwerkhulpprogramma in Mac OSX zie ik dat ik verbinding heb met de router en de snelheid is 144 Mbit. Op mijn Win Vista bak heb ik een shared map en van die map wil ik bestanden naar MBP overpompen. Als ik een DVD image bestandje van 4.x GB kopieer krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c68cc3ee0c816ca99be5ccb14f1080e5/full.png

En das niet snel inderdaad ! Als ik dit weg wil klikken dan loopt het een beetje vast btw. Hoe maak ik verbinding met Vista bak ? Zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11c3b11e6c6d023d8628793354677c20/full.png

Dit is toch goed ? Ik kom er iig in en kan gewoon browsen dus ik denk niet dat ik dit fout doe aangezien met WRT54G dit zonder problemen ging...

Screenshotje van netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95cdd6bddb9bc680e77303977962f467/full.png

Ik heb ook via FTP geprobeert maar hoger dan 250 kb kom ik dan niet.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen of wat de oorzaak hiervan kan zijn ?

Edit: afstand tussen Pc + MBP en router = 0,5 meter 8)7

Verwijderd

Heb je het ook met kleinere bestanden geprobeerd?
Wellicht kun je vanuit Vista proberen te kopieren naar de Mac.
Welke snelheden haal je naar het internet toe? (voor zowel de Mac als de PC)
Hoe is die Vista bak eigenlijk verbonden met de router?
Is er verder echt niets veranderd na de vervanging van de WRT54G?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:09:
Heb je het ook met kleinere bestanden geprobeerd?
Wellicht kun je vanuit Vista proberen te kopieren naar de Mac.
Welke snelheden haal je naar het internet toe? (voor zowel de Mac als de PC)
Hoe is die Vista bak eigenlijk verbonden met de router?
Is er verder echt niets veranderd na de vervanging van de WRT54G?
Met kleinere bestanden ook dezelfde probleem, vast lopers alleen maar ! Hoe moet ik inloggen op mac vanuit vista ? Mijn gebruikersnaam en wachtwoord die ik normaal gesproken op mac heb werkt niet als ik probeer in te loggen vanuit vista ?

Met Internet snelheid is er niks mis mee zowel op PC als op Mac...

Vista is rechtstreeks met kabel verbonden aan de router en nee er is niks veranderd na vervanging van WRT54G.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
Heb dit probleem ook gehad met vista (beta), maar blijkbaar is er niks aan gedaan.. Was mijn reden om vista meteen weer de prullenbak in te gooien :)

.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Start even de ingebouwde ftp server op, dan kan je met vista & een degelijke ftp client inloggen op je laptop, dan weet je iig of het aan de samba implementatie van vista ligt of je nieuwe router.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Night.Fade schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:48:
Heb dit probleem ook gehad met vista (beta), maar blijkbaar is er niks aan gedaan.. Was mijn reden om vista meteen weer de prullenbak in te gooien :)
Dit heeft niks met Vista te maken want met XP had ik dezelfde probleem dus nee, geen reden om Vista af te zeiken :P

Ik heb de oorzaak gevonden, lag aan de beveiliging. Als ik beveiliging uitzet gaat het stuk sneller (4MB). Heb nu MAC adress beveiliging en dat werkt ook wel goed.

Waarom PSK of PSK2 niet werken snap ik ook niet...

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Kan je uitleggen wat je precies gedaan hebt. Ik zit namelijk ook nog met dit probleem.

aka Crypto T

Verwijderd

Topicstarter
troxx schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:25:
Kan je uitleggen wat je precies gedaan hebt. Ik zit namelijk ook nog met dit probleem.
1. Wireless Security op Disabled zetten.
2. Wireless Mac Filter op Enabled zetten, "Permit PC's...aan vinken" en daaronder mac adres van je mac/computer (s) invullen.

Je wireless netwerk zal dan als onbeveiligd gezien worden maar alleen macs met mac adressen die je toegevoegd hebt kunnen verbinding maken.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, en even een mac spoofen en iedereen komt zomaar op je netwerk en dat is echt niet moeilijk. Dus de macfilter is echt geen vervanging voor wpa.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:08:
Ja, en even een mac spoofen en iedereen komt zomaar op je netwerk en dat is echt niet moeilijk. Dus de macfilter is echt geen vervanging voor wpa.
Dan moet je wel eerst achter komen welke mac adressen toegestaan zijn toch ? Os is dat niet zo moeilijk ?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:31:
[...]

Dan moet je wel eerst achter komen welke mac adressen toegestaan zijn toch ? Os is dat niet zo moeilijk ?
Da's een kwestie van kijken welke MAC-adressen er zoals contact maken met jouw netwerk, simpel klusje :-) [hier stond iets doms]
Je hebt nu géén beveiliging.

[ Voor 16% gewijzigd door Zpottr op 18-02-2007 13:35 ]

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:33:
[...]

Da's een kwestie van kijken welke MAC-adressen er zoals contact maken met jouw netwerk, simpel klusje :-) [hier stond iets doms]
Je hebt nu géén beveiliging.
Duidelijk. Maar hoe krijg ik WPA werkend dan ? 8)7

Als ik PSK2 kies dan zien MBP netwerk wel maar zegt dat de wachtoord (key) niet goed is terwijl ik copy/paste doe ! PSK werkt wel maar dan heb ik dus een k*t verbinding. WEP werkt ook niet, dat zien MBP netwerk niet eens...

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Het lijkt een bug in de Apple driver. Met een Airport Extreme heb je ook een belabberde snelheid als je WPA aanzet. Behalve dan weer als je de 5 GHz variant kiest. Maar 802.11n 2.4 GHz + WPA gaat super traag, zonder speciale reden. Heel vreemd. Hoop dat Apple dit snel oplost.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1