[Vista] update windows experience index werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:07
Ik wil mijn windows experience index update omdat ik een extra reepje geheugen in mijn moederbord heb geprikt. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet geupdated. Het 'refresh' knopje reageert gewoon en er wordt een progressbar getoond wat betekent dat Windows bezig is met het berekenen van de index. Maar zogauw deze progressbar 100% wordt, verdwijnt het popupje en veranderen mijn indexgegevens niet. Ook blijft de datum achter 'last rating' op een oude datum staan.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Is er een manier om de huidige ratings te resetten?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:07
Inmiddels heb ik het opgelost. Het bleek dat bij het installeren van mijn PC de systemtime niet goed ingesteld was. Deze stond destijds op 2 oktober 2007. Nadat ik erachter kwam dat de datum niet goed stond, heb ik dit uiteraard direct aangepast.
Sindsdien heb ik ook geen index-update gedaan, daarom valt het mij nu pas op. De 'last update time' stond ergens in oktober, en blijkbaar loopt de updateprocedure hierop spaak.
Door een workaround heb ik nu de index geupdated door de tijd weer op oktober 2007 te zetten.

Blijkbaar zijn er meer onderdelen binnen Vista die lopen te flippen op de foute datum tijdens de installatie, want nu pas wordt ook mijn mediacenter tv-gids bijgewerkt....

Ik vrees dat een nieuwe vista-installatie noodzakelijk is om alles weer goed te laten lopen, want om telkens de datum vooruit te zetten om mijn tv-gids en index te updaten :/

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2025
Bij mij was de index ook grijs; de update knop werkte wel maar de score werd niet bijgewerkt. Ik heb het opgelost door in

C:\Windows\Performance\WinSAT\DataStore\

alle .xml bestanden weg te gooien behalve de meest recente.

Wellicht dat in de map erboven (staan meerdere bestanden) iets te wijzigen is zodat het weer werkt als bovenstaande niet de oplossing blijkt te zijn.

(Vista x64 Home Premium)