Mobo krijgt keyboard input zonder keyboard zelf

Pagina: 1
Acties:

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 23:26
Goeie avond mensen,

Ik heb hier een Asus p4b-355, nu heb ik dus geen keyboard aangesloten maar als je de pc aanzet dan blijft ie maar piepen alsof ie dus de hele tijd input krijgt. Jullie begrijpen het denk wel, zon piep of er een toets blijft hangen. Ik krijg eerst een piepje als ie als ik het Asus logo krijg en daarna ff stil en dan hele tijd piepjes. Het logo gaat ook niet weg en krijg ook niet de melding om op DEL te drukken om in de bios te komen.

Ik heb al wat dingen geprobeerd:

verschillende keyboards wel en niet aangesloten.
Bios gereset (inc batterij eruit)
Alleen mobo en CPU getest, zonder andere hardware.

Is er mischien een manier om de ps2 aansluitingen de disablen op het mobo via 1 of andere vage manier? Dan weet ik namelijk zkr dat het de ps2 aansluitingen zijn.

Ik heb hier ook een multi meter bij de hand dus na meten is geen probleem, had het zelf al gedaan maar volgens mij metingen stond er nergens stroom op. Mischien komt dit door mijn noobie skills met de multi meter ;)

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en te verhelpen?

Edit: De lkeyboard lampjes gaan ook niet branden trouwens als er een keyboard op is aangesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door wishmaster1986 op 19-02-2007 14:02 ]

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat het niet de piepjes zijn van de BIOS diagnostics?

• wishmaster1986
nou krijg eerst 1 zon piepje van dat alles goed is en als ie dan verder wil gaan starten dan blijft ie maar piepen. Het is echt zon piep dat een toets blijft hangen, terwijl er helemaal geen keyboard aan vast zit.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24

sjaak

un giorno credi

Wat gebeurt er als je er wel een toetsenbord aan hangt? Ms vindt ie het niet prettig zonder toetsenbord.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaak op 19-02-2007 14:12 . Reden: Niet helemaal wakker :P ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Controleer in de BIOS eens je temperaturen? Misschien dat je CPU fan niet draait?

Meh!

Verwijderd

Wat je misschien nog zou kunnen proberen is:

- Kijken of er in je BIOS setup een optie is voor "Halt On" en die dan instellen op "All errors, but keyboard"

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

USB toetsenbord aansluiten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• wishmaster1986
ik kan de bios helemaal niet in want hele toetsenbord reageerd niet, hij begint al met piepen als dus eigenlijk "press del to go to bios" melding zou moeten komen maar zover komt ie dus al niet omdat ie dan al begint te piepen en dus denk ik al soort van input krijg.

USB toetsenbord nog steeds precies zelfde, start ook niet op.

Verwijderd

mischien dom antwoord,

is je usbpoortje niet kapot?

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

wishmaster1986 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:28:
Alleen mobo en CPU getest, zonder andere hardware.
Inclusief of exclusief geheugen?
Daar zit ik nl. aan te denken dat daar iets niet goed gevonden wordt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
klinkt hier ook als fout geheugen

• wishmaster1986
met en zonder geheugen getest, allebei zelfde resultaat: geen boot

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

wishmaster1986 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:28:
met en zonder geheugen getest, allebei zelfde resultaat: geen boot
Maar wel 'n POST zonder beeps?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 21:49
misschien je Mainboard defect? of je processor? Die 2 dingen heb je nog niet getest.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Als ik het hele verhaal zo lees, dan denk ik dat het probleem niet zit in de exacte aansluiting, maar meer in de keyboard buffer van je mobo die rot is. Ander moederbord erin om te testen lijkt me de juiste optie om voor te kiezen.

• wishmaster1986
ja andere mobos doen het prima, tis alleen met dat bordje.

dus alle andere hardware is goed, maar er is dus iets met dat bord met het keyboard ofzo...maar wat? :?

• wishmaster1986
ok ff voor de duidelijkheid:

het ligt aan 1 moederbord namelijk die in me OP, deze komt dus niet door de POST heen want dan begint ie dus al te piepen (dat gepiep alsof er een toets vast blijft zitten) ook krijg ik dus geen melding om in de bios te komen omdat ie dus niet verder door de POST komt.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
nieuw moederbord kopen ben ik bang. Oftewel: eigenlijk een nutteloze post van me. |:(

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55
Lijkt op een POST message. Je zou in documentatie de betekenis van verschillende soorten piepjes moeten kunnen achterhalen.

• wishmaster1986
nogmaals: dit is geen POST piep message diagnose of zoiets.

Denk dat ik de hoop maar opgeef, jammer dat ie het niet doet anders kon ik hem mooi bij het setje hardware doen wat ik verkoop.
Pagina: 1