Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat]inline editing & multi quote

Pagina: 1
Acties:

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik heb laatst een vrij oude versie van vbulletin geupdate naar de meest recente 3.6 versie.
Na deze update waren er 2 functionaliteiten bijgekomen die me opvielen.

Het eerste is de manier waarop multiquoten is geïmplementeerd.
Hier op t.net kan je bij het replyen posts aanvinken die je mee wil nemen in een quote. Dit werkt opzich aardig, maar het kan natuurlijk altijd beter ;).
In vbulletin is er een multiquote knopje, je klikt alle posts aan die je wil quoten. Als je hierna op reply klikt komen de quotes allemaal netjes in je edit boxje te staan.

Het mooie is dat dit cross forum gedaan is. je kan in verschillende threads quotes aanklikken en daarna die in andere threads weer gebruiken.

De tweede functie is een mooi voorbeeld van ajax functionaliteit.
Inline editing:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/inline_edits.jpg
(klikbaar)

Zoals hier te zien is verandert je post in een edit box zodra je op de edit knop klikt. Dit is opzich al erg handig. Maar als je daarna opslaan klikt word niet de gehele pagina herladen, alleen de bewerkte post her laad zich.

Multi quote is opzich een aardige functie waarvan het leuk zou zijn als je die op deze manier beschikbaar komt, maar vooral de inline edit functie heeft imho zeker een meerwaarde.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

inline editting is inderdaad een feature waar ik ook wel brood in zie (ik edit zelf ook nogal vaak :P ). Op dit moment ben ik bezig met wat verbeteringen aan de frontpage reactie-code waar ik dit in mee wil nemen, voor het forum wil ik daar dan op een later tijdstip eens naar gaan kijken :)

Kortom: ja, maar niet op korte termijn.

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Die multiquote vind ik eigenlijk een stuk logischer werken dan het huidige systeem, wat is jouw mening daarover crisp? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:50:
Die multiquote vind ik eigenlijk een stuk logischer werken dan het huidige systeem, wat is jouw mening daarover crisp? :)
mwa, meestal reageer ik toch maar op 1 bericht. De keren dat ik op meer wil reageren vind ik de huidige implementatie niet echt storend ofzo... Nou ja, het scrollen wel een beetje - het zou handiger zijn als de textarea gewoon in beeld blijft bij het scrollen.

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 17-02-2007 00:12 ]

Intentionally left blank

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
"ik"? "IK"? Dat is wel erg self-centred design he!

;)

specs

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

maratropa schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:14:
"ik"? "IK"? Dat is wel erg self-centred design he!

;)
het is wel makkelijker om te prioritiseren :P

Intentionally left blank

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ehm, hoe kun je op GoT multiquoten? Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/blond.gif

Ik zou het echt niet weten...

We are shaping the future

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alex) schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:24:
Ehm, hoe kun je op GoT multiquoten? [afbeelding]

Ik zou het echt niet weten...
Op het quote knopje drukken om iemand te quoten, en dan naar beneden drukken en bij een andere reactie die je er bij wilt quoten simpelweg weer op quote drukken :P
Overigens vind ik die manier helemaal niet erg, voor die paar keer dat ik een multiquote wil doen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 17-02-2007 00:25 ]

• Alex)
RoD schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:25:
[...]

Op het quote knopje drukken om iemand te quoten, en dan naar beneden drukken en bij een andere reactie die je er bij wilt quoten simpelweg weer op quote drukken :P
Overigens vind ik die manier helemaal niet erg, voor die paar keer dat ik een multiquote wil doen.
Ah, dat was me niet eens opgevallen doordat ik die 'laatst geplaatste berichten' niet had... vind het niet al te praktisch doordat je alles nog eens moet gaan doorlezen alvorens op [quote] te klikken...

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:30
crisp schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:10:
[...]

mwa, meestal reageer ik toch maar op 1 bericht. De keren dat ik op meer wil reageren vind ik de huidige implementatie niet echt storend ofzo... Nou ja, het scrollen wel een beetje - het zou handiger zijn als de textarea gewoon in beeld blijft bij het scrollen.
Het ging me oa ook om het cross thread quoten :)

iig blij dat de opties overwogen worden :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

inline editing zit overigens al zo goed als werkbaar in de base-grey templateset; er moet alleen nog wat interface werk gedaan worden. Daarnaast zal de uiteindelijke submit toch tot een page-refresh moeten leiden wil je dit nog enigszins intuïtief laten werken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Spider.007 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:07:
Daarnaast zal de uiteindelijke submit toch tot een page-refresh moeten leiden wil je dit nog enigszins intuïtief laten werken
Je zou ook een melding kunnen weergeven binnen de reactie dat het bericht is aangepast. Een beetje zoals wordpress dat ook doet binnen de admin, daar fade de melding langzaam naar een minder opvallende kleur. Overigens zou ook zonder melding en gewoon een verdwijnend edit veld duidelijk zijn dat het bericht is aangepast.

Waarom is een intuïtiever om de pagina te laten refreshen ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Civil schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:00:
[...]

Waarom is een intuïtiever om de pagina te laten refreshen ?
Stel dat iemand aan het reageren is op jouw bericht en jij besluit je bericht aan te passen. Normaal zou na jouw submit de pagina herladen worden en zou je de reactie van de ander onder jouw reactie zien staan. Als je dat met xmhttp op de achtergrond doet dan zie je die reactie die na jouw reactie is gekomen niet verschijen; terwijl je dat wel zou zien als je een normale edit zou doen. Daar zijn wel weer oplossingen voor; maar die maken het geheel niet sneller te implementeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Alex)
Mm, React zal vast wel iets hebben zodat er een timestamp kan worden opgevraagd voor de laatste reactie. Als je die bij het opslaan nou eens zou laten meesturen, en dan vergelijken, dan laat je hem alleen refreshen wanneer er een nieuwe reply is (en de timestamp dus anders is dan ten tijde van het openen van het topic), anders laat je hem alleen opslaan.

Pagina: 1