[Asus A8V-Deluxe] Koeler op cpu

Pagina: 1
Acties:

• rikkiej90
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01 10:37
Beste tweakers,

Ik heb een Zalman CNPS 7000B Al-Cu aangeschaft.
Nu zat ik nog even rond te neuzen op de Zalman site, en kwam een bericht tegen. Wat alleen de op de Asus A8V-Deluxe is gericht. klik Het gaat om de montage van de koeler.

Ik kan redelijk goed engels, maar hier kom ik echt niet uit.

Alvast bedankt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar het op neer komt is: Gebruik de backplate niet omdat die dingen op de achterkant van het mobo in de weg zitten. Gebruik je orginele boutjes van je moederbord en schoef ze vast door eerst een stukje de ene te doen en dan de ander. Dus zegmaar 2x draaien met de eerste dan 2x de andere. Op die manier komt de koeler netjes recht op het mobo te zitten. Je kan later met dat ding dat je niet gebruikt zien of ie ver genoeg er in geschroeft is.

• rikkiej90
Dus niet de backplate van Zalman gebruiken, maar gewoon de andere erop laten zitten?
Is dit wel zo verstandig, aangezien die er 'opgelijmd' zitten en er door de hitte af kunnen vallen?

Want dat zou een enorme ravage veroorzaken.

• rikkiej90
Ik heb hem nu binnen, en nóg snap ik niet wat ik moet doen.

Wat moet ik volgens dit doen?

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
je hoeft alleen de plastic bevestigings frame van de bovenkant van het moederbord te halen je moet de backplate op de achterkant laten zitten en dan met de schroeven waarmee dat frame vast zit de nieuwe koeler vast zetten. zorg wel dat je de schroeven gelijkmatig aan draait dus eerst schroef 1 een slag aan draaien dan schroef 2 een slag aandraaien enzovoorts tot er 13,5 millimeter tussen het moederbord en de bevestiging van de koeler, dit kun je controleren door AMD 64 nippel er naast te houden (zie onderste plaatje in je Link)
rikkiej90 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:40:
Dus niet de backplate van Zalman gebruiken, maar gewoon de andere erop laten zitten?
Is dit wel zo verstandig, aangezien die er 'opgelijmd' zitten en er door de hitte af kunnen vallen?

Want dat zou een enorme ravage veroorzaken.
de back plate zit dan nog even goed vast want hij zit aan de nieuwe koeler vast er kan dus niks gebeuren

[ Voor 32% gewijzigd door martijn- op 21-02-2007 13:48 ]

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03

henri8096

BIM is not a software!

Die bestaande backplate moet je gewoon laten zitten idd.
En even over die lijm . . . . die zit wel goed vast . . . . .
ik krijg de backplate er met geen mogelijkheid af . . . . .
in elk geval niet zonder het mobo te ver##### (zelfcensuur)

(en hij zit ook nog aan de koeler vast . . )

[ Voor 9% gewijzigd door henri8096 op 21-02-2007 14:32 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• rikkiej90
Ok, dan ga ik dat zo maar eens proberen.

Ik hou jullie op de hoogte!

• rikkiej90
Ik heb de koeler erop gezet, schroef voor schroef aangedraaid en hij zit. En het werkt!

Bedankt!

PS

Alleen nu had ik bij het opstarten van de bios kwam te staan dat ik nieuwe CPU had. Is natuurlijk niet zo, maar komt waarschijnlijk omdat ik het klepje had opengemaakt. En de CPU er even had afgepakt.

Ook startte alles 10x trager op, heel vreemd.
Pagina: 1