Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid Kraakt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 00:57
Ik heb iets ontzettend vaags...

Zomaar opeens een keer begon mn geluid te kraken als ik muziek afspeelde via windows media player, ook met media player classic en in limewire enzo.

En alleen met 3 voorste boxen van me 7.1 set, nou heb ik opnieuw de sigmatel drivers gedownload en geinstalleerd zonder success overigens.

Wat mij alleen erg verbaast is, dat als ik dus q-dance radio ofzo luister via internet dat het helemaal niet meer kraakt.

Maar als ik dus muziek afspeel en echt elk nummer met elke mediaspeler kraakt het ontzettend! gewoon niet luisterbaar meer.

Wie kan mij helpen hiermee?

Verwijderd

Gaat het hier om een onboard geluidskaart of een Pci geluidskaart Zoals creative ofzo ?

• Jeffoz
Sigmatel High definiton onboard audio

Verwijderd

Juh dit heb ik ook.

Heb een Audigy 2 LS (brakke drivers dus :/ ), en gebruik WinAmp. Eerst nog "gewoon" 2.95 vanwege zijn simpelheid, maar eens in de zoveel tijd begint het geluid te kraken. Ik dacht, al brakke versie, effe WinAmp 5 installeren. Maar die heeft het ook.

De ene week gebeurt het drie keer op een avond, de volgende week helemaal niet. Heel vaag. Zowel bij livestreams als bij het afspelen van die heerlijk illegale MP3's.

Heb ook al van alles geprobeerd (behalve Windows opnieuw installeren) maar niets helpt. In Linux heb ik het btw (nog) niet.

Succes 8)7 !

• Jeffoz
Ik heb het gewoon altijd bij het afspelen van muziek, en daar ligt het niet aan want hij doet het bij elk nummer en die nummers deden het eerst wel normaal. Maar livestream q-dance radio doet ie dus prima...en wat ook zo vaag is dat het vooral de 3 voorste boxen zijn.

Audio dempen enzo helpt ook allemaal niks...

ik heb altijd van die vage dingen met me computer

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:00

empy

Rijdt rondjes

lol, ik dus ook :+
Bij doet 'ie het momenteel alleen als je het windows opstartgeluidje hoort....
Heb toen wel op een gegeven moment heel veel last er van gehad, maar na herinstallatie van de drivers werkte het bijna weer als normaal...
Heb hier een Terratec Aureon fun

• Jeffoz
Windows geluidjes doen het bij mij prima, livestreams ook...alleen dus muziek afspelen met media player, limewire, powerdvd zelfs geprobeerd maar alles kraakt als de nete :S

Maja hoe los je dit op, heb nog een audigy ZS thuis liggen dus ga die erin gooien maar goed...ik zit nu thuis en wil muziek hebben :D

• Jeffoz
Nu word het nog leuker, heb me Audigy 2 erin gezet en de voorboxen kraken nog steeds niet normaal :S

Nu snap ik er echt niks meer van, opgeblazen ofzo is totaal geen optie...

Waarom doet in godsnaam een livestream het wel normaal en de rest niet :S...hoe kan dat!

[ Voor 20% gewijzigd door Jeffoz op 16-02-2007 21:22 ]

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 16:56
Is DIT het probleem niet ?

• Jeffoz
Nope heb namelijk de Creative 7.1 set, Gigaworks 750S :D

Maar ik heb het probleem al gevonden, SUPER vaag in ieder geval.

Eerst kraakte dus werkelijk ALLES, audigy erin gestopt zelfde probleem...download ik nieuwe muziek daar is het niet bij, alleen bij alles wat er al opstond :S

Livestream werkt prima ...zit eerder te denken aan een of ander virus ofzo :S dit is echt het vaagste wat k ooit heb meegemaakt

Maar normale originele cd's werken dan weer met kraak

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffoz op 16-02-2007 21:32 ]

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:33

_AvA_

en dat ben zo.

* _AvA_ mompelt iets met IRQ's

Droogkloot.

Verwijderd

JElzenaar schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:31:
Nope heb namelijk de Creative 7.1 set, Gigaworks 750S :D

Maar ik heb het probleem al gevonden, SUPER vaag in ieder geval.

Eerst kraakte dus werkelijk ALLES, audigy erin gestopt zelfde probleem...download ik nieuwe muziek daar is het niet bij, alleen bij alles wat er al opstond :S

Livestream werkt prima ...zit eerder te denken aan een of ander virus ofzo :S dit is echt het vaagste wat k ooit heb meegemaakt

Maar normale originele cd's werken dan weer met kraak
Heel apart inderdaad. Wat je eens kan proberen is met een Ubuntu Live CD even opstarten, en kijken of het daar ook zo is.

Ik heb ook een Creative setje staan, dus het Logitech verhaal gaat voor mij ook niet op.

Edit: Wat ik trouwens ook heb, als ik m'n pc aanzet en ik start WinAmp, dan kraakt het geluid ook als een gek. Dan sluit ik WinAmp, en start hem opnieuw op, en dan klinkt het gewoon "goed" -O-

Vaag allemaal 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 22:01 ]

• Jeffoz
Nou ik heb al mn muziek gewist, het ligt volgens mij aan Windows Media Player 11...daar kraakt alles als de nete...zelfs na opnieuw installeren...nu draai ik gewoon Creative Mediasource en ook daar had ik trouwens met al die nummers kraak...maar na het opnieuw downloaden vd muziek doet alles het weer ok.

Zeer vreemd maar goed...het doet het weer, computers soms :S

Verwijderd

Hallo ,
Ik heb ongeveer zelfde probleem ,zie topic Geluidsproblemen ; vind de juiste oplossing niet
Bij mij is er buiten die kraak ook nog eens dat het muziek sneller en langzamer gaat .
Eerst was ik ook aan het zoeken richting drivers .Geen verandering .
Ik heb ook al gezocht via software ,uninstal Nero enz...,omdat als ik kijk bij taakbeheer sommige programma's zeer veel van uw cpu vergen (tot 90 %), zelfs al gebruik je ze niet .
Ook dat is de juiste oplossing niet .
Ik heb het nog altijd niet gevonden ,ook al omdat na opstart het soms wel goed gaat , maar de volgende keer (meestal )weer niet .

groetjes ,

ALAKAR

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:35

DJ Vincento

1422055

Ik vind dat mensen nog al makkelijk de schuld geven aan onboard geluidskaarten. Een onboard geluidskaart behoord ook gewoon te werken, zonder kraken en ruisen. Ik gebruik in mijn Hapé computer ook al jaren een onboard geluidskaart, en die werkt nog altijd 100%.

Tuurlijk kan een losse geluidskaart veel beter zijn, en is die vaak ook veel beter. Maar je betaald wel voor die standaard ingebouwde onboard geluidskaart, dus hij hoort ook goed te fuctioneren.

Verwijderd

Ik heb ook de indruk dat er niets mis is met de geluidskaart zelf .Soms werkt het geluid wel zeer goed . Daarom ben ik elders gaan zoeken ; divers , programma's , mischien zelfs geheugen ?
Maar steeds nog geen oplossing ondanks uren zoeken en lezen.Ik moet wel toegeven dat ik niet zoveel van pc's afweet . Daarom ook deze vraag op dit forum .

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Zet eens alle vage effecten en EQ's uit, en draai het master volume eens wat omlaag.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Heb ik reeds geprobeerd , in realtek programma(dat met driver kwam ) en in mediaplayer 11.
Maar als het geluid misvormd is,doet hij het in elk programma ,zelfs de kleine mediaplayer waar je niets kunt instellen. Als het dan voor een keertje lukt om zonder kraak de muziek af te spelen , is dat dan ook bij elke toepassing goed .
Zijn er mischien nog ergens anders instellingen die ik kan herzetten .Nu staat Nero er ook terug op , was toch hetzelfde , met of zonder .
nota ; Als ik directx laat testen geeft het aan dat alles ok is .Ook de midi speler (synthesizer muziek )werkt goed.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je misschien een stukje opnemen van het vervormde geluid en het online zetten (mp3 van een seconde of 10?). Dan kunnen we misschien horen/kijken wat voor soort vervorming het is.

Verwijderd

Misschien een domme vraag , maar hoe doe ik dat ?
De mp3 's die ik afspeel die kan ik niet kopieren ,die werken op een andere pc (als ik ze overzet) wel goed , die kan ik zo maar niet doorgeven dus .Ook de cd's die ik gebruik werken normaal op andere instalaties of pc's .Het moet toch een opname zijn van hoe dat ik het hoor .En hoe kan ik dat in dit bericht invoegen ?

Ik merk wel , als hij het hevig doet ,vooral sneller en langzamer (met kraken ),er langs mijn muisaanwijzer precies de zandloper heel even verschijnt .Zou het kunnen dat er bij het afspelen nog iets begint te werken .Ik heb ook de indruk dat de pc moet zoeken naar tijdelijk geheugen ofzo ,zodat het muziek dan langzamer gaat en van zo snel dat hij geheugen gevonden heeft ,terug naar normale snelheid .Soms zelfs op het laatste van het liedje krijgt hij het moeilijker .

nota ; bij mijn pc eigenschappen had ik niet vermeld dat ik 1 geheugenlatje erin heb steken van 1gb ddr , 400mhz

Verwijderd

Nog een vraagje ; ik lees regelmatig iets over de pc tweaken , optimaliseren , windows controleren en verbeteren enz.
Is er een programma die dat allemaal kan zonder dat je er heel veel van moet kennen , zodat je niets fout doet en de boel laat vastlopen .Welk neem ik dan best ,zijn er zovele ,waar te vinden? freeware of betalen ?
Zou me dat kunnen helpen met mijn probleem ?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Met een beetje mazzel heb je in je opname mixer "stereo-mix" staan. Hiervan kun je alle geluid opnemen dat je afspeelt.

Verwijderd

Kan "stereo-mix" alleen harder en stiller zetten .Als ik ga kijken bij eigenschappen voor geluiden en audioapparaten .Tabblad audio ;opnemen van geluid ; kan ik alleen de knop volume aanwijzen , de knop "geavanceerd " is niet beschikbaar .

Verwijderd

Heb geen opname apparaat gevonden bij de realtek mixer .Dus heb ik het opgenomen via de microfoon en de geluidsrecorder van windows/bureauaccesoires . Hier hoor je het ook duidelijk door .Hoe kan ik dat nu online zetten ? Heb geen eigen site .

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:35

DJ Vincento

1422055

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:11:
Heb geen opname apparaat gevonden bij de realtek mixer .Dus heb ik het opgenomen via de microfoon en de geluidsrecorder van windows/bureauaccesoires . Hier hoor je het ook duidelijk door .Hoe kan ik dat nu online zetten ? Heb geen eigen site .
uploaden bij zo'n hosting site. Ik gebruik altijd uploadwire.com, maar youtube, en imageshack zijn hier ook geschikt voor. (is vaak gratis.) Ik mag geen link geven, ik denk dat dat onder reclame maken valt, oftewel spam.

[ Voor 7% gewijzigd door DJ Vincento op 20-02-2007 18:53 ]

Verwijderd

Nu is die opname een wav bestand , en al deze uploadsites nemen dit niet aan . Nu moet ik weer uitpluizen hoe je zo een bestand converteert . bij nero kan ik opslaan als mp3 , mp4 ,ogg ,enz..,maar die staan niet in de lijst die ik kan uploaden .

Verwijderd

Het is misschien makkelijker voor de geinteresseerden dat ze me een mailtje sturen op alakar13@hotmail.com dan kan ik hun een mp3 bestandje doorsturen met het slechte geluid erop ?

Verwijderd

Juh het blijft een gek probleem, als ik het weer eens heb en ik heb wat extra tijd dan zet ik een MP3'tje online.

Verwijderd

Eureka !!!

Na opnieuw instaleren van windows xp en zo per geinstaleerd onderdeel zien of de storing er nog was kwam ik uiteindelijk bij mijn " linksys wireless - N netwerkkaart " terecht .Deze gaf een storing op geluid + langzamer afspelen van zodra er verbinding was met het internet .Als ik deze kaart uitschakelde ging alles weer normaal .Deze kaart terug naar de winkel gebracht en me een "wireless - g kaart" meegenomen .Sindsdien loopt het geluid weer helemaal OK .
Nu kan ik alleen niet zeggen of het de kaart was die stuk was of dat het signaal te sterk was , of wat dan ook !!
Pagina: 1