Ik heb volgende situatie:
Windows XP + SP2 client met Windows firewall uitgeschakeld.
Er is ook geen extra firewall geïnstalleerd.
Deze pc is sinds kort op geen enkele manier meer te bereiken vanuit het netwerk. Netwerkkaarten staan als DHCP client geconfigureerd. Vanuit deze bewuste pc zijn zonder problemen uitgaande connecties en daaraan gerelateerde ingaande connecties mogelijk (met andere woorden: vanop die pc kan ik surfen, mailen, netwerk browsen, alles).
Noch ping, noch CIFS filesharing, niks.
Als ik met pakweg Ethereal snif en ik doe een ping naar die pc vanop een andere, komt ook daar niks binnen.
Al geprobeerd:
Onlangs heb ik ook Vmware server (die een aantal virtuele netwerkkaarten installeerd) verwijderd omdat pc sinds een tijd veel langer bootte (meer bepaald tussen tonen desktop en effectief opgestart te zijn).
Windows XP + SP2 client met Windows firewall uitgeschakeld.
Er is ook geen extra firewall geïnstalleerd.
Deze pc is sinds kort op geen enkele manier meer te bereiken vanuit het netwerk. Netwerkkaarten staan als DHCP client geconfigureerd. Vanuit deze bewuste pc zijn zonder problemen uitgaande connecties en daaraan gerelateerde ingaande connecties mogelijk (met andere woorden: vanop die pc kan ik surfen, mailen, netwerk browsen, alles).
Noch ping, noch CIFS filesharing, niks.
Als ik met pakweg Ethereal snif en ik doe een ping naar die pc vanop een andere, komt ook daar niks binnen.
Al geprobeerd:
- Virusscanner (AVG) volledige systeemscan laten doen -> niks gevonden
- Lavasoft AdAware laten scannen -> niks dreigens gevonden
- Zoveel mogelijk processen afsluiten (programme EndItAll)
- Winsock Fix tooltje laten runnen
- Netwerkkaarten (2) verwijderen uit apparaatbeheer en laten herinstalleren bij reboot
- Gewisseld tussen 2 netwerkkaarten
Onlangs heb ik ook Vmware server (die een aantal virtuele netwerkkaarten installeerd) verwijderd omdat pc sinds een tijd veel langer bootte (meer bepaald tussen tonen desktop en effectief opgestart te zijn).