Ik ben al een paar dagen bezig om mijn Wii via een Ad-Hoc USB-dongle op internet aangesloten te krijgen. Foutmelding (51030) blijft terugkomen, wat volgens Nintendo betekend dat hij geen accesspoint kan vinden.
Situatie
Ik heb een PC (Ubuntu Edgy Eft) waarop ik via een netwerkkaart internet binnen krijg van de router. De USB-dongle (Speedtouch 121g) heb ik met ndiswrapper draaien met de drivers die ik vers van de Speedtouch site heb gedownload. Omdat ik niet op de router kan instellen (niet van mij, mag hem wel gebruiken) dat hij mijn Wii moet accepteren heb ik het volgende ingesteld:
Met behulp van rc.firewall leg ik een verbinding tussen de twee netwerken.
Dit heb ik van de systeembeheerder van m'n werk als tip gekregen, dus ik ga er van uit dat het goed is.
Het probleem is al volgt:
Ik laat m'n Wii zoeken, hij vind de accesspoint. Dan laat ik hem verbinden.
Als ik WEP heb ingesteld, dan moet ik inderdaad het goede wachtwoord invullen anders krijg ik een foutmelding.
Maar als ik voorbij het aanmelden kom krijg ik de fout van de Wii dat hij geen accesspoint kan vinden (51030).
Wat kan het probleem zijn?
Wat ik allemaal heb geprobeerd:
- gamecube accesoires eruit (had ik op nintendo forum gevonden
)
- andere kanalen proberen (1 of 11 bijvoorbeeld)
- verschillende modussen (moet toch echt Ad-Hoc)
- met en zonder encryptie
Maar niets helpt helaas.
Situatie
Ik heb een PC (Ubuntu Edgy Eft) waarop ik via een netwerkkaart internet binnen krijg van de router. De USB-dongle (Speedtouch 121g) heb ik met ndiswrapper draaien met de drivers die ik vers van de Speedtouch site heb gedownload. Omdat ik niet op de router kan instellen (niet van mij, mag hem wel gebruiken) dat hij mijn Wii moet accepteren heb ik het volgende ingesteld:
---------------
| router |
|IP: 192.168.0.1|
---------------
|
|
---------------
|IP: 192.168.0.3 |
|SM: 255.255.255.0|
|GW: 192.168.0.1 |
| |
| PC | -----------------
| | | Wii |
|IP: 192.168.10.1 | |IP: 192.168.10.2 |
|SM: 255.255.255.0|-< ~~~~~~~~~~~~~ >- |SM: 255.255.255.0|
| | |GW: 192.168.10.1 |
----------------- -----------------
Met behulp van rc.firewall leg ik een verbinding tussen de twee netwerken.
Dit heb ik van de systeembeheerder van m'n werk als tip gekregen, dus ik ga er van uit dat het goed is.
Het probleem is al volgt:
Ik laat m'n Wii zoeken, hij vind de accesspoint. Dan laat ik hem verbinden.
Als ik WEP heb ingesteld, dan moet ik inderdaad het goede wachtwoord invullen anders krijg ik een foutmelding.
Maar als ik voorbij het aanmelden kom krijg ik de fout van de Wii dat hij geen accesspoint kan vinden (51030).
Wat kan het probleem zijn?
Wat ik allemaal heb geprobeerd:
- gamecube accesoires eruit (had ik op nintendo forum gevonden
- andere kanalen proberen (1 of 11 bijvoorbeeld)
- verschillende modussen (moet toch echt Ad-Hoc)
- met en zonder encryptie
Maar niets helpt helaas.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8