[Vista] "Nieuwe map" naam onveranderbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Elke keer als ik een nieuwe map aanmaak krijgt deze de naam "Nieuwe map". De tekst "Nieuwe map" kan ik vervangen door iets anders zoals "Tweakers", maar als ik op ENTER druk, verandert de naam niet en blijft deze "Nieuwe map" heten.
Er komt ook geen error, zoals dat de mapnaam al bestaat, dat de map in gebruik is of iets dergelijks.

Dit probleem heb ik sinds een paar dagen. Mijn OS is Vista RTM Ultimate 64bit NL met de laatste updates van Microsoft.

Een virus lijkt mij niet het probleem; Ad-Aware, Norton Internet Security 2007 en SpyBot geven aan dat de PC clean is. Alle temp folders heb ik ook al geleegd met Empty Temp Folder en CCleaer (en handmatig).

Iemand een oplossing? :/

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
In welke folder wil je dat doen? Misschien is dat gewoon niet toegestaan. Of je bent de owner niet van die folder.

• Me_Again
Ascathon schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:37:
In welke folder wil je dat doen? Misschien is dat gewoon niet toegestaan. Of je bent de owner niet van die folder.
Maakt niet uit waar, overal heb ik dit probleem; bureaublad, start menu, program files, mijn documenten...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd. Is het niet een kwestie van F5'en?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Me_Again
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:38:
Vreemd. Is het niet een kwestie van F5'en?
Had ik inderdaad ook al in een topic hier op GOT gelezen, maar zelfs rebooten heeft geen zin. Als ik de map naam verander en op ENTER druk, komt het venster waarin de naam veranderd kan worden ook steeds weer terug...

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
En wat als je een bestaande map kopieert en daarna hernoemt?

• Me_Again
Stouten schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:02:
En wat als je een bestaande map kopieert en daarna hernoemt?
Ook dat wil niet, de naam blijft dan zoals het al was. Zonder het kopieren, dus met een bestaande map, kan ik de naam ook niet veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 16-02-2007 20:03 ]

• Stouten
Staan je rechten goed ingesteld met betrekking tot het modificeren/aanpassen van bestanden en mappen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probeer eens met de command prompt een map aan te maken. Start > run > cmd > 'md [mapnaam]' (als er spaties in komen, even tussen quotes "" zetten). Hernoemen gaat dan met 'ren [oude mapnaam] [nieuwe mapnaam]'.

Commandline FTW

• Me_Again
Stouten schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:04:
Staan je rechten goed ingesteld met betrekking tot het modificeren/aanpassen van bestanden en mappen?
Hoe kan ik dit zien ?

• Me_Again
Het vreemde is dat ik ook geen mappen kan verplaatsen (knippen / plakken) argh!

[ Voor 5% gewijzigd door Me_Again op 18-02-2007 11:39 ]

• MarkieNL
  • Laatst online: 05-03 21:05
je zou kunnen proberen de UAC gebruikersaccountbeheer uit te schakelen
(configuratiescherm, gebruikersaccounts, gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen , uitvinken, rebooten.

• Me_Again
MarkieNL schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:40:
je zou kunnen proberen de UAC gebruikersaccountbeheer uit te schakelen
(configuratiescherm, gebruikersaccounts, gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen , uitvinken, rebooten.
Helaas, ook dat helpt niks :-(

Het probleem komt alleen voor bij "mappen", niet bij bestanden, daarvan kan de naam wel veranderd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Me_Again op 18-02-2007 18:41 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zijt ge administrator?

(Je gaat waarschijnlijk niet 'nee' zeggen, maar is je OS legaal?)

[ Voor 61% gewijzigd door Snake op 18-02-2007 19:24 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je dat niet zou zijn, zou je toch wel een map kunnen maken en hernoemen en verplaatsen in je Mijn Documenten map en op je bureaublad? Dit is echt een heel vreemd probleem. Ben je eigenaar van de schijf waar het allemaal op moet gebeuren? Wat leverde mijn tip op, gebruik maken van de command prompt?

Als het niet te veel moeite is, misschien een herinstall van je systeem.

Commandline FTW

• Me_Again
@ Snakiej
Ik ben eigenaar van deze computer en heb twee accounts (admin en "mijn_naam"). Een legaal/illegaal OS heeft hier niks mee te maken, lijkt mij?

@ Hero Of Time
De command prompt wordt niet herkend en werkt niet :-(

De command prompt werkt wel en ik kan mappen maken (md [x]) en mappen hernoemen (ren [x] [y])! Waarom zou het niet werken zonder command promt?

[ Voor 80% gewijzigd door Me_Again op 18-02-2007 19:53 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen idee, maar de command prompt werkt wel vaker dan de explorer. Ik vind de command prompt zelf een stuk krachtiger dan gewoon de explorer, waarschijnlijk dat het daarom ook beter werkt. Probeer eens een map te maken in Word (of ieder ander programma dat een input box geeft als naam). Hoe zit het daar mee. Kan je dan ook nog hernoemen vanuit explorer of je Open/Save venster?

Commandline FTW

• Me_Again
Vanuit programma's kan ik ook geen mappen hernoemen...

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Wat staat er onder je naam als je bij de Gebruikersaccount informatie kijkt?

Staat er dan: Mijn_naam met daaronder Administrator?

of staat er: Mijn_naam met daaronder Gebruiker of Gast?

Dat heeft namelijk betrekking op je rechten.

• Me_Again
Daar staat onder: "Administrator".

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat er niets ander op zit dan opnieuw installeren. Probeer eerst eens een andere explorer, bijvoorbeeld Total Commander. Kan het daarmee dan weer wel? Als het daar ook niet mee lukt, dan is een herinstall de enige oplossing ben ik bang. Hoewel dit geen garantie geeft of het probleem is opgelost.

Commandline FTW

• Me_Again
Iedereen bedankt voor zijn of haar hulp. Waarschijnlijk is dit een bug en helaas niet te fixen, daarom heb ik Vista opnieuw geinstalleerd. Eindelijk weer mappen aanmaken! :*)

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn versie is 100% legaal overigens. Ik krijg wel een error: "Het bestand of de map bestaat niet"

Nieuwe mappen aanmaken en meteen een andere naam meegeven werkt niet. Renamen werkt ook niet. Kortom, alle mappen die ik aanmaak heten "nieuwe map". Heb wat gevonden op google en hier. Beide oplossingen: Vista re-install. :|
Me_Again schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:48:
Iedereen bedankt voor zijn of haar hulp. Waarschijnlijk is dit een bug en helaas niet te fixen, daarom heb ik Vista opnieuw geinstalleerd. Eindelijk weer mappen aanmaken! :*)
Mja..mijn install was schoon, dus dit lijkt me geen oplossing. Zit je volgende week weer met hetzelfde probleem.. Weer een re-install dan maar?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 15:49 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Leer werken met de command prompt. Commando's tikken ftw :P. Dit is duidelijk een bug dus. Melden aan MS en hopen op een fix volgende maand.

Commandline FTW

• Stouten
Hero Of Time schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:13:
Leer werken met de command prompt. Commando's tikken ftw :P. Dit is duidelijk een bug dus. Melden aan MS en hopen op een fix volgende maand.
Hoe groot is de kans dat dat er doorheen komt?

[ Voor 8% gewijzigd door Stouten op 24-02-2007 21:38 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Begin dan maar alvast met het wennen aan de command prompt. Als het al opgelost wordt, zou het in SP1 zeker moeten zitten. Als het dan nog niet is gefixt, eis dan een fix en als ze niets doen, vraag je je geld terug en ga je over op Linux waar het wel gewoon kan en direct gefixt wordt als zo'n probleem wordt gevonden.

Commandline FTW

Pagina: 1