Hallo tweakers,
Ik ben nieuw hier op tweakers, en ik wil graag een goede game pc gaan aanschaffen waar ik wel een jaar of 2 mee vooruitkan. Naast games wil ik hem ook voor zware toepassingen zoals winrar, quickpar ed gebruiken, maar dan wil ik het liefst nog wel tegelijkertijd iets anders kunnen doen op de pc.
Er zijn echter nog wel een paar knelpunten waar ik niet uitkom.
Componenten:
Processor: Intel C2D E6600
Leek me wel de beste keuze, prestaties goed in verhouding met prijs
Had eerst nog wel even getwijfeld tussen de E6400 en deze, maar ik denk dat deze toch beter geschikt is.
Videokaart: Gainward Geforce 8800GTS 640MB Golden Sample
Ik wil wel zeker een 8800GTS, maar bij Digitique hebben ze twee 8800GTS 640MB kaarten van Gainward, 1 normale en 1 'Golden Sample' versie. Op de site van zowel Digitique als Gainward kon ik niet vinden wat de verschillen waren. Weet iemand wat het uitmaakt? De prijs van de Golden Sample is 15 euro duurder. Ik wil geen 320MB kaart.
Ik neem toch de golden sample deze is standaard vanuit de fabriek uit a overgeklokt.
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G 2GB 667Mhz
Hier zit dus een knelpunt. Ik wil wel een beetje overklokken, maar ik zou niet weten welk geheugen ik nodig heb om de 3Ghz te halen. Is 667 Mhz geheugen daarvoor genoeg, of moet ik dan echt naar de 800 Mhz? Ik zat te denken om het geheugen uit de Best Buy Guide van januari te nemen, de Kingston KHX6400D2LLK2/2G van 2GB 800 Mhz, maar dan zit ik meteen aan het randje van mijn budget en kan ik geen windows, muis en toetsenbord meer betalen. Als ik gewoon geheugen zou nemen, dan zou het denk ik de Kingston KVR667D2N5K2/2G worden, 2GB 667 MHz.
Graag jullie advies hierover.
Gewoon goedkoop geheugen schijnt ook goed te zijn, dus neem ik dat.
Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3
Komt ook uit de Best Buy Guide van januari. Lijkt me een goed moederbord en alles wat ik nodig heb zit erop dacht ik zo.
Harde schijf: 1x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA
Meer heb ik voorlopig niet nodig, later kan ik altijd nog een tweede schijf erbij kopen.
Behuizing: Cooler Master Mystique 631 Zwart
Vind ik een mooie kast, en hij schijnt ook goed te zijn.
Voeding: Antec NeoHE 500 Watt Antec Smartpower 2.0 500 watt
Deze leek mij wel goed, maar is er misschien een goed goedkoper alternatief?
Misschien is de Antec Smart Power 2.0 500 of 450 watt ook goed?
Ik neem inplaats van de NeoHE toch de Smartpower 2.0, lijkt me ook wel genoeg, aangezien in het gamesysteem van de BBG van januari maar een Smartpower 2.0 450 watt zit, en daar zit dan wel een 8800GTX in.
Processorkoeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Prestaties schijnen heel goed te zijn, en nog een zacht prijsje ook.
Monitor: Samsung 206BW 20" breedbeeld
Snelle reactietijd van 2ms, een soort opvolger denk ik van de 205BW, die ik in eerste instantie wilde nemen, maar deze lijkt me beter en ik vind hem ook mooier.
DVD-brander: Samsung SH-182M
Schijnt een goed apparaat te zijn, en heeft ook lightscribe.
Toetsenbord en muis: nog onbekend. Iemand aanbevelingen?
Verder wil ik ook graag Windows Vista Home Premium erbij nemen, maar dat kan alleen als mijn budget dat toelaat. Iemand nog wat besparingstips misschien?
Ik hoop dat ik mijn eerste post zo goed verzorgd heb.
Groet,
Roland
Ik ben nieuw hier op tweakers, en ik wil graag een goede game pc gaan aanschaffen waar ik wel een jaar of 2 mee vooruitkan. Naast games wil ik hem ook voor zware toepassingen zoals winrar, quickpar ed gebruiken, maar dan wil ik het liefst nog wel tegelijkertijd iets anders kunnen doen op de pc.
Er zijn echter nog wel een paar knelpunten waar ik niet uitkom.
Componenten:
Processor: Intel C2D E6600
Leek me wel de beste keuze, prestaties goed in verhouding met prijs
Had eerst nog wel even getwijfeld tussen de E6400 en deze, maar ik denk dat deze toch beter geschikt is.
Videokaart: Gainward Geforce 8800GTS 640MB Golden Sample
Ik wil wel zeker een 8800GTS, maar bij Digitique hebben ze twee 8800GTS 640MB kaarten van Gainward, 1 normale en 1 'Golden Sample' versie. Op de site van zowel Digitique als Gainward kon ik niet vinden wat de verschillen waren. Weet iemand wat het uitmaakt? De prijs van de Golden Sample is 15 euro duurder. Ik wil geen 320MB kaart.
Ik neem toch de golden sample deze is standaard vanuit de fabriek uit a overgeklokt.
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G 2GB 667Mhz
Hier zit dus een knelpunt. Ik wil wel een beetje overklokken, maar ik zou niet weten welk geheugen ik nodig heb om de 3Ghz te halen. Is 667 Mhz geheugen daarvoor genoeg, of moet ik dan echt naar de 800 Mhz? Ik zat te denken om het geheugen uit de Best Buy Guide van januari te nemen, de Kingston KHX6400D2LLK2/2G van 2GB 800 Mhz, maar dan zit ik meteen aan het randje van mijn budget en kan ik geen windows, muis en toetsenbord meer betalen. Als ik gewoon geheugen zou nemen, dan zou het denk ik de Kingston KVR667D2N5K2/2G worden, 2GB 667 MHz.
Graag jullie advies hierover.
Gewoon goedkoop geheugen schijnt ook goed te zijn, dus neem ik dat.
Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3
Komt ook uit de Best Buy Guide van januari. Lijkt me een goed moederbord en alles wat ik nodig heb zit erop dacht ik zo.
Harde schijf: 1x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA
Meer heb ik voorlopig niet nodig, later kan ik altijd nog een tweede schijf erbij kopen.
Behuizing: Cooler Master Mystique 631 Zwart
Vind ik een mooie kast, en hij schijnt ook goed te zijn.
Voeding: Antec NeoHE 500 Watt Antec Smartpower 2.0 500 watt
Deze leek mij wel goed, maar is er misschien een goed goedkoper alternatief?
Misschien is de Antec Smart Power 2.0 500 of 450 watt ook goed?
Ik neem inplaats van de NeoHE toch de Smartpower 2.0, lijkt me ook wel genoeg, aangezien in het gamesysteem van de BBG van januari maar een Smartpower 2.0 450 watt zit, en daar zit dan wel een 8800GTX in.
Processorkoeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Prestaties schijnen heel goed te zijn, en nog een zacht prijsje ook.
Monitor: Samsung 206BW 20" breedbeeld
Snelle reactietijd van 2ms, een soort opvolger denk ik van de 205BW, die ik in eerste instantie wilde nemen, maar deze lijkt me beter en ik vind hem ook mooier.
DVD-brander: Samsung SH-182M
Schijnt een goed apparaat te zijn, en heeft ook lightscribe.
Toetsenbord en muis: nog onbekend. Iemand aanbevelingen?
Verder wil ik ook graag Windows Vista Home Premium erbij nemen, maar dat kan alleen als mijn budget dat toelaat. Iemand nog wat besparingstips misschien?
Ik hoop dat ik mijn eerste post zo goed verzorgd heb.
Groet,
Roland
[ Voor 8% gewijzigd door blu-fox op 17-02-2007 11:47 ]
#FFTB #CRO validator Kingstaker