Toon posts:

DS3 + XtremeMusic of P5W zonder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend gaat een pc samenstellen, en twijfelt over het mobo.
Hij neemt oa. E6600/8800GTX/KHX6400/Enermax Liberty/Scythe Infinity/Cooler Master Mistique/
Hij twijfelt nog over het mobo. Hij heeft vaker overgeklokt, en wil dus tot 3,6 komen op luchtkoeling.
Of hij neemt de P5W DH Deluxe, of een GA-965P-DS3 en daarbij een XtremeMusic van Creative. Is het onboard geluid van de P5W goed te noemen met 7.1 surround? In vele reviews word er niet over gesproken.Of komt ie met de DS3 ook gemakkelijk tot de 3,6?
Ik hoor het graag!!
Floris (en Martijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 18:57 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:57:
Mijn vriend gaat een pc samenstellen, en twijfelt over het mobo.
Hij neemt oa. E6600/8800GTX/KHX6400/Enermax Liberty/Scythe Infinity/Cooler Master Mistique/
Hij twijfelt nog over het mobo. Hij heeft vaker overgeklokt, en wil dus tot 3,6 komen op luchtkoeling.
Of hij neemt de P5W DH Deluxe, of een GA-965P-DS3 en daarbij een XtremeMusic van Creative. Is het onboard geluid van de P5W goed te noemen met 7.1 surround? In vele reviews word er niet over gesproken.Of komt ie met de DS3 ook gemakkelijk tot de 3,6?
Ik hoor het graag!!
Floris (en Martijn)
Wat heb je zelf al gezocht over die mobo's? Als je een beetje had gekeken had je gezien dat een ds3 ook echt wel 500fsb kan halen, 400 gaat met gemak. Voor de keuze tussen die 2 mobo's moet je dus kijken naar de extra's die erop zitten. Een ds3 heeft weinig extra's maar is een prachtig bordje zeker voor het geld. Een p5w heeft veel extra dingen, 8x 8x crossfire, betere raid, heatpipes. Ik denk dat een ds3 wel voldoende moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de tip

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet veel kunnen vinden over het onboard geluid van de P5W, iemand ervaring hiermee (met 7.1??)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb 5.1 en het geluid is gewoon goed, maarja ik heb van die Medion boxjes van 30 euro dus ik ben niet veel gewend :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je toch geld wil uitgeven: Bad Axe II. Optisch kabeltje naar je av receiver en blazen.

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:15:
Ik heb 5.1 en het geluid is gewoon goed, maarja ik heb van die Medion boxjes van 30 euro dus ik ben niet veel gewend :P
Hij sluit er een Logitech T7900 7.1 op aan, en als het geluid niet bevalt, kan hij er later alsnog een XtremeMusic in stoppen. Lijkt me de beste optie.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier een P5W met een creative 5.1 setje. Ik vind het geluid meer dan prima met onboard. Het beste lijkt mij ook om gewoon eerst ff te draaien met de onboard kaart en dan later misschien een losse PCI kaart er in doen. Mijn speakers zijn niet echt super goed ofzo maar het geluid bij films en muziek vind ik echt heerlijk klinken.

Verwijderd

Topicstarter
Precies, mn vriend zegt dat ie tog niet zon audiofreak is, als het maar goed klinkt!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55
De enige reden om Creative te nemen is EAX. Als je dat niets interesseerd, zijn er veel betere kaarten te krijgen voor veel minder geld. De Hercules Fortissimo IV veegt op 40 euro de vloer aan met elke X-Fi die je maar bedenken kunt bijvoorbeeld. Baseer je keuze op feiten en vereisten, niet op marketing gebrabbel.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1