Toon posts:

HP e-Vectra doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zal even het probleem inleiden.
Ik heb een HP e-Vectra gebruikt om als carpc te fungeren. Ding deed het prima. Echter vanmorgen, toen ik hem aanzette (op 12V autoaccu) ging hij aan en plotseling uit waarna hij niks meer deed (dus spanning erop, transformator brand wel, maar gaat niet meer aan).

Zodra ik er spanning op zet, gaan de ledjes op de netwerkkaart aansluiting achterop gaan wel knipperen.

Ledje op de transformator brand ook gewoon.

Wat kan dit probleem nou inhouden? Ik heb zo'n idee dat er binnenin iets opgeblazen is ofzo.

Heeeeeelllppp!!

alvast bedankt.

ps.

het is een p3 1 gHz. 256mb ram

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10-2025
Heb ook een e-Vectra (het is gewoon een HP e-pc, onder die naam zijn ze bekender), het is blijkbaar een bekend probleem.
Als je hem aanzet blijft waarschijnlijk alleen het powerledje branden en merk je voor de rest niets, was iig iets op het moederbord.
Zet hem eens aan (of doe iig alsof) en voel op het moederbord eens op de condensatoren, waarschijnlijk is er één superheet (zoiets las ik een tijdje geleden dan)

Verder weet ik ook ff niks, behalve dat je eens ander geheugen kan proberen of het BIOS-batterijtje er een tijdje uit kan laten.

Edit: Het is een bekend probleem, meer info : HP e-vectra start niet op

[ Voor 10% gewijzigd door DarthPlastic op 16-02-2007 18:48 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg de kast zelfs geeneens open... hoe gaat dat dan? kan alleen het kapje boven de hd losschuiven...

powerledje brand ook geeneens. Alleen de ledjes achterop op de rj-45 ingang.

Verwijderd

vaak zijn de condensatoren gaar bij e-pc's, maar er zijn er ook veel die met onbekende mobo problemen uitvallen.

Verwijderd

2 schroeven op de achterkant losmaken en je kan de pc uit de behuizing schuiven.

• DarthPlastic
Achterop zit sowieso een slot, als deze gelocked staat moet je hem eerst opendraaien ;)
Vaak is hij echter unlocked, geen probleem dus :)

Als je hem nu rechtop zet zit op de achterkant (boven de connectoren) een schroefje, en onderaan ook nog een. (met Torx-schroefkop)

Hierna kun je hem (als je hem plat legt) openen, het gedeelte met de connectoren blijft achter, de hele behuizing (zijkanten, voorkant e.d., alles behalve de onderkant en achterkant) kun je los schuiven.

Als dit niet lukt, haal dan de HD eruit, en gebruik het gat om de cover weg te duwen van de achterplaat. Even duwen, dan klikt hij los en kun je hem eraf tillen :)

Verwijderd

Topicstarter
mensen bedankt voor jullie hulp, ik ben er achter en zie tot mijn grote schok dat er een dingetje is doorgebrand op het moederboard!!!!! :/

Afbeeldingslocatie: http://img45.imagevenue.com/loc274/th_49060_100_4136_122_274lo.JPG
(beneden aan)

:'(

ik heb hem tweedehands via een bedrijfje gekocht en er zit garantie op, dus ik ga terug!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 19:03 ]

• DarthPlastic
Er is idd een weerstandje doorgebrand, mogelijk door een spanningspiek oid.
Mocht je hem weer gerepareerd hebben, let er dan voortaan op om te zorgen dat er niet meer en niet minder dan EXACT 12 volt op staat!

Maargoed, garantie is handig :)

Ik vind de powerplug op jouw moederbord overigens ook vreemd, weet niet zeker of dat bij mij ook is, maar een gesoldeerde aansluiting met een tiewrapje ziet er niet betrouwbaar uit...

Verwijderd

ik hep ook een vectra die dingen zijn gevoelig voor een andere voeding eerst zat er bij mij een 90 watt in 4 weken later geen beeld want de voeding had ineens zomaar zin om minder watt te geven. 300 watt is teveel.> pc boot niet. 200 wat is goed (bij mij dan) dus ik hep nu mijn 90 watt voeding in een penium 133 zitten, daat zat eerst de 200 watt in. probleempje opgelost

Verwijderd

Topicstarter
hmm, vreemd... wat mijn transformator (die er aan vastzit) kun je instellen op 15, 16, 18,19, 20, 22 en 24 V DC en dus niet op 12 V. Hij stond op 19 toen ik hem ontving, hier heb ik hem dus op laten staan. Waarschijnlijk is hij daardoor dus doorgebrand.

Afbeeldingslocatie: http://img162.imagevenue.com/loc186/th_53312_100_4137_122_186lo.JPG

• DarthPlastic
Dat is wel heel vreemd, ik heb trouwens een originele HP voeding erbij, ik zou hem niet op eenofandere namaakvoeding laten lopen.
Mijn voeding ziet er iig sterk uit als een HP laptopadapter :)

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:20:
Dat is wel heel vreemd, ik heb trouwens een originele HP voeding erbij, ik zou hem niet op eenofandere namaakvoeding laten lopen.
Mijn voeding ziet er iig sterk uit als een HP laptopadapter :)
ik ga idd even navragen hoe dit zit :(

bedankt allemaal!! _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op mn werk zijn er ook destijds tig van die beestjes teruggekomen, met allemaal die klacht. Het was óf het moederbord óf de voeding die inderdaad defect was. Laatstgenoemde is wat makkelijker op te lossen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 03:38:
Op mn werk zijn er ook destijds tig van die beestjes teruggekomen, met allemaal die klacht. Het was óf het moederbord óf de voeding die inderdaad defect was. Laatstgenoemde is wat makkelijker op te lossen ;)
het is niet de voeding die defect is, maar een weerstandje op het moederboard. Dat is ontstaan DOOR de voeding. Maar kennelijk is hier al eens een andere voeding op aangesloten en hebben ze toen dus een verkeerde geplaatst. Deze kan namelijk niet minder spanning leveren dan 15 Volt :?

Verwijderd

Ik heb dus ook hetzelfde probleem.
De Vectra deed ook dienst als Car-pc en op een avond wilde ik de pc (via een extra knop in de middenconsole) aanzetten maar er gebeurde niks.

De pc ging aan zonder dat ik op de aan/uit knop drukte. De fan begon te draaien en het oranje ledje aan de voorkant doet af en toe wat, de gele knippert en als ik op de uitknop druk (ingedrukt houden) gaat het hele zaakje uit. als ik vervolgens de knop weer loslaat springt alles gewoon weer aan.

overigens heb ik ook geen beeld....
ik ben ook bang dat het einde oefening is met de pc.

heeft iemand intussen al kunnen ontdekken wat het probleem kan zijn?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Jij haalt toch ook geen oude koei uit de sloot?! ;) :P

Aan het opgraven van hele oude topics doen we niet op GoT, dat is aan de archeologen. Ik wil je aanradne om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen. Inmiddels is het beleid door de jaren veranderd en zijn probleemtopics hier heo dan ook niet meer toegestaan. Daarvoor moet je in Processors, Moederborden en Geheugen zijn. Probeer de troubleshooter door te nemen en als je gene oplossing kunt vinden kun je een nieuw topic openen in het genoemde subforum. Geef wel duidelijk aan wat de complete specs zijn en wat je hebt geprobeerd en wat de resultaten cq veranderingen waren per poging.

* GENETX geeft het topic een schop terug de sloot in ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.