Asus F3f

Pagina: 1
Acties:

• Rchood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-08-2025
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik hier een Asus F3F laptop staan. Deze is geleverd met standaard Vista.
Maar deze gaan we gebruiken op werk en daar hebben we alles windows xp professional. Dit willen we graag hetzelfde houden. Dus ik ben vanochtend begonnen met het opnieuw installeren van deze laptop.

Nu had ik het probleem dat de drivers van de laptop niet waren meegeleverd voor windows xp. Dit is niet zo erg zou je denken. Dus ik ben naar Asus.com gegaan en heb daar de drivers voor de laptop gedownload.
Maar nu heb ik een probleem met het geluid. Dat werkt namelijk niet. Ik heb de driver van de Asus site gedownload en geprobeerd die te installeren maar dat wou niet lukken. Nu ben ik al de hele dag bezig met het zoeken naar doe goede driver maar die kan ik niet vinden. Heeft iemand een idee wat ik fout kan doen of waar ik de driver kan vinden?
Of is dit een bekend probleem?
Hebben meer mense hier last van? Ik heb gekeken op het forum van asus en daar waren meer mensen met problemen met het geluid. Maar die problemen waren allemaal dat de interne speakers het niet doen. Dus ik heb voor de zekerheid ook even geprobeerd of ik wel geluid had met oordopjes maar dat werkt ook niet. Op de FAQ staat ook niets over dit probleem.
We hebben deze laptop woensdag binnen gekregen.

Als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag ook als mensen het zelfde probleem hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Robin

Verwijderd

Als je de notebook zakelijk gebruikt en je hebt het geluid nodig, wat voor werk doe je dan :) ?

• Rchood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-08-2025
Geluid is makkelijk voor presentatie die ingesproken zijn. En voor vermaak van de radio via internet :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Precies hetzelfde probleem hier. Ik heb ook al op asustreiber.de de ISO van de XP drivers gevonden, maar dat is dezelfde audiodriver die problemen geeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Ga eens naar www.asustreiber.de. Veel sneller en hebben ze een hele zooi aan drivers. Verder zou je de F3F XP driver CD er vast ook wel kunnen vinden aangezien hij hiervoor met XP werd geleverd.

Edit: zie nu pas de post hierboven. Kijk gewoon ff wat voor chip het is. Wss Intel en zoek dan daar de driver.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 19-03-2007 10:05 ]

• StevenK
GremliN-Online schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:04:
Ga eens naar www.asustreiber.de. Veel sneller en hebben ze een hele zooi aan drivers. Verder zou je de F3F XP driver CD er vast ook wel kunnen vinden aangezien hij hiervoor met XP werd geleverd.

Edit: zie nu pas de post hierboven. Kijk gewoon ff wat voor chip het is. Wss Intel en zoek dan daar de driver.
Ik ben er inmiddels uit: de UAA patch die op de asus-cd staat (en die ook bij de asus driver op de site staat) is niet goed; ik heb nu de UAA patch vanuit een andere driver (realtek) gepakt en daarna installeerde hij wel de audio-drivers vanaf de asus cd.

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
-- reeds opgelost ;-)
had nog een tip, maar achteraf niet meer nodig...

[ Voor 145% gewijzigd door b00ster op 19-03-2007 10:08 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je al de laatste Windows updates geïnstalleerd? Als het goed is zit er ook ergens een High Definition Audio (codenaam Azalia, opvolger van AC'97) driver in die algemene support voor dit soort geleuidskaarten. Anders de laatste driver van de site van de fabrikant van de geluidskaart halen, uit mijn hoofd zitten er Realtekjes in Asus laptops.

Edit: juist ja, die Unified Audio Architecture patch voegt support toe voor High Definition Audio. Kwam maar niet op die naam.

[ Voor 15% gewijzigd door Rafe op 19-03-2007 10:09 ]

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n vermoeden dat je nog niet de HD audio patch hebt geinstalleerd. Deze link geeft je de text en uitleg, daarna even googlen naar de KB888111XPSP2 patch, de daadwerkelijke update, daarna zal de HD audio, die ik neem aan ook op de F3 zit, gewoon werken onder XP.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• StevenK
Ghostrider(NL) schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:08:
Ik heb zo'n vermoeden dat je nog niet de HD audio patch hebt geinstalleerd. Deze link geeft je de text en uitleg, daarna even googlen naar de KB888111XPSP2 patch, de daadwerkelijke update, daarna zal de HD audio, die ik neem aan ook op de F3 zit, gewoon werken onder XP.
Ja, dat zeg ik. Maar het flauwe is dus dat de patch die op de asus cd staat, niet goed is en feitelijk niks installeert, alhoewel het wel lijkt alsof 'ie wat installeert.

Pagina: 1