Toon posts:

Netwerk problemen tussen mac en PC

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren m'n eerste iMac gekocht ("20 versie, als dat uitmaakt) en ik heb geprobeerd een netwerk te leggen tussen mijn mac en m'n oude computer, om te proberen bestanden van de één op de ander over te zetten.
Op zich, na wat knoeien, is het netwerk zélf wel gelukt, maar elke keer als ik bestanden wil overhevelen, zegt m'n mac dat ik niet de juiste machtigingen heb.

Ik heb nu al elke map die ik wou overzetten deelbaar gemaakt voor het netwerk, met het recht tot veranderen enzo (al heeft dat veel tijd in beslag genomen), en toch blijven er zich problemen vormen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Zelf heb ik al gedacht dat bepaalde dingen niet KUNNEN overgezet worden, maar aangezien het hier veelal over JPG's gaat, lijkt me dat nogal raar.

Een tweede probleem dat ik heb, is dat ik graag een draadloos bluetooth-netwerk zou willen instellen tussen die twee machines, alleen wilt het niet echt lukken.

Voor m'n pc had ik al zo'n Bluetooth dongle, en als ik die insteek detecteerd m'n cumputer die ook netjes, alleen detecteerd mijn mac die bluetooth niet, net zomin als mijn computer mijn mac detecteerd.

Moet ik iets extra toevoegen ofzo?

Alvast bedankt!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Je zegt dat het netwerk op zich wel gelukt is maar je jezelf niet kan authenticaten? Dan is het misschien wel handig om even te vermelden welk OS je op je andere PC gebruikt, om je bijvoorbeeld aan te melden op een SMB share op een Windows 2003 computer, moet je een paar registersleutels veranderen, zie: http://allinthehead.com/r...dows-2003-share-from-os-x

Bovenstaande geld er natuurlijk voor als je vanuit OSX die andere "oude pc" wilt benaderen. Als je vanuit die "oude pc" je mac wilt benaderen, voer je gewoon je gebruikersnaam van je mac in, en je bijbehorent wachtwoord :)

[ Voor 22% gewijzigd door domi235 op 16-02-2007 18:03 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp home edition, ik denk service pack 2.
Het zijn gewoon de bestanden die ik niet overgeheveld krijg omdat ze zogezegd geen toegang geven. Bekijken kan ik ze wel, overslepen niet.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Er staat mij iets bij dat het netwerkgedoe pas werkt als je op je account een wachtwoord zet. Als je zo'n account hebt waarbij je nooit op je computer (xp) hoeft in te loggen, dat het dan niet goed werkt.

Kan dit, of slaat dit nergens op?

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt, dat was inderdaad wat er mis was met het netwerk, ik moest gewoon een wachtwoord instellen op m'n xp.

Bedankt!