Online "cad" / design tool

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• EricW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11-2023
Voor een website wil ik dat gebruikers (kinderen) online een omgeving kunnen samenstellen, bijvoorbeeld hun slaapkamer. Dit in een vrij simpele vorm.

Zo wil ik - als beheerder - de tool een aantal objecten kunnen aanbieden, zoals TV, bed, wastafel, raam, ... De gebruiker van de applicatie kan vervolgens zijn / haar inrichting maken met behulp van de voorgedefinieerde objecten en het ontwerp opslaan op de server.

Hier zal toch wel een tooltje voor bestaan? Het kan vast ook in Flash o.i.d., daar ben ik zelf helaas niet bedreven in...

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ligt eraan in hoeverre je dit wil doen natuurlijk. Ik neem aan dat je iets 2D van boven bedoeld, zodat je een plattegrond kan samenstellen. Wat je dan nodig hebt is een standaard AJAX toolkit waar je een achtergrond pakt en een aantal elementen met drag&drop op een bepaalde plek kan zetten.

Wat wil je precies? De graphics zal je dan zelf moeten maken. De website zelf ook, maar de toolkit helpt je wel erg met het drag&drop. En die toolkits kan je overal op internet vinden :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste EricW,

Helaas mis ik in je topic nogal wat je zelf gezocht hebt, wat je gevonden hebt, wat je er aan onderzocht hebt, waarom dat wel/niet beviel, en of je zelf al ideeën hebt omtrend een implementatie van wat je wil.

Daarnaast is je topicstart erg karig; hier in SEA (of in PRG) verwachten we concrete vragen, niet zo iets breeds als "hier zal toch wel een tooltje voor bestaan?". Dit is gewoon een scriptrequest / ontwerp request en dat is hier niet toegestaan.

Mijn tip: oriënteer je eens bij de concurrentie of bij soortgelijke websites en kijk wat daar voor een systeem gebruikt wordt; misschien doe je er ideeën op. Er is namelijk meer in de wereld dan Flash; denk aan java applets, DHTML, shockwave enz. enz.
mithras schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:47:
Ligt eraan in hoeverre je dit wil doen natuurlijk. Ik neem aan dat je iets 2D van boven bedoeld, zodat je een plattegrond kan samenstellen. Wat je dan nodig hebt is een standaard AJAX toolkit waar je een achtergrond pakt en een aantal elementen met drag&drop op een bepaalde plek kan zetten.

Wat wil je precies? De graphics zal je dan zelf moeten maken. De website zelf ook, maar de toolkit helpt je wel erg met het drag&drop. En die toolkits kan je overal op internet vinden :)
Ik zie niet waarom je voor een 'Online "cad" / design tool' aan AJAX zou denken? Wat heeft dat er mee te maken? Waarschijnlijk doel jij op frameworks als http://script.aculo.us voor drag'n'drop e.d. maar dat heeft verder werkelijk niets met AJAX te maken.
Ajax, shorthand for Asynchronous JavaScript and XML, is a web development technique for creating interactive web applications. The intent is to make web pages feel more responsive by exchanging small amounts of data with the server behind the scenes, so that the entire web page does not have to be reloaded each time the user requests a change. This is meant to increase the web page's interactivity, speed, and usability.

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 16-02-2007 17:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.