Toon posts:

Div centraal positioneren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een div die ik centraal wil positioneren. Er zijn daarover al veel topic geopent maar bij mij gaat het over een div die een variabele grootte kan hebben waardoor de meeste stukjes code afdoen. Kan iemand mij helpen?

Edit: het is ondetussen gelukt de div horizontaal gecenterd te krijgen maar vertikaal lukt het nog steeds niet... ook in de hoogte is hij namelijk variabel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 16:20 . Reden: edit ]

Verwijderd

Dan zul je javascript moeten gebruiken denk ik,
je berekent dan de hoogte van je venster en je div, die je van elkaar aftrekt en dat gedeeld door 2 is je marge boven en onder.

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Een beetje ouderwetse oplossing en waarschijnlijk niet wat je wil, maar een tabel met 100% hoogte een een valign="middle" doet wel wat je wil, zonder scripting of moeilijk css-gedoe...

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Misschien dat de oplossing in mijn topic iets kan betekenen voor je: [css] verticaal centreren image

Gaat over het verticaal (en horizontaal, maar dat is niet zo'n kunst) centreren van images met een variabele hoogte.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
dit moet met OF een table van 100% height of een klein beetje JS.

als je het met JS doet wordt het dus in je css de top: 50%; zetten, en vervolgens dmv JS een margin-top van negatief de helft van de hoogte instellen.
dus als ie 300 hoog is wordt de margin-top: -150px;

nadeel is dat bij de JS oplossing je moet wachten op een onload voordat je pagina goed gezet wordt.. (Wat bij grote sites met veel inhoud wat vervelend kan zijn)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het is ondertussen gelukt dmv van de oude manier met tabellen omdat ik niet zo'n js krak ben. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

crisp

Devver

Pixelated

Verticale centrering moet je gewoon niet willen. Bij variabele hoogte heb je dan dus dat de bovenkant van je site elke keer op een andere hoogte staat en bij statische hoogte krijg je dus een site waar bij hoge resoluties je eerst een heel stuk leegte bovenin hebt.

Verder heeft de nagatieve margin-truuk als grootste nadeel dat bij een te kleine hoogte van het browserscherm er een stuk content wegvalt zonder scrollmechanisme.

Gewoon zorgen dat je site altijd op dezelfde hoogte begint, en het liefst ook gewoon bovenaan in het browser-scherm.

Intentionally left blank

Pagina: 1