Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
en, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar een koude motor verstookt ook meer benzine. Tevens weet ik wel zeker dat uitlaatgassen een lagere temperatuur hebben bij een koude motor dan een warme, of beter gezegd, een koude uitlaat.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Er zal best meer onverbrande stoffen uitkomen, doordat het koud is loopt de motor langer rijker wat voor een minder volledige verbranding zorgt, maar dit zie je volgens mij niet.
Bij de verbranding komt o.a. waterdamp (H2O) en koolzuurgas (CO2) vrij. Omdat de lucht koud is, zie je dat (waterdamp dan, de CO2 niet) als wolk uit je uitlaat.
[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 16-02-2007 16:00 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Zelfde is als het koud is dat je ramen binnen eerder beslaan. dit gebruird ook in je uitlaat systeem.
Daarnaast als je blauwe rook zie is je verbranding niet 100% meestal is dit de eerste paar min dat je auto draaid.
Je hebt dan een te rijke brandstof verhouding.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Blauwe rook is olie, geen volledige verbranding... Onvolledige verbranding bij een benzine zie je niet, dat ruik je (sterke benzine lucht).
Als je motor witte rook blijft uitbraken, dan heb je waarschijnlijk een lekje in het koelsysteem, maar bij een koude motor is het bijna altijd condens en juist een relatief lage temperatuur van uitlaatgassen waardoor het eerder condenseerd en het niet de kans krijgt voor de tijd te verwaaien.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Mhzz... Volgens mij zeg ik dit ook hierbovendeepbass909 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:09:
@To_Tall
Blauwe rook is olie, geen volledige verbranding... Onvolledige verbranding bij een benzine zie je niet, dat ruik je (sterke benzine lucht).
Als je motor witte rook blijft uitbraken, dan heb je waarschijnlijk een lekje in het koelsysteem, maar bij een koude motor is het bijna altijd condens en juist een relatief lage temperatuur van uitlaatgassen waardoor het eerder condenseerd en het niet de kans krijgt voor de tijd te verwaaien.
Wite rook = condens. dat ontstaat in je uitlaat systeem
Blauwe rook = geen voledige ontbranding binnen de motor. Dit is idd Olie. ik heb geen bezine bedoeld in het stuk hierboven
Als je pluimen witte rook achter je auto ziet is niet zo erg (dit is bij koud vochtig weer, meestal swinters), Als er diep witte rook achter je auto hangt is er een lek in je koelsysteem. dan snel naar de dealer!
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
omdat de uitlaat dan warm is en 'schoon/droog'megamuch schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:31:
Nee het gaat me echt om condens. Dat komt dus uit het uitlaat systeem zeggen jullie. Maar waarom zie je het dan niet meer als de motor warm is? Zoals MrSleeves zegt, er komt waterdamp vrij bij de verbranding, maar die zie je alleen bij een koude motor.
En ik maar vragen hoe het kan dat de motor pure benzine uit de uitlaat pist. Owja, hij stond iets te rijk afgesteld waardoor je geen complete verbranding hebtdeepbass909 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:09:
@To_Tall
Meest zinnig antwoord wat ook nog eens correct is.GoldenSample schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:41:
omdat de uitlaat dan warm is en 'schoon/droog'
[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 16-02-2007 20:49 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mwah, als je 't over 'onvolledige verbranding' hebt, dan heb je 't meestal over het onvolledig verbranden van benzine. Dus dat je mengsel te rijk afgesteld is. Zodra je olie aan 't verbranden bent, dan noem je dat volgens mij niet zozeer 'onvolledige verbranding' meer..To_Tall schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:28:
[...]
Blauwe rook = geen voledige ontbranding binnen de motor. Dit is idd Olie. ik heb geen bezine bedoeld in het stuk hierboven
Overigens kun je ongetwijfeld nog volledige verbranding krijgen mét een olie-lek, door 't geheel te arm af te stellen (qua benzine dan)
Overigens is het erg moeilijk om tot volledige verbranding te komen met motorolie... het goedje is nogal zwaar en verdampt slecht... Daardoor brand het traag en is lang niet alles verbrand tegen de tijd dat de verbrandingscyclus wordt afgesloten (kijk maar naar die mooie blauwe pluimpjes achter een gemiddelde brommen... dat is onverbrande olie uit de mengsmering).
Dan moest je laatst met dat koude weer eens bij m'n BMW komen ruiken... de automatische choke gooide ook wel erg veel benzine in m'n motor... stinken dat hij deed...Chevy454 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:46:
[...]
En ik maar vragen hoe het kan dat de motor pure benzine uit de uitlaat pist. Owja, hij stond iets te rijk afgesteld waardoor je geen complete verbranding hebt
[...]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Anoniem: 46077
olie hoort wel in de cilinder thuisdeepbass909 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:04:
precies. Olie hoort niet echt in je cilinders thuis... als dat er wel komt dan zijn of je zuigerveren of je kleppen lek en zou ik ook maar een bezoekje aan de garage plannen...
Overigens is het erg moeilijk om tot volledige verbranding te komen met motorolie... het goedje is nogal zwaar en verdampt slecht... Daardoor brand het traag en is lang niet alles verbrand tegen de tijd dat de verbrandingscyclus wordt afgesloten (kijk maar naar die mooie blauwe pluimpjes achter een gemiddelde brommen... dat is onverbrande olie uit de mengsmering).
hoe wil je anders ervoor zorgen dat je zuiger zich niet in je cilinderwand graaft? alleen een teveel aan olie niet idd
Als je pech hebt is witte rook koelvloeistofTo_Tall schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:28:
[...]
Mhzz... Volgens mij zeg ik dit ook hierboven![]()
Wite rook = condens. dat ontstaat in je uitlaat systeem
Blauwe rook = geen voledige ontbranding binnen de motor. Dit is idd Olie. ik heb geen bezine bedoeld in het stuk hierboven![]()
Als je pluimen witte rook achter je auto ziet is niet zo erg (dit is bij koud vochtig weer, meestal swinters), Als er diep witte rook achter je auto hangt is er een lek in je koelsysteem. dan snel naar de dealer!
Vaak bu'j te bang!
En voor de duidelijkheid: olieverbruik heb je altijd, maar het is niet altijd meetbaarAnoniem: 46077 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:08:
[...]
olie hoort wel in de cilinder thuis
hoe wil je anders ervoor zorgen dat je zuiger zich niet in je cilinderwand graaft? alleen een teveel aan olie niet idd
Wat wel een smerig iets is:
Bij een koude motor ontstaat er veel condens die ook in je olie terechtkomt.
En er lekt onverbrande benzine langs je zuigerveren de olie in (lang leve de choke enzo).
Peil lijkt dan prima te staan, maak je een keer een langere rit, dan verdampt al die zooi en zakt je oliepeil als een baksteen.
Altijd wel leuk met auto's die als boodschappenauto gebruikt worden en dan opeens de caravan door de bergen moeten sleuren, die verstoken dan olie dat het een lieve lust is
leeg
Vertel jij wel vaker dit soort verhalen? Want volgens mij zit een wastegate nog steeds op de uitlaat en niet op de inlaat om iets te noemen. En zo moet olie ook in je cilinder komen. Dan is een fundamentele noodzaak zelfs.deepbass909 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:04:
precies. Olie hoort niet echt in je cilinders thuis... als dat er wel komt dan zijn of je zuigerveren of je kleppen lek en zou ik ook maar een bezoekje aan de garage plannen..
Ik zou eerder een bezoekje aan de bibliotheek plegen
Inderdaad4x2 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:46:
En voor de duidelijkheid: olieverbruik heb je altijd, maar het is niet altijd meetbaar
Altijd leuk jaWat wel een smerig iets is:
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 17-02-2007 15:09 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
ik zou zeggen, hang je neus eens achter een gallant 2.0 van 97 of later (zoals bijv. pixal heeft), dan weet je pas wat stinken indeepbass909 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:04:
precies. Olie hoort niet echt in je cilinders thuis... als dat er wel komt dan zijn of je zuigerveren of je kleppen lek en zou ik ook maar een bezoekje aan de garage plannen...
[...]
Dan moest je laatst met dat koude weer eens bij m'n BMW komen ruiken... de automatische choke gooide ook wel erg veel benzine in m'n motor... stinken dat hij deed...Ik maakte me serieus zorgen (nu niet echt meer, aangezien hij inmiddels 180km/u heeft gereden en fabrieksopgaaf voor z'n top 190 is... Volgens mij werkt de motor wel goed
)