Toon posts:

Standaard Briefpapier i.s.m. Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,
Ik ben bezig met het installeren en configureren van een Microsoft Exchange Server 2003 Standaard Editie. Nu is mij gevraagd of er een mogelijkheid is om een standaardbriefpapier te geven aan alle mailboxen. Ik weet wel dat je in outlook zelf je briefpapier in kan stellen. Maar bij mij is het de bedoeling dat ik dit via exchange in stel en dat iedereen dan dit papier krijgt..
Heeft iemand suggesties hoe dit kan?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:51:
Beste Mensen,
Ik ben bezig met het installeren en configureren van een Microsoft Exchange Server 2003 Standaard Editie. Nu is mij gevraagd of er een mogelijkheid is om een standaardbriefpapier te geven aan alle mailboxen. Ik weet wel dat je in outlook zelf je briefpapier in kan stellen. Maar bij mij is het de bedoeling dat ik dit via exchange in stel en dat iedereen dan dit papier krijgt..
Heeft iemand suggesties hoe dit kan?
kijk eens naar de mogelijkheid dit te doen aan de hand van de MS Office administrative templates voor group policies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wat in geprobeerd maar het is niet mogelijk. Iemand andere suggesties?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:10:
Ik heb hier wat in geprobeerd maar het is niet mogelijk. Iemand andere suggesties?
Ik ben nog even aan 't neuzen geweest; wellicht kun je op deze site iets vinden om je doel te bereiken:

http://www.slipstick.com/addins/content_control.htm

elders vond ik dit, waaronder dus ook briefpapier instellingen genoemd wordt via de template voor de GP-editor. Alleen kan een standaard handtekening niet, daarvoor moet je bovengenoemd linkje ff checken.
QUESTION POSED ON: 13 September 2006
Can you force Microsoft Outlook client options in an Exchange Server environment? For example, we are a hospital and want to add a specific signature line but do not want to allow employees to change stationery and fonts. How can we do this?

>
EXPERT RESPONSE
VIEW MEMBER FEEDBACK TO THIS ASK THE EXPERT Q&A.

There are a number of Microsoft Outlook options that you can enforce using Active Directory Group Policy. To set this up, first download the Office Resource Kit. Locate the ADM files in the Resource Kit folder and copy them into %windir%\inf. The template that will be of the most interest to you is Outlk11.adm.

Once you've done this, create a Group Policy Object (GPO). Call it Outlook Configuration, or anything with a convenient name. Edit your GPO and select the Administrative Templates under User Configuration. Right-click Administrative Templates, select the Add/Remove Templates option, and then browse to the Outlok11.adm file. After you've done this, you will have a new node under User Configuration -> Administrative Templates -> Microsoft Office Outlook 2003 with lots of goodies that you can configure and enforce for your users, including specification of stationary and fonts.

Unfortunately, adding standard signatures cannot be accomplished through Group Policy. For that, you could create an Event Sink and add a disclaimer to simulate a signature, or you could use third-party software.

[ Voor 70% gewijzigd door MissingDog op 19-02-2007 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:13:
[...]

Ik ben nog even aan 't neuzen geweest; wellicht kun je op deze site iets vinden om je doel te bereiken:

http://www.slipstick.com/addins/content_control.htm

elders vond ik dit, waaronder dus ook briefpapier instellingen genoemd wordt via de template voor de GP-editor. Alleen kan een standaard handtekening niet, daarvoor moet je bovengenoemd linkje ff checken.

[...]
Dit onderste heb ik geprobeerd maar werkt niet bij mij.. Ik vind het wel vreemd dat microsoft hier zelf geen oplossing voor maakt.. het is toch geen werk om bij 250 mensen allemaal handmatig een briefpapier te gaan instellen, zodat alle e-mail met een logo van het bedrijf verstuurd kan worden..

Verwijderd

Waarom werkte het niet met je outlook group policies? Wat heb je daarmee al geprobeerd?
En sommige bedrijven willen dit wel en andere niet en blijkbaar was er niet genoeg vraag naar :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:35:
[...]

Dit onderste heb ik geprobeerd maar werkt niet bij mij.. Ik vind het wel vreemd dat microsoft hier zelf geen oplossing voor maakt.. het is toch geen werk om bij 250 mensen allemaal handmatig een briefpapier te gaan instellen, zodat alle e-mail met een logo van het bedrijf verstuurd kan worden..
Simpele oplossing die wij intern gebruiken is gewoon een paar standaard briefpapiertjes ( verschillende bedrijven ) dmv het loginscript te dumpen in appdata\briefpapier.
Dan nog een handleidingkje op intranet zetten hoe dit in te stellen et voila, iedereen kan zelf een briefpapier kiezen. Zelfde met handtekeningen, alleen zijn die gepersonaliseerd per bedrijf / inlog.

Voordelen hiervan voor ons zijn :
- Mensen kunnen kiezen om wel of geen briefpapier te gebruiken.
- Mensen kunnen kiezen om wel of geen handtekening te gebruiken.
- Al het briefpapier / handtekeningen worden aangemaakt door it-afdeling ( handtekeningen zijn scripts om te personaliseren ). Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een gebruiker een handtekening zie maken die inclusief plaatjes etc gewoon 1 Mb is. Altijd leuk om een handtekening van 1 Mb mee te sturen met een berichtje van 10 tekens...
Pagina: 1