[XP] System Restore hangt*

Pagina: 1
Acties:

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 01:18
Ik heb nu een tijdje zitten zoeken, zonder resultaat.

Ik post dit voor een vriend, die nu zonder computer zit, als het ware: Hij probeerde system restore te gebruiken. Dat ging ook allemaal goed, maar bij het voltooien blijft hij gewoon hangen. Het maakt niet uit hoe lang hij het liet staan, er gebeurde niets buiten dat de HD erg bezig was (uur of meer).

Dus hij heeft de pc uit en aan gezet, waarna de PC opstart in het scherm van de voltooiende system restore, waarna hij weer hangt - Zelfs ctrl-alt-del bied geen oplossing. Hij draait XP Home.

Het liefst zou hij al zijn bestanden willen houden, dus een herinstallatie of een recovery-cd van hp zijn eigenlijk de laatste oplossingen die hij wilt hebben. Is dit een bekend probleem, en zo ja, is het te verhelpen zonder de computer te formatteren?

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Verwijderd

Je kunt een 'Knoppix Live' cd gebruiken om in ieder geval
je bestanden te redden en over te zetten op b.v.
een andere partitie een usb stick of cd/dvd

Overigens is hier op GoT genoeg over te vinden!

Daarna kun je windows opnieuw installeren

• Khrome
Aan Knoppix heb ik al gedacht, maar een format is een laatste optie op het moment. Hij kan namelijk nog net met Windows omgaan, laat staan Linux :P

Ook heb ik al gezocht, maar ik vond niets om het probleem te omzeilen zonder een format, vandaar de vraag.

Verwijderd

Misschien systeemherstel starten vanuit veilige/safe mode?

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:20
Ik denk het meest praktische is de harddisk uit de bestaande kompjoeter halen en als (n+1)-de disk in een andere installeren.
Vervolgens bestanden copieren, op een CD/DVD branden.
Dan terugbouwen in de originele kompjoeter en Windows opnieuw installeren.

Mocht er, om wat voor reden dan ook, geen kompjoeter zijn met ruimte voor een extra harddisk,
laat dan effe wat weten - ik heb nog wel een alternatief. Maar daarvoor zal gereist moeten worden.

Ik hoor het wel.

makes it run like clockwork

• Khrome
I denk dat het het beste is om em gewoon knoppix te laten proberen en zijn bestanden op een usb schijf te zetten. Hij is nog steeds geen gevorderde pc gebruiker, en ik denk dat zijn pc op het punt stond te ontploffen van de spyware... toch maar even formatten :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

Je zou verder eens naar How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting kunnen kijken :)
Pagina: 1