Toon posts:

[DivX] schokkerig beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe komt het dat divxen bij mij schokkerig afspelen?
ik heb een P3@450 met 128 mb ram en een plextor 40speed scsi. OS: win98se
ook als ik een divx eerst naar m'n HD kopieer is het beeld schokkerig!
hoe komt dit?
videodrivers/audiodrivers zijn al geupdate (matrox millenium g400/soundblaster64gold) maar dat helpt niet.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
misschien een divxplayer installeren en niet de windows player gebruiken die vreet namelijk cpu-power. Anders is er nog zo iets als divx advanced options waar je de kwaliteit iets kan verminderen. (in speler stop drukken advanced properties, saat ie ergens

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Kies in Mediaplayer 6.4 voor beeld, opties, zet je hardware acceleratie op het 2e streepje van links (het werkt echt)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu BS Player geprobeerd en die werkt idd een stuk beter :)

Maar is het dan zo dat 450 mhz gewoon niet genoeg is voor vloeiende divx ?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

in principe wel, ik neem aan dat je Media Player 6.4 gebruikte en niet die brakke 7 ?

Misschien dat je geluidskaart er ook wel iets mee te maken heeft, die is volgens mij nog ISA= meer CPU nodig.

maar goed, als het werkt dan werkt het niewaar ?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:37
je kan vanaf een p2-266 redelijk vloeiend divX kijken schijnt het (dan dus niet de microsoft player gebruiken)

als ie schokt moet je proberen zoveel mogelijk achtergrond programma's uit te schakelen (bijvoorbeeld je koe!! :( )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02
Ik heb er op mijn PIII600 met 256 meg. RAM en een Matrox G400 DH ook last van hoor :(:(:(
Ik heb nog geen echte DivX player geprobeerd maar met Mediaspeler gaat het fout zodra ik het beeld naar de TV-OUT wil sturen, zowel met DVDMAX als gewoon met Clone en het beeld op full-screen. Op het beeldscherm draait het vloeiend, maar op de TV is het licht schokkerig. Het is net genoeg om je eraan te ergeren.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Ik heb een dual PIII 533B met een G400DH en bij mij loopt het soepel (op een enkele DivX na, er zijn nog steeds mensen die die encoder niet snappen en toch films weten te releasen :().

Het enige wat bij mij roet in het eten gooit is LiveWare van Creative. Liveware voor win2k multi-CPU is ranzig. Met liveware kan ik niet eens mpeg2 kijken, zonder liveware (emu10k1 drivertje van win2k) loopt DivX soepel.

Nou gebruik jij noch Liveware noch SMP, maar misschien dat het alsnog aan de sound driver kan liggen?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:37
check ook je resolutie eens. 1280x1024x32bit gaat natuurlijk een stuk minder goed dan 800x600x16! :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Op maandag 05 februari 2001 10:30 schreef Bnard het volgende:
Ik heb een dual PIII 533B met een G400DH en bij mij loopt het soepel (op een enkele DivX na, er zijn nog steeds mensen die die encoder niet snappen en toch films weten te releasen :().

Het enige wat bij mij roet in het eten gooit is LiveWare van Creative. Liveware voor win2k multi-CPU is ranzig. Met liveware kan ik niet eens mpeg2 kijken, zonder liveware (emu10k1 drivertje van win2k) loopt DivX soepel.

Nou gebruik jij noch Liveware noch SMP, maar misschien dat het alsnog aan de sound driver kan liggen?
DivX speelt idd voor geen meter in Win2k op mijn compu, terwijl Win98 geen enkel probleem is. Hoe kan ik die driver uitschakelen ?

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 13:31 schreef Majestic het volgende:
Hoe kan ik die driver uitschakelen ?
Device Manager | Soundcard selecteren | Update Driver

Je moet de SB Live Basic (WDM) driver hebben. Reboot is niet eens nodig, dus je kunt zelfs heen- en weer schakelen als je dat wilt.

Verwijderd

Gewoon een andere DivX dan Army of darkness kijken... :D

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Op maandag 05 februari 2001 15:29 schreef Bnard het volgende:

[..]

Device Manager | Soundcard selecteren | Update Driver

Je moet de SB Live Basic (WDM) driver hebben. Reboot is niet eens nodig, dus je kunt zelfs heen- en weer schakelen als je dat wilt.
Helaas ook dit mocht niet baten, ik denk dat Win2k en Divx geen suc6 is op mijn compu..

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 15:34 schreef OscarB het volgende:
Gewoon een andere DivX dan Army of darkness kijken... :D
hihi, inderdaad! Dat was een van de slechtste DivXen die ik heb gezien! :)
Pagina: 1