Na bijna een jaar lang trouwe dienst wil onze backup tapedrive (hp dat 72 scsi intern) niet meer verder. Op een ochtend stond het ding te knarsen en te brommen alsof het schrijf/lees mechaniek niet meer goed werkt. Het laden van een tape gaat nog wel goed.
De drive is (bijna) elke week gereinigd met een cleaning cartridge, al staat er na een device analysis in HP LTT dat de drive niet vaak genoeg is gereinigd. In de eerste 2 maanden gebruik is dit er inderdaad bij ingeschoten, maar daarna is ie elke week braaf gereinigd.
Na het draaien van een (test) backup krijg ik de volgende meldingen:
Backup Report:
System Event:
De scsci controller is een LSI 53C1010-66. Deze combinatie heeft het dus bijna een jaar lang prima gedaan.
Iemand die deze problemen herkent? Voor dat ik de tapedrive ter reparatie aanbied wil ik graag weten of ik zelf nog iets zou kunnen doen om het te fixen.
De drive is (bijna) elke week gereinigd met een cleaning cartridge, al staat er na een device analysis in HP LTT dat de drive niet vaak genoeg is gereinigd. In de eerste 2 maanden gebruik is dit er inderdaad bij ingeschoten, maar daarna is ie elke week braaf gereinigd.
Na het draaien van een (test) backup krijg ik de volgende meldingen:
Backup Report:
code:
1
2
3
4
| Error: The device reported an error on a request to write a file mark to media. Error reported: Hardware failure. There may be a hardware or media problem. Please check the system event log for relevant failures. |
System Event:
code:
1
2
3
4
5
6
| Event Type: Error Event Source: hpdat Event Category: None Event ID: 11 Description: The driver detected a controller error on \Device\Tape0. |
De scsci controller is een LSI 53C1010-66. Deze combinatie heeft het dus bijna een jaar lang prima gedaan.
Iemand die deze problemen herkent? Voor dat ik de tapedrive ter reparatie aanbied wil ik graag weten of ik zelf nog iets zou kunnen doen om het te fixen.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.