Money for nothin' and your chicks for free
Een losse gsm is naar mijn weten altijd sim-vrij. Alleen bij abonnementen zit er (meestal) een lock op de telefoon.
Je zou natuurlijk een mailtje kunnen sturen naar Salland, weet je het helemaal zeker.
Je zou natuurlijk een mailtje kunnen sturen naar Salland, weet je het helemaal zeker.
[ Voor 27% gewijzigd door SandaX op 16-02-2007 14:10 ]
Mmm vodafone had een ander verhaal. Maar die konden het toestel niet leveren.SandaX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:07:
Een losse gsm is naar mijn weten altijd sim-vrij. Alleen bij abonnementen zit er (meestal) een lock op de telefoon.
Waarschijnlijk hebben ze liever dat ik een toetsel bij hun koop.
Money for nothin' and your chicks for free
Je mag er vanuit gaan dat het simlock vrij is. De "losse GSM's" die ik diverse malen heb gekocht waren allemaal iig simlock vrij
Mocht dit om een of andere gare reden niet zo zijn, mag je van de verkoper verwachten dat ze dit op hun site zetten.
Mocht dit om een of andere gare reden niet zo zijn, mag je van de verkoper verwachten dat ze dit op hun site zetten.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Vodafone kent alleen haar eigen telefoons en die zijn altijd simlocked. Geen betrouwbare bron dus.DeeJee schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:08:
[...]
Mmm vodafone had een ander verhaal. Maar die konden het toestel niet leveren.
Waarschijnlijk hebben ze liever dat ik een toetsel bij hun koop.
Waarom mail je niet even de klantenservice en vraag je het hun?
Ik nam anderhalf jaar terug een Vodafone abo met Nokia 6230i, en die was gewoon SIMlockvrij (heb er al KPN kaartje in gehad).DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:46:
[...]
Vodafone kent alleen haar eigen telefoons en die zijn altijd simlocked. Geen betrouwbare bron dus.
Waarom mail je niet even de klantenservice en vraag je het hun?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er zijn idd uitzonderingen. Maar dat is er 1 op 100 omdat vodafone tegenwoordig altijd hun software erop gooit. Sommige modellen kunnen simlock vrij zijn, maar zo zullen ze het niet adverteren.gambieter schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:48:
[...]
Ik nam anderhalf jaar terug een Vodafone abo met Nokia 6230i, en die was gewoon SIMlockvrij (heb er al KPN kaartje in gehad).
Verwijderd
En andersom zijn er natuurlijk ook uitzonderingen; het hoeft immers ook niet altijd zo te zijn dat toestellen zonder abo persé simlock vrij zijn. Een abo geeft slechts korting op het toestel, of het toestel nu gesimlockt is of niet. Waarom een webwinkel geen gesimlockte toestellen los zou verkopen, daar kan ik me geen reden voor bedenken. Maar het is natuurlijk uitermate netjes - danwel verplicht - dat een eventuele simlock vermeld wordt.
Als telefoon A uitsluitend gelockt verkocht wordt en een winkel voor alle vijf providers abonnementen verkoopt dan moet een winkel 5 voorraden A aanhouden (terwijl het om een identiek product gaat). Daar heeft een winkel (die niet van een provider zelf is) geen zin in, omdat het risico nu groter is dat ze met een voorraad onverkochte telefoons blijven zitten. Als telefoon A niet gelockt is dan hoeft een winkel nog maar één voorraad telefoons A aan te houden. 'Onafhankelijke' telefoonwinkels zullen dus liever de voorkeur geven aan telefoons zonder simlock omdat ze deze in potentie kunnen verkopen aan alle klanten.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:54:
En andersom zijn er natuurlijk ook uitzonderingen; het hoeft immers ook niet altijd zo te zijn dat toestellen zonder abo persé simlock vrij zijn. Een abo geeft slechts korting op het toestel, of het toestel nu gesimlockt is of niet. Waarom een webwinkel geen gesimlockte toestellen los zou verkopen, daar kan ik me geen reden voor bedenken. Maar het is natuurlijk uitermate netjes - danwel verplicht - dat een eventuele simlock vermeld wordt.
Verwijderd
.. maar als je écht zekerheid wilt hebben dan kun je natuurlijk ook gewoon even contact opnemen met de klantenservice 
Hier valt verder niet veel meer over te bediscussiëren dus zal dit topic op slot gaan.
Hier valt verder niet veel meer over te bediscussiëren dus zal dit topic op slot gaan.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()