[PHP] RegEx voor Googles tag enhanced adres

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit nu met volgende reguliere expressie om e-mailadressen te valideren. Werkt erg goed, maar de speciale Googlenotatie om e-mails meteen van een tag te voorzien wanneer ze binnenlopen (voornaam.naam+gewenstetag@gmail.com) wordt ook afgeweerd. Waar doe ik het fout? En nog andere onvolkomenheden?

code:
1
^[a-z0-9]+[\+]*(\.[_a-z0-9-])*@([a-z0-9]+[a-z0-9][-]?[a-z0-9]+)+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,6})$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Het gedeelte achter de \. kan ineens geen plus meer bevatten. Zou dat het kunnen zijn? Dus na een punt mag je volgens jouw regexp geen + meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16
Je hebt nu staan dat er [a-z0-9] een aantal keer komt, dan de plus een aantal keer en daarna pas de rest. Hierbij wordt dus geen rekening gehouden met de . (die dus alleen na de + mag komen?)

Mag ik gokken dat je deze regex niet zelf hebt geschreven maar wel probeert aan te passen?

Maar goed: anders dit ook maar even. Hier staat wel eentje die compleet is volgens de standaard ;) (dit is trouwens ook de eerste hit met google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer 'em inderdaad aan te passen en zie nu dat er wat foutjes inzitten. Wat bigbeng voorstelt, helpt me niet echt vooruit.

Ik heb de code hier geüpload. Ik heb een array met tests op e-mailadressen. Bij de laatste enkelen gaat het fout.