IE snelkoppeling gemaximaliseerd openen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een snelkoppeling op het bureaublad staan naar Yahoo mail.
Ieder keer als ik erop druk, krijg ik een verkleinde window te zien.
Ik wil dat deze window gemaximaliseerd wordt alsa ik op de snelkoppeling druk.

Bij het IE icoontje in de taakbalk heb ik gewoon bij eigenschappen>uitvoeren op maximaliseren gezet.
Dat kun je niet doen bij de snelkoppeling van Yahoo mail.
ik heb ook de andere IE snelkoppelingen al op "gemaximaliseerd openen" gezet. (bijv.in menu start en bij alle programma's.

Wie weet hoe ik dit kan doen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Als het goed is de snelkoppeling dubbelklikken, dan maximaliseren, en gelijk weer sluiten.

Zou het moeten doen als je op dat moment geen andere IE vensters open hebt staan.

Abort, Retry, Quake ???

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 16:57
IE openen, vergroten en weer afsluiten. De volgende keer start IE in de grootte die je als laatst gebruikt hebt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• sssensss
  • Niet online
Dat lukt dus niet.
Ik moet hem iedere keer weer vergroten na het openen.....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het IE venster zou met het formaat moeten openen waar het het laatst mee gesloten was. Als je IE als normaal venster open hebt en dan sluit, opent hij daarna weer als normaal venster. Maximaliseer je IE en sluit je die weer, dan opent hij gemaximaliseerd. Ongeacht wat voor pagina je open hebt. Als dat niet werkt, dan is er misschien iets mis met je systeem.
Je kan het formaat van het venster, of iig de layout, vast zetten door ctrl ingedrukt te houden als je het venster sluit met de X in de rechterbovenhoek. Probeer dat eens.

Wat ik wel weet is dat als je naar Windows Update (of Microsoft Update) gaat dmv de snelkoppeling in je startmenu deze altijd als normaal venster komt, al zet je die op gemaximaliseerd.

Commandline FTW

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sssensss schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:45:
Dat lukt dus niet.
Ik moet hem iedere keer weer vergroten na het openen.....
Hoe sluit je af? Anders even netjes afsluiten via File | Exit :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sssensss
  • Niet online
Ik ga bovenstaande 2 tips proberen.
Het probleem speelt zich af op de lapto van mijn vader, ik kan het dus niet direct proberen. Ik ga het vanavond proberen en laat weten of het gelukt is.

• sssensss
  • Niet online
@ Hero of Time : geprobeerd met ctrl en kruisje, werkt niet.

@ BtM909 : File | exit kan ik niet vinden. ( het is IE versie 7)

[ Voor 12% gewijzigd door sssensss op 16-02-2007 17:13 ]

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 19:47
Druk één keer op Alt, dan verschijnt de menubalk, waarna je op File | Exit kunt klikken.

Ik denk echter dat het probleem niet bij IE ligt, kan het niet zijn dat Yahoo Mail zelf bepaalde afmetingen van het venster forceert? Ik heb zelf geen Yahoo Mail dus kan het niet nagaan.

Het wordt hier trouwens niet zo op prijs gestelt dat je 2 berichten na elkaar post binnen 24 uur. Gebruik dus liever voortaan de Edit knop om iets aan je bericht toe te voegen.

[ Voor 76% gewijzigd door Q00101100 op 16-02-2007 17:23 . Reden: Mogelijkheid toegevoegd ]

• sssensss
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd, echter werkt ook niet.

Met Firefox opent Yahoo trouwens wel gewoon in een gemaximaliseerd venster (op mijn eigen computer).

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Wat heb je verder zelf al onderzocht ?

Is de snelkoppeling misschien Read Only ?
Heb je al geprobeerd een nieuwe snelkoppeling aan te maken ?

Abort, Retry, Quake ???

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je past je linkje gewoon aan en wijst naar: "c:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" "http://<url>"
Dan kan je gewoon maximize opgeven als properties en werkt het gewoon.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• sssensss
  • Niet online
@ Wim-Bart

Dit is i.d.d. de oplossing. Hartelijke dank allemaal voor de moeite!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet echt een oplossing, meer een work-around. Je venster zou gewoon met het formaat moeten komen zoals hij gesloten is. Verkenner werkt net zo, net als elk ander venster. Hoe zit het daar bijvoorbeeld mee. Starten die wel op zoals je het venster hebt achter gelaten (Word, Kladblok, Verkenner)? Als dat niet zo is, dan moet je verder gaan zoeken naar een manier om dat te resetten.

Commandline FTW

• sssensss
  • Niet online
Morgen ga ik er mee verder.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IE horen thuis in Client Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

• sssensss
  • Niet online
@ Hero Of Time

Word doet het goed en verkenner ook.
Echter Kladblok niet, niet blijft stug verkleind opdraven.

Ik vind het eigelijk wel best zo, het ging mij erom dat de snelkoppeling naar Yahoo mail in een gemaximaliseerd verster word geopend, zodat mijn vader niet iedere keer het venster hoeft te vergroten als hi zijn mail wilt checken.
Pagina: 1