P5W DH Deluxe defect na bios update?

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb dit mobo net gekocht, gisteren bios update (1901) gedaan. Via asus update, verliep correct, pc herstart, scherm slaat af, en blijft af. Alle fans draaien wel, HD led gaat eventjes aan, hds hoor je wel aangaan. Zo blijft pc draaien, tot na ong 10 min slaat hij af.

Wat ik geprobeerd heb:
-bios resetten, jumper versteken + batterij eruit, geen effect
-ram eruit: verschillende beeps, volgens manual: hardware component failure, na het er weer in te steken weer zelfde
-usb disk met bios erop + mobo cdrom met bios erop: geen effect, pc doet niks
-ik heb op tweakerss gelezen dat er iemand hetzelfde had, en opgelost door andere graf kaart erin te steken, dus ben nieuwe goedkope gaan kopen, dit helpt dus ook niet (msi rx300)
-heb ook alle onderdelen gedisconnected, hds en cdrom, ook extra usb connectors, geen effect

Pc werkte dus heel goed voor bios update, snel enzo, behalve 2 keer een bluesreen en 2 keer een vastloper na opstarten van win xp.

specs:
antec neo he 430
intel E6400
asus p5W dh deluxe /wifi-ap
asus en8800GTS 640mb
Kingston hyperx 6000 2x 1GB cl4
WD 500gb sata2
LG dvd-ram

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
Klinkt als een mislukte flash actie en dat is nauwelijks zelf op te lossen.
Mocht dat zo zijn dan kan je het volgende proberen:

Schrijf de fabrikant aan en leg het probleem voor. Misschien dat zij je kunnen helpen (vervangen van bioschip; mits deze los op het bord is geprikt)
Of, en deze is minder netjes, ga met een zielig en simpel gezicht terug naar de zaak en zeg dat je pc het niet meer doet. Wellicht dat ze het bord willen omruilen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• constantino
ik ben nieuw gaan kopen

DUS ADVIES VOOR P5W DH DELUXE eigenaren: GEEN IMAGE VOOR UW BIOS GEBRUIKEN

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
Erg netjes van je. :)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik begrijp dat jij vanuit windows bent gaan flashen? Dat blijft gevaarlijk, beter is het om via een floppy dos te booten en dan te flashen. Als je geen floppy meer hebt zou je het ook via een usb stick kunnen doen.

Bij sommige Asus modelen kan je een misslukte flash toch nog herstellen.

Door met de Asus cd in je drive te booten, of de bios die op je CD staat op een flop te kopieeren met een bepaalde naam. Maar dat zou je even moeten googlen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, hoelang heb je gewacht met het herflashen van het BIOS vanaf een USB-stick? Want bij mij werkte dat wel namelijk.
Toen ik 1901 ging flashen vanuit het EZ-Flash 2 menu liep het hele zaakje bij me vast. (Nog nooit gebeurd... :?) En dacht ik ook dat m'n bord ten dode opgeschreven was.

Ik heb toen echter diezelfde 1901 image op een FAT32 geformatteerde USB-stick gezet, in een USB-poort gestopt en de PC weer opgestart. Je zag niets op het scherm, maar na een aantal seconden begonnen wel de lampjes op m'n USB-stick te knipperen voor een minuutje.
Toen dat voorbij was heb ik nog 2 minuten oid gewacht en op de reset knop geduwd, vervolgens startte het systeem weer netjes op met BIOS 1901. *O*

Tesla Model Y RWD (2024)

• constantino
ik heb eerst geprobeerd om het bios te clearen, daarna pas met de USB disk geprobeerd. Wat er bij mij mis is gegaan volgens me: door die image in de bios te steken is er in dat proces iets misgelopen, en op het einde van dat proces is er een checksum gemaakt van die slechte bios. Maar doordat de checksum klopt was em zogezegd niet corrupt, dus ging em zijn eigen ook niet herflashen. En daardoor gebeurde er helemaal niks.

Ik ga nu dat kapot bord terugsturen, hopelijk herstellen ze het :p en kan ik het nog verkopen, zo niet spijtig van het geld natuurlijk.

Verwijderd

Kan je me mischien een mail sturen naar buntsspm at hetnet punt nl? Alvast bedankt. :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ASUS heeft toch hier een bescherming voor? Je kan opstarten van een diskette met de ROM die je wilt terug flashen of zelfs met de bij het mobo geleverde CD.

ALs het mobo de mislukte BIOS detecteerd gaat hij automatisch zoeken naar een nieuwe ROM. Die kan hij auotmatisch van de disk of CD afhalen. Daarna kan je het nog een keer proberen.

Zie de handleiding bij ASUS CrashFree BIOS 2.

Dit is wat MeAngry omschreef, maar nu met een titel :)

[ Voor 7% gewijzigd door superduper op 18-02-2007 13:13 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Gewoon rma-en dat ding, je krijgt heus wel een nieuwe, zelfs met een eerlijke klachtomschrijving.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 20:37

Church of Noise

Drive it like you stole it

Dat windows-proggie om te flashen is idd blijkbaar riskant, ik heb al sinds 0901 of zo elke bios-update geinstalleerd via 't bios zelf en nooit probs gehad. nu installeerde ik 1901 via het windows programma, en kreeg een BSOD (eerste keer sinds ik de pc kocht in sept!). Na 'n keer rebooten is't gelukkig opgelost.

Moraal van't verhaal: bios updaten doe je vanuit 't bios en niet windows!

• constantino
Ik heb die recovery methode geprobeerd, maar volgens mij werd het bios niet als corrupt herkend, waardoor em de recovery ook niet deed, want ik had zoals in boekje staat originele cdrom inzitten, + usb disk met bios op. Maar em deed er gewoon niks mee.

Verwijderd

Dan is dat update-programma van ASUS blijkbaar toch een beetje buggy. Mijn MSI P965 Platinum heb ik 2X geupdatet via het programma van MSI en via Windows. Ik heb helemaal GEEN problemen ondervonden, dus ofwel doen jullie iets fout of het is gewoon een buggy programma.

P.S.: waarschijnlijk zal het het tweede wel zijn ;).

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
ikzelf heb ook de asus p5w dh deluxe ik deed hem updaten liep hij vast :S bij het verwijderen...
dus p uit (wat niet mag) weg bios....

maar het is simpel op te lossen ;) dat van die cd lukt gewoon niet ,, via usb lukte me het ook niet maar ik heb de laatste bios versie gedownload (1901) .. genaamd: p5wdh.rom d8 ik ... op een diskette gezet > pc aan en binnen een minuut had ik weer een draaiende pc ;)

• constantino
@Gerritske: mijn vorige pc had ook een asus en dat heb ik meermaals geformateerd via windows, ook nooit probs gehad, ook niet met zo een image, dus wss kleine bug

@EiSpeed: ik had niet direct een andere pc met floppy bij de hand, maar ik heb een diskette erin gestoken, en hij las die niet, dus het had wss toch niet geholpen bij me

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 12:23
Vraagje wat de ervaringen zijn:

Updaten van het BIOS beter in:
A) Bios
B) Opstartdiskette

Nieuwschierig O-)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jeroen84 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:31:
Vraagje wat de ervaringen zijn:

Updaten van het BIOS beter in:
A) Bios
B) Opstartdiskette

Nieuwschierig O-)
Updaten van het BIOS in het BIOS? Je bedoelt Windows neem ik aan.
Geloof mij maar dat 99% hier zal antwoorden vanuit DOS, dus de opstartdiskette.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Exorcist schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:36:
[...]

Inderdaad, heb zelf een P5B Deluxe/Wifi-AP + Intel C2D E6700, de keren dat ik de bios heb geüpdate, heb ik het gewoon via de Bios/Floppy zelf gedaan. Dit ivm de risico's! Nog nooit problemen gehad.

BTW: ik heb zelf ook geen floppy meer standaard, gewoon een USB floppy is ook al voldoende. Je kunt zelfs vanuit de bios op de P5B een bios-image vanaf een hdd halen.

[ Voor 15% gewijzigd door remy007 op 24-02-2007 18:43 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Exorcist schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:36:
[...]

Wss bedoelt hij vanuit de bios met EZ flash, waarbij de pc uit mijn ervaring dus mooi vastliep.

Gewoon via windows lukte wel.

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 12:23
Als ik me goed kan herinneren heeft mijn P5W een optie in het Bios zelf om het bios te upgraden. Kan het natuurlijk ook mis hebben, ben nu niet thuis. :P

Laatste keer dat ik mn bios heb geupgrade in october was met opstartdiskette. Ik had toen al te veel horror verhalen gehoord om met het windows-prog te upgraden dat ik dat zeker nooit zou doen. ;)

Verwijderd

Hallo ik heb een probleempje met mijn P5W - DH Deluxe ik heb de Bios verandert van 1707 naar 1901 en nu is mijn vraag kan ik terug naar een lagere versie gaan want heb probleempe met een hdd en dvd-schrijver hij kan die niet meer vinden heeft er soms iemand een oplossing voor

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb al tientallen asus biossen geflashed, en allemaal in Windows. Nog nooit problemen gehad. Wel uiteraard zorgen dat je de goede .bios gebruikt en zorgen dat het systeem stabiel is en geen andere programma's aan hebben staan.

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 17:14
Net gewoon in Windows via het Asus update progje (V7.09.02) de bios geupdate naar versie 19.01
Hierbij geen enkel probleem ondervonden. Heb via dat progje niet via internet geupdate, maar gewoon via het bestandje wat op de hardeschijf stond.

Verwijderd

ik heb de asus p5w deluxe ook, ik heb al via het programmatje geupdate en gewoon via een foppy geen enkel probleem ondervonden. Wat jij beschreef (start wel pc fans etc. gaan draaien alleen geen beeld) heb ik wel al vaker gehad. Dit is echter heel makkelijk op te lossen; je klikt je pctje aan en na 5 minuten gaat hij dan weer vanzelf uit dat kun je gewoon weer alleen doen. Maar waarschijnlijk heb jij hem binnen die 5 minuten alweer uitgedrukt, deed ik namenlijk zelf ook de eerste keer dat dit mij overkwam. Maar dit is ook op de lossen; 1 keer aanklikken 5 minuten wachten en dan uit klikken nog 1 keer aanklikken 5 minuten wachten en weer aan klikken en dan nog 1 keer aanklikken 5 minuten wachten en weer aanklikken. Je zult zien dat hij het weer doet! dan flash je gewoon even goede bios met floppy en afudos en je kunt weer aan de slag. Dus zonde van je geld dat je een nieuwe had gekocht man, in iedergeval veel suc6 ik hoop niet dat je de "defecte" hebt weggegooid ;)

Verwijderd

Ik update al jaren via de windows tool (bios downloaden en op hd zetten) update bios from file kiezen en het werkt gewoon.
Pagina: 1