[asp.net] Custom DropDownList en ListItem tags

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een custom DropDownList gemaakt met wat extra functionaliteit. Het ding werkt, op één ding na: VS2005 geeft een error op elke <asp:ListItem/> tag die ik erin plemp. Hij zegt dat die tag niet in de tag van mijn nieuwe DropDownList mag. Ik heb op Google gezocht naar dit probleem, en er zijn meerdere mensen. Ze hebben het allemaal over PersistenceMode en DefaultProperty en nog wat andere attributes, maar dat is het probleem niet, en zij komen er verder ook niet uit. Daarom probeer ik het hier :)

Mijn (relevante) code is zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[ParseChildren(true, "Items")]
[DefaultProperty("Items")]
[ToolboxData("<{0}:DefaultableDropDownList runat=\"server\"></{0}:DefaultableDropDownList>")]
public class DefaultableDropDownList: DropDownList {
    [Category("Behavior")]
    [Description("The items collection")]
    [DesignerSerializationVisibility(DesignerSerializationVisibility.Content), Editor(typeof(ListItemsCollectionEditor), typeof(UITypeEditor))]
    [PersistenceMode(PersistenceMode.InnerDefaultProperty)]
    [MergableProperty(false)]
    public override ListItemCollection Items {
        get { return base.Items; }
    }
}

En dit is wat ik probeer te doen:
ASP.NET:
1
2
3
4
5
<cflex:DefaultableDropDownList runat="server" ID="cmbGender">
   <asp:ListItem Value=""></asp:ListItem>
   <asp:ListItem Value="M">Man</asp:ListItem>
   <asp:ListItem Value="V">Vrouw</asp:ListItem>
</cflex:DefaultableDropDownList>

Op elk van die drie ListItems geeft ie de error:
Element 'ListItem' is not a known element. This can occur if there is a compilation error in the Web site.
(nee, er zijn verder geen compilation errors)

Het gekke is trouwens dat ik de website gewoon kan runnen en de dropdownlist prima werkt, inclusief die drie items. Alleen die errors wil ik weg hebben, en door die errors werkt IntelliSense natuurlijk ook niet...

日本!🎌

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Geen oplossing, maar ik heb deze problemen met een UpdatePanel in pagina met een MasterPage. De MasterPage openen zorgt ervoor dat de errors verdwijnen. Het lijkt er dus op dat er dan een referentie naar een schema? mist (in de editor) Misschien kun je hier: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/9txe1d4x.aspx meer vinden

oogjes open, snaveltjes dicht

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die link heb ik helaas niet zoveel aan. Die gaan over een geheel nieuwe control, met geheel nieuwe items. Dat zal wel werken, maar de ListItem class is sealed en kan ik dus niet overriden om zo te gaan gebruiken.

Misschien zit het probleem em gewoon in het feit dat mijn tag en <asp:ListItem> in de aspx in verschillende namespaces zitten ("cflex" en "asp"), dus dan zou je zeggen dat ik een <cflex:ListItem> nodig heb, maarja, ListItem is sealed...

日本!🎌

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Nog steeds geen directe oplossing, dit zijn de links waar ik die eerst link vandaan had ;) http://www.velocityreview...control-in-aspnet-20.html
http://forums.asp.net/thread/1278298.aspx

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Met Google gevonden? Ik ook :)

日本!🎌

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik woon momenteel op google/asp.net forums, ben met de AJAX Toolkit bezig, daar zitten allemaal van dit soort problemen in ;)

Dit soort problemen vind je altijd wel een paar die hetzelfde probleem hebben, een oplossing lijkt minder vaak aanwezig :/

[ Voor 35% gewijzigd door mulder op 16-02-2007 13:33 ]

Pagina: 1