Ik heb een custom DropDownList gemaakt met wat extra functionaliteit. Het ding werkt, op één ding na: VS2005 geeft een error op elke <asp:ListItem/> tag die ik erin plemp. Hij zegt dat die tag niet in de tag van mijn nieuwe DropDownList mag. Ik heb op Google gezocht naar dit probleem, en er zijn meerdere mensen. Ze hebben het allemaal over PersistenceMode en DefaultProperty en nog wat andere attributes, maar dat is het probleem niet, en zij komen er verder ook niet uit. Daarom probeer ik het hier 
Mijn (relevante) code is zoiets:
En dit is wat ik probeer te doen:
Op elk van die drie ListItems geeft ie de error:
Het gekke is trouwens dat ik de website gewoon kan runnen en de dropdownlist prima werkt, inclusief die drie items. Alleen die errors wil ik weg hebben, en door die errors werkt IntelliSense natuurlijk ook niet...
Mijn (relevante) code is zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [ParseChildren(true, "Items")] [DefaultProperty("Items")] [ToolboxData("<{0}:DefaultableDropDownList runat=\"server\"></{0}:DefaultableDropDownList>")] public class DefaultableDropDownList: DropDownList { [Category("Behavior")] [Description("The items collection")] [DesignerSerializationVisibility(DesignerSerializationVisibility.Content), Editor(typeof(ListItemsCollectionEditor), typeof(UITypeEditor))] [PersistenceMode(PersistenceMode.InnerDefaultProperty)] [MergableProperty(false)] public override ListItemCollection Items { get { return base.Items; } } } |
En dit is wat ik probeer te doen:
ASP.NET:
1
2
3
4
5
| <cflex:DefaultableDropDownList runat="server" ID="cmbGender"> <asp:ListItem Value=""></asp:ListItem> <asp:ListItem Value="M">Man</asp:ListItem> <asp:ListItem Value="V">Vrouw</asp:ListItem> </cflex:DefaultableDropDownList> |
Op elk van die drie ListItems geeft ie de error:
(nee, er zijn verder geen compilation errors)Element 'ListItem' is not a known element. This can occur if there is a compilation error in the Web site.
Het gekke is trouwens dat ik de website gewoon kan runnen en de dropdownlist prima werkt, inclusief die drie items. Alleen die errors wil ik weg hebben, en door die errors werkt IntelliSense natuurlijk ook niet...
日本!🎌