Toon posts:

Gegevens na systeemherstel-optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na verschillende probleempjes met mijn systeem gehad te hebben (zie mijn vorige topic) heb ik besloten een systeemherstel optie te gebruiken. Ik heb een medion systeem met een restore cd, deze heb ik gestart en netjes, zoals in de instructie te lezen was, alle data gekopieerd na de documents and settings (/desbetreffende accoutnaam/documenten)-map. Dit bleek een ghost-functie, waarbij dus alle clusters worden overschreven.

Ik heb niet (voor de zekerheid) de data alsnog op een DVD of een andere partitie geplaatst. Heb veel belangrijke data verloren en de laatste weken te weinig back-ups gemaakt. (Geen automatisch script o.i.d., zoiets ga je pas over na denken als het te laat is. Dat blijkt nu. Kleine moeite geweest om een batch-file een aantal archieven te laten updaten en deze 1. week op dvd te branden) Te laat.

Nu is mijn vraag (alhoewel ik vrees dat ik t antwoord reeds ken): Is er een manier om de oude data terug te krijgen? En dan heb ik t dus niet over labaratoria e.d.; is er een passende 'tool'verkrijgbaar?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Dane Hoeksema

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 11:35 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit ziet er niet uit als iets dat in Non-Windows Operating Systems hoort :)
NOS > SA

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:54
Harde schijf in ander systeem gooien? Getdataback gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie, zou jij je reactie nader willen verklaren? Harde schijf in ander systeem? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar het enige wat ik daar mee kan bereiken is dat de data dat niet samenwerkt met die nieuwe (aanwezig hardware?) En GETdataback? Wat doet die tool precies?

Bedankt voor je tijd trouwens.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:54
Niet als boot hdd natuurlijk, als slave, waarbij je gewoon vanuit een andere install de harde schijf benadert. En GDB haalt je verloren data terug als hij niet lekker herkend wordt in dat andere systeem.. Natuurlijk kan je hetzelfde ook bereiken door een Linux live cdtje, met ntfs support (denk ik?) en op die manier de data op een andere harde schijf zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Strak plan, dat gaan we proberen . . . . alleen de data is dus wel overschreven, snap je? De image is al geinstalleerd, dus ik heb nu een 'clean install'met windows. Is dan 'gewoon'getdataback draaien niet het meest handige?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie,

Het is gelukt! Bedankt voor de tip. Ik vind getdataback echt een super programma. Ben echt heel blij.

Fijn weekend,

Dane
Pagina: 1