Toon posts:

Vervangen van een domain controller W2K3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames & heren,

Een vraag,

Ik heb een W2k3 domein met 2 DC's, server01 & server02. Server01 is erg vervuild en aan nieuwe hardware toe. Nu wil ik deze vervangen met een nieuwe server (nieuwe hardeware en schone installatie) maar wil wel dat ie server01 blijft heten.

Volgensmij niet zo'n moeilijke klus maar ik kan weer eens niet aan de juiste documentatie komen :N .
Iemand een idee welke artikelen ik hiervoor moet lezen? Ik hoor het graag.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Nieuwe server opbouwen, lid maken van domain.
Op oude server kijken welke FSMO roles erop staan, als dit eerste DC van het domain is en er zijn geen FSMO roles overgezet naar de 2e DC staan ze er alle 5 op. Die kun je verplaatsen naar de 2e DC. Ook moet je kijken of de 2e DC Global Catalog server is (GC). Let er ook op welke server de DNS etc afhandeld. Dit zul je allemaal over moeten zetten. Er is in principe genoeg leesvoer op www.microsoft.com/technet te vinden over dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Bij technet staat inderdaad veel maar het gaat veelal over het toevoegen van DC's. Als je mij een iets specifiekere linkje kan geven dan maak je me erg blij. Vooral over het behouden van de servernaam kan ik weinig vinden.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Eerst de oude DC verwijderen met dcpromo lijkt mij.
Daarna gewoon de nieuwe installeren met de zelfde naam en met dcpromo toevoegen aan het domein.

Zorg wel dat alle rollen ed. naar je twee DC zijn overgezet.

Money for nothin' and your chicks for free