Toon posts:

Lease tijd DHCP asus WL-520g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag, ik heb onlangs een asus wl-520g gekocht.
Hierbij wil ik de leasetijd op oneindig zetten(mijn oude smc kon dit), Maar ik kan niets vinden in de handleiding of op internet dat dit mogelijk is.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Klaasjan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Ik weet niet of de leasetijd ingesteld kan worden (eventueel via een telnet sessie), daarvoor zou je je handleiding moeten nakijken.

Maar waarom wil je dit zo instellen ?
Wat is het probleem van een DHCP request ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kheb dezelfde router, maar bij mij vliegtie sinds een paar dagen van het draadloze af. Dan kan je de router weer opnieuw opstarten, en dan werkt het weer. Maar ik geloof wel dat er een optie is om de leasetime in te stellen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
aan deze router heb ik een (draadloos) asus wl-500g premium waar aan een printer op de usb2 poort is aangesloten.
Als deze asus elke keer een ander ip nummer krijgt, dan kan ik langs mijn pc's om de port van de printer aan te passen.

Ik heb het nu wel opgelost door aan het macadres van de wl500 een specifiek ip adres to te kennen.
Maar ik was mijn vorige router (smc2804 wbr-g )gewend en daar kon je de lease time op oneindig zetten.

Is jullie ook bekend wat in de firmware 1.9.5.6 zit?

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 07:25
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:58:
aan deze router heb ik een (draadloos) asus wl-500g premium waar aan een printer op de usb2 poort is aangesloten.
Als deze asus elke keer een ander ip nummer krijgt, dan kan ik langs mijn pc's om de port van de printer aan te passen.

Ik heb het nu wel opgelost door aan het macadres van de wl500 een specifiek ip adres to te kennen.
Maar ik was mijn vorige router (smc2804 wbr-g )gewend en daar kon je de lease time op oneindig zetten.

Is jullie ook bekend wat in de firmware 1.9.5.6 zit?
wijzigingen in 1.9.5.6 zijn niet bekend, verder kun je niet gewoon Fixed IP instellen bij de DHCP? dit zit namelijk wel in de WL500g series onder: IP Config > DHCP Server > Assign IP Address Manually

maar waarschijnlijk niet in de WL520g vanwege zijn prijsstelling (ook al kan ie het wel)[/img]

[ Voor 0% gewijzigd door Antiloop op 17-02-2007 00:19 . Reden: opmaak fucked up ]

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g