Toon posts:

PC wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC wil na een upgrade, waarbij ik bijna alles heb vervangen (moederbord, processor, geheugen, videokaart, harde schijf) niet meer opstarten. Tijdens de POST verschijnt de melding "USB Device Over Current Status Detected. System Will Shut Down After 15 Seconds."
En dat doet ie dan ook. Maakt geen verschil of ik wel of niet naar het BIOS ga, dezelfde melding verschijnt en het systeem schakelt zichzelf uit.
Kennelijk is er iets mis maar ik kan nog niet ontdekken hoe en wat en waarom.
Moederbord: Asus P5B Deluxe, processor Conroe E6600, geheugen Corsair 2GB, videokaart Asus 8800GTS, harde schijf WD Raptor.
Is het moederbord kapot, of zie ik iets over het hoofd?

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:24:
Mijn PC wil na een upgrade, waarbij ik bijna alles heb vervangen (moederbord, processor, geheugen, videokaart, harde schijf) niet meer opstarten. Tijdens de POST verschijnt de melding "USB Device Over Current Status Detected. System Will Shut Down After 15 Seconds."
En dat doet ie dan ook. Maakt geen verschil of ik wel of niet naar het BIOS ga, dezelfde melding verschijnt en het systeem schakelt zichzelf uit.
Kennelijk is er iets mis maar ik kan nog niet ontdekken hoe en wat en waarom.
Moederbord: Asus P5B Deluxe, processor Conroe E6600, geheugen Corsair 2GB, videokaart Asus 8800GTS, harde schijf WD Raptor.
Is het moederbord kapot, of zie ik iets over het hoofd?
Toevallig een G15 of een ander usb apperaat met geheugen er aan?

http://www.adf-hq.nl

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat gebeurd er als je dit door leest en de opties daar van door neemt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Een Logitech muis met USB aansluiting, en een Sweex toetsenbord met PS/2 aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord was stuk, nu een Gigabyte, die loopt als een trein.