[ADSL] Modem kan niet meer intrainen

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39
Hallo :),

Sinds 4 dagen ligt het internet er nu bij mij thuis uit. Het begon de 's morgens, toen ik nog even m'n mail wou controleren. Het DSL-lampje op m'n router (Eminent EM4102 Annex A) bleef de hele tijd knipperen, terwijl hij constant aan zou moeten zijn.

Enfin, toen het de 's middags nog niet klaar was heb ik meteen alle kabels gecontroleerd, de router meerdere keren gereset, kabels nog een keer gecontroleerd, maar niets werkte :X. Toen met de klantenservice van Orange gebeld (Orange is m'n provider), die suggereerde dat ik de modem probeerde aan te sluiten VOOR de splitter. Gedaan; geen effect.

Nog een keer gebeld. Dit maal probeerden ze zich er af te maken door te zeggen dat het misschien wel aan een storing lag en ik dus KPN maar eens moest bellen. Gedaan; en zij verwezen me gelijk weer terug naar Orange :+. Ik heb toen weer naar Orange gebeld, en de medewerker zei dat het hoogstwaarschijnlijk aan de kabel van de centrale naar ons huis lag. Hij zou ervan melding maken bij KPN, en die zouden mij dan weer mobiel terugbellen binnen 72 uur.

Nou raadt je het vast al; er zijn al 72 uur gepasseerd, maar nog steeds geen telefoontje ontvangen, nor de verbinding is hersteld ;( . Nu ben ik toch in Leeuwarden (vlakbij een Orange shop), en daar ga ik vanmiddag ook wel even heen, maar nu wil ik toch jullie mening weten.

Ligt het probleem aan de kabel van de centrale naar ons huis toe (KPN's schuld dus) of is er meer aan de hand waar ik nog niet op gecontroleerd heb? Zijn er mensen met soortgelijke situaties of die ditzelfde probleem al op hebben weten te lossen?

Relevante zaken:
  • De modem is gecontroleerd bij een andere ADSL aansluiting. Het trainen ging vrijwel meteen en ik kreeg zelfs m'n eigen IP adres weer toegewezen :P.
  • De modem is aangesloten VOOR de splitter, wat een fout in de bekabeling na de splitter zou moeten uitsluiten.
  • Het heeft ~ 3 jaar goed gewerkt en nu al 4 dagen niet meer :X
Alvast bedankt voor de input!

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Er is een redelijke kans dat het probleem in de centrale zit. Dit zou door Orange vrij eenvoudig getest kunnen worden (zien zij het modem intrainen).

Via welk netwerk gaat je Orange lijntje ? Wat is de normale procedure bij Orange ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39
lier schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:24:
Er is een redelijke kans dat het probleem in de centrale zit. Dit zou door Orange vrij eenvoudig getest kunnen worden (zien zij het modem intrainen).
Mja ik heb dus met de klantenservice gebeld, en die wisten mij ook te zeggen dat ze de modem niet zagen intrainen.
Via welk netwerk gaat je Orange lijntje ? Wat is de normale procedure bij Orange ?
Het gaat via het vroegere Wanadoo netwerk, maar de normale procedure bij Orange weet ik niet :P.

edit:
Lol, net een SMS van m'n moeder (die thuis zit), dat KPN heeft gebeld en dat ik ze vanmiddag terug moet bellen. To be continued ;).

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.