Toon posts:

[XP, 2k] "Dit is geen geldige win32 toepassing!" *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Sinds kort heb ik zelf een support tool geschreven voor op men website,
Maar af en toe bij het downloaden van die support tool krijg ik soms de foutmelding,
"Dit is geen geldige win32 toepassing!"

Blijkbaar loopt er iets fout bij het downloaden van het bestand.
Met als gevolg iedere keer een beschadigde file.

Het bestand bestaat uit een SC van ultravnc.
Deze bestanden zijn samengevoegd in een SFX rar met winrar.
Ik gebruik versie 3.70 van winrar.
De file kan gedownload worden van op volgende link
Mijn bedoeling is wel zodanig als er iemand dit bestand download dat die volledig silent kan uitvoeren.

Iemand een oplossing voor dit probleem.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

krijg ik soms de foutmelding,
Hoe bedoel je? Op de webserver? Of bedoel je omdat je het zelf vaak download om te testen?

Verder kunnen we weinig, zonder jouw situatie te kennen... Welk OS? Virusscanner of firewall die moeilijk doet?
Check even de vele oude oude topics in WOS, CSA en/of Netwerken over onvolledige downloads en geef hier even feedback op. Ik denk dat het meeste namelijk al is gezegd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:26:
[...]
Hoe bedoel je? Op de webserver? Of bedoel je omdat je het zelf vaak download om te testen?

Verder kunnen we weinig, zonder jouw situatie te kennen... Welk OS? Virusscanner of firewall die moeilijk doet?
Check even de vele oude oude topics in WOS, CSA en/of Netwerken over onvolledige downloads en geef hier even feedback op. Ik denk dat het meeste namelijk al is gezegd :)
Inderdaad dit is een toepassing die op een win32 systeem moet draaien, meest win xp of 2000

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:?
En nu een antwoord op mijn vraag? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:52:
:?
En nu een antwoord op mijn vraag? ;)
Dit is een toepassing die op een pc kan uitgevoerd worden.
maakt niet uit in win xp of 2000 maar soms als je de toepassing download krijg je een foutmelding ivm een ongeldige win32 toepassing,
net ofdat de file beschadigd raakt tijdens het downloaden. maar hoe kan ik men exe (SFX) file uploaden. zodanig als iemand die download dat die een 100% werkende file heeft.

Ik heb dit probleem voor op verschillende systemen!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar is dit een error die je alleen op jouw pc hebt of die anderen ook hebben? als je bijv brak mem hebt of een nforce4 lan met firewall heb je kans op datacorruptie, en dan kun je het ding niet meer uitvoeren.

Verder moet je gewoon zorgen dat je de goede versie online hebt staan, een 100% garantie kun je nooit geven (want je kunt de clientside niet beinvloeden).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:16:
Maar is dit een error die je alleen op jouw pc hebt of die anderen ook hebben? als je bijv brak mem hebt of een nforce4 lan met firewall heb je kans op datacorruptie, en dan kun je het ding niet meer uitvoeren.

Verder moet je gewoon zorgen dat je de goede versie online hebt staan, een 100% garantie kun je nooit geven (want je kunt de clientside niet beinvloeden).
Idd men file die ik online plaats is 100% zeker een werkende

Verwijderd

stuur anders even een svf file mee? Dan kan je toch kijken of de file goed getransporteerd werd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:25:
[...]
Idd mijn file die ik online plaats is 100% zeker een werkende
Dan is het dus een clientside probleem, denk niet dat je daarveel invloed op gaat hebben ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

...als de server zelf geen problemen heeft. Maar aangezien we nog steeds 0 informatie hebben kunnen we daar niets over zeggen :P
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:07:
Ik vraag naar de precieze situatie op de systemen waar het gebeurt, of er bijv. verlappende software is (de bekende "drivers", beveiligingssoftware, etc etc) of dat het steeds via eenzelfde kabeltje loopt, wat de resultaten zijn van het checken van de vele tips in oudere topics, etc.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb het bestand gedownload, maar ik krijg van de 1,03 mb maar +/- 235 kb binnen. Soms is het groter, soms kleiner. En, ja, als je dan het bestand probeert te installeren geeft hij de melding omdat je windows het pakketje niet goed kan initialiseren, voor Windows is het dan geen geldige win32 bestand. Het bestand wordt iedere keer eigenlijk maar voor een kwart gedownload. Vreemd is de melding dat de download geslaagd is, want dat is ie dus niet.

Edit: Jk_W, ben het met je eens.

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 16-02-2007 12:57 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik krijg de tool wel helemaal binnen als ik hem download en hij werkt ook perfect. Maar aangezien het bij sommige wel fout gaat, denk ik dat je je probleem bij je webserver moet zoeken. Iets gaat daar niet goed, waardoor je bestand corrupt raakt.

Het ligt dus iig niet aan je file, dus je kan het probleem elders zoeken en mss een nieuw topic aanmaken over je webserver. :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eens moeten luisteren waar we de hosting doen van onze website....

Alvast bedankt voor de info!

Verwijderd

Misschien ben je hier ook nog naar geinteresseerd.

Download Opera Versie 9.10 Build 8679 1.05MB : en de tool werkt

Download IE Versie 7.0.5730.11 299KB : en tool werkt (natuurlijk) niet

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb het bestand gedownload, maar ik krijg van de 1,03 mb maar +/- 235 kb binnen. Soms is het groter, soms kleiner. En, ja, als je dan het bestand probeert te installeren geeft hij de melding omdat je windows het pakketje niet goed kan initialiseren, voor Windows is het dan geen geldige win32 bestand. Het bestand wordt iedere keer eigenlijk maar voor een kwart gedownload. Vreemd is de melding dat de download geslaagd is, want dat is ie dus niet.
Ik ken het probleem en heeft een klein beetje met browser gedrag te maken. Dit probleem treed op wanneer de webserver geen informatie geeft over de size van het bestand. Wanneer je bijvoorbeeld zelf een script hebt gemaakt in bijvoorbeeld PHP en deze een incomplete header aanleverd, zonder size.

Bij IE treed het volgende op:
1) start transfer,
2) leest stream van server,
3) error, retry 3 keer met korte pauze-> abort

Bij op Firefox treed het volgende op:
1) start transfer,
3) error, retry x keer met lange pauze-> continue

Wat nu als de size in de header meekomt dan reageren zowel IE als FF het zelfde:
1) start transfer,
3) error, retry x keer -> verbing weer goed dan verder -> error blijft dan melding "Network error etc. etc.".

Waar het dus op neerkomt is dat de webserver iets niet goed doet waardoor clients maar wat aanrommelen op de wijze die zij zelf het beste vinden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Wim-bart, goede diagnose, maar ik dacht dat de grote altijd in de header meeging? Zou hij het bestand dan als een soort UDP (streaming) uitzenden, waardoor de computer geen bevestiging terugstuurd naar de server dat hij het pakketje heeft onvangen en dus verder het bestandje gewoon in elkaar zet, ook al heeft hij een flink aantal pakketten niet gehad? Dat verklaard wel de wisselende grote.

[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 17-02-2007 12:18 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1