Externe HD nog niet geperfectioneerd

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40
Heb al aardig wat in deze Forum-topic zitten zoeken maar kon helaas geen antwoord vinden op mijn specifieke vraag. Ik heb nu sinds 3 weken 2 notebook disks van 40 en 80 GB omgedoopt in 2 externe disks die ik ga gebruiken voor mijn muziek collectie en andere shizzle. Dus in de winkel 2 stuks hd casing (merk Vantec dacht ik) gehaald en de schijven daar in geplaatst.
Nu heb ik totaal geen problemen gehad met de schijven installeren, ze worden dusdanig netjes herkend en ook het wegschrijven gaat super. Ze zijn allebei NTFS geformatteerd en bestaan allebei uit 1 partitie. Alles gaat dus naar wens zou je zeggen. Echter merk ik dat mijn desktop pc een dusdanig langere tijd bezig is met opstarten als ik 1 van de 2 disks heb aangesloten op mijn usb 2.0 poorten. Dit duurt zo’n 20 tot 30 seconden langer dan een reguliere boot. Om nog duidelijker te zijn, ik sluit me usb externe disk aan, deze wordt herkend en ik kan dan netjes aan het werk. Als ik dan de pc herstart (ongeacht na hoeveel keer ik m opnieuw opstart) duren de bootsessies dus een stuk langer, de harddisk wordt dan wel netjes weer herkend. ]Raar euvel nmr1. Bootsessie duurt langer, Desktop pc
Als ik vervolgens de schijven aan me laptop hang worden deze ook netjes allebei herkend, kan er gewoon mee werken en bestanden op wegschrijven. Als ik me laptop opnieuw opstart worden allebei me schijven niet automatisch herkend. Ik moet dan na het opstarten van de laptop als de bootsessie klaar is, de USB poort van de disk unpluggen en er weer opnieuw indoen.
Raar euvel nmr2. Na opnieuw opstarten van laptop geen externe harddisk meer zichtbaar

Even ter informatie, draai allebei mijn systemen op Windows XP, SP2 met laatste updates. Heb geen extra drivers geïnstalleerd voor de herkenning van de harde schijven (naar mijn weten zaten die niet bij de externe disks)

Iemand idee wat t is?? (Misschien toch beter FAT32 kunnen kiezen??)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb dit ook bij een externe hdd van 250 GB.
Wanneer ik deze aan mijn Usb 2.0 poort knoop voor opstarten duurt het starten een eeuwigheid!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• mastermkw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Wil je pc niet de schijfen doorzoeken om vanaf te booten. Indien dit het geval is moet je effe in de bios zetten dat hij niet van de usb moet opstarten.

mkw

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mastermkw schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:03:
Wil je pc niet de schijfen doorzoeken om vanaf te booten. Indien dit het geval is moet je effe in de bios zetten dat hij niet van de usb moet opstarten.

mkw
Dit is precies waar ik ook aan moest denken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• cojones81
En het niet herkennen na het opstarten??

• cojones81
Bumberdebump,bump

Het langer booten van me desktop was idd doordat er tijdens het booten er in de usb devices gesnuffelt werd. Dit probleem heb ik nu opgelost.

Snap alleen nog steeds niet waarom me laptop de schijf niet meer herkend na het opnieuwopstarten

Als ik via control pannel --> management naar de harde schijfen kijk, zie ik wel dat ie m herkend alleen bij het initialiseren gaat er wat fout. Er rood rondje met uitroepteken. Ik kan dan wel via r muisklik aangeven dat ik m wil initialiseren maar dan loopt het management gebeuren vast.

Ctr al del, management afsluiten, usb eruit en erin en de schijf word dan wel gewoon weer herkend.

USB drivers/ windows is allemaal up to date.

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 08:07
Heb je nog een extra power supply aan de externe schijf hangen?
Zoniet probeer eens met (als je die erbij hebt)

Heb je de laptop aan de netstroom?

Het kan mogelijk een powersaving probleem zijn op je USB poorten. Dit zie je ook wel eens bij ADSL USB modems. Die werken ook niet goed meer na restarten als je powersaving hebt aanstaan of de laptop niet aan de netstroom hebt.

• cojones81
De casing is geleverd zonder extra stroom voorziening adapter, wel heeft de bijgeleverde usb kabel een extra usb stekker waaruit extra stroom voorziening zou kunnen halen.... Dit maakte geen verschil met het opstarten, harde schijf was nog steeds niet zichtbaar.
Laptop staat aangesloten aan netstroom dus dat zal m niet zijn....

ZAl straks een kijken wat de powersaving instellingen zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door cojones81 op 21-02-2007 16:53 ]

Pagina: 1