Toon posts:

[RDP] Domeinkeuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met remote desktop connections. Als iemand via mstsc aanmeld naar het IP adres van de terminal server dan komt doodleuk het aanmeldscherm. Deze vraagt om een gebruikersnaam, wachtwoord en domeinkeuze.

Nu zit het 'm in dat laatste. De domeinkeuze staat namelijk altijd op "deze computer", terwijl de gebruikers alleen mogen aanmelden op het domein.

Ik weet dat het mogelijk moet zijn om deze optie standaard op het domein te zetten en vervolgens de domeinkeuze te verbergen, zodat deze alleen met "opties -->" weer zichtbaar wordt.

Het zal vast een policy instelling zijn o.i.d. dat fout staat, maar ik heb ze allemaal al nagelopen. Ook alle instellingen van de tscc.msc al gecontroleerd, maar daar kan ik ook niks op vinden. Als ik naar het antwoord ga googlen dan kom ik alleen op sites die er totaal geen betrekking op hebben.

Wat mij betreft mag die domeinkeuze combo best wel zichtbaar zijn, zolang hij standaard maar is ingesteld op het domein.

Weet iemand heel toevallig de instelling die dit mogelijk maakt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft weinig met de RDP client te maken, maar met je server.

Makkelijk oplossing : even aanmalig inloggen op het console als domain user, dan onthoud hij dat.
Uitgebreider en meer zekerheid : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon -> DefaultDomainName aanpassen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! Daar heb ik dus een eeuwigheid naar lopen zoeken. Ik push die regsetting nu via de gpo, werkt inderdaad perfect.