[Plasma] Panasonic 37pv45 geen 720p over Vga?

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 18:37
Hallo

Ik wil graag mijn xbox 360 aansluiten op mijn reeds bestelde plasma (Pansonic 37pv45eh) :9 .
Volgens gebruiksaanwijzing kan de tv de volgende resoluties aan:
Vga:
40 × 400
640 × 480
640 × 480
800 × 600
1.024 × 768
1.280 × 1.024

Component:
750 (720) / 60p
750 (720) / 50p
1.125 (1.080) / 60i
1.125 (1.080) / 50i

Nu zou ik denken dat ik over vga geen 720p kan bekijken en dus de 360 component moet aansluiten.
Ik lees echter nergens dat soms over vga geen hd resoluties gaan.
Kan iemand mij het tegendeel bewijzen?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over VGA kan makkelijk HD resolutie. Boven 1600x1200 heeft digitaal aansluiten echter de voorkeur.

Ik weet niet hoe de pana met resoluties groter dan native omgaat? Neem aan dat hij het wel goed pakt, m'n projector doet ook alles gewoon pakken (incl 1080p/50/60/24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Wat houdt native resolutie in. Misschien domme vraag maar ik heb ernaar gegoogeld maar zonder resultaat? Is het toevallig de standaard resolutie. Van bijv bij dit scherm :1024 x 720 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:40

The Legend

*Plop*

Dat klopt :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
prima scherm verder, heb hem nu 2 weken en ben er super blij hd is super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Waarom zijn jullie voor de 45 gegaan en niet voor de 60? Scheelt nu nog misschien 100-200 euro maar wel een hoger contrast en stuk hogere schaduw waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:51:
Waarom zijn jullie voor de 45 gegaan en niet voor de 60? Scheelt nu nog misschien 100-200 euro maar wel een hoger contrast en stuk hogere schaduw waardes.
...en de V-real engine die de PV60 serie heeft...Zie wel op kieskeurig dat de 45 serie er al is voor 875.-. Mooie prijs imo. Dus dat scheelt toch wel wat (ivm de PV60 serie, vanaf 1169.-)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pana accepteert geen 720p signaal over VGA, staat ook in je handleiding btw ;)
Het is zelfs zo dat je breedbeeld resoluties kan vergeten als je hem via VGA aansluit, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
freakya schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:32:
Wat houdt native resolutie in. Misschien domme vraag maar ik heb ernaar gegoogeld maar zonder resultaat? Is het toevallig de standaard resolutie. Van bijv bij dit scherm :1024 x 720 |:(
Zoals iemand al zei: dat klopt.
En waarom is dat belangrijk? Omdat wanneer je de tv een beeld laat weergeven anders dan de native resolutie, deze dus moet gaan scalen en dus het beeld passend krijgen op de tv. De ene tv doet dit veel beter dan de andere. Zit weer in de chip, de Directional Correlational Deinterlacing chipset ontwikkeld door Faroudja, is bijvoorbeeld een nogal goede.

Dus wanneer je een tv wilt kopen en je wilt bijv voornamelijk gamen op 720, neem je een scherm met een native resolutie die er het dichtst bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:18:
De Pana accepteert geen 720p signaal over VGA, staat ook in je handleiding btw ;)
Het is zelfs zo dat je breedbeeld resoluties kan vergeten als je hem via VGA aansluit, helaas.
Ik heb net de tv opgehaald en aangesloten mmmm leuk leuk :*)
Het beeld is echt fantastisch en dan heb ik mijn dvi en component kabels nog niet binnen.
Maar idd ik zag het staan in de gebruiksaanwijzing. Dus dan wordt de xbox component aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:51:
Het verschil tussen een CR van 10:000 en 8:000 is nauwelijks waarneembaar. Ook is er weinig verschil tussen 3.072 en 2.048 grijswaarden. De V engine chip ontbreekt weliswaar in de 45 maar ik weet niet of dat wat uitmaakt. De 45 is voor 875 in Zuid Holland op te halen en dat is 200 euro minder (440 guldens, behoorlijk wat geld) dan de goedkoopste 60.

Het uiterlijk is exact gelijk (dus ook grijs/zwart panel en niet alleen grijs panel zoals op sommige plaatjes) en in beide apparaten zit een PW9 9e generatie panel.

Als je 'em eenmaal thuis hebt staan zie je het verschil niet meer tussen de 45 en 60. Ik zou me eerder druk maken om de purple snakes die in 'Panic Room' optreden op de Panasonic schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:18:
16:9 gaat wel over vga.(handleiding) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, het is mij niet gelukt. Kreeg telkens een vertekend beeld, lees: uitgerekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:23:
Vreemd, het is mij niet gelukt. Kreeg telkens een vertekend beeld, lees: uitgerekt..
Je moest iets instellen in de tv, kon je kiezen voor 4:3 beeld of breedbeeld (iets in de geest van XVGA en WXVGA)
zo lukte mij iig wel om de pc aan te sluiten via VGA zonder uitgerekt beeld (de PV60 in mijn geval)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, thnx!
helaas had ik al een dvi-hdmi kabel gekocht, maar goed voor HDTV heb ik die toch nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:32:
idd, thnx!
helaas had ik al een dvi-hdmi kabel gekocht, maar goed voor HDTV heb ik die toch nodig ;)
upc levert hem gratis de hd kabel bij hun hdtuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide zijn overigens gelijk qua specs de 37PV45 en de 42PV60.
Beide V-real en beide contrast 10000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
ik krijg mijn 37pv45 ook nog niet op de juiste grote ingesteld met mijn macbook pro. Heb hem aangesloten via een dvi-hdmi kabel en mijn macbook pro zegt dat de native resolutie 1280x720 is maar toch mis ik een stuk, ik heb hem op overscan staan.Als ik overscan uit heb staan dan is het beeld weer te klein. iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

De resolutie van het scherm is toch ook 1024x720 en niet 1280x720 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
The Legend schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:04:
De resolutie van het scherm is toch ook 1024x720 en niet 1280x720 :?
Dat klopt. Ik heb hem met powerstrip op 1024*720 gezet. Echter blijft wat last houden van wat beeld wat erbuiten valt. Met powerstrip de geometrie wat aangepast maar op een gegeven moment krijg ik gewoon wat zwart beeld. Heb van alles gedaan maar helaas, als je films kijkt heb je er totaal geen last van. Alleen als ik mijn taakbalk op dat scherm wilt zie maar de helft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
heb precies hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dit al opgelost, die resolutieproblemen?

Is DVI > HDMI veel mooier dan S-Video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas geen oplossing kunnen vinden voor het resolutieprobleem :-( neem het maar voor lief... Verder ziet het er prima uit!
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:11:
Is DVI > HDMI veel mooier dan S-Video?
JA! in alle opzichten is dvi-hdmi mooier, hoge resolutie, meer kleuren en volledig digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort ook een mooi geluidssetje kopen voor aan de 37PV45..

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende 5.1 / 7.1 setjes?
Wat hebben jullie staan en hoe bevalt dat?
Last van vertraging beeld > geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje: Als het geluid zacht staat en je hebt een sterk verlicht beeld dan hoor je een kleine brom uit de TV komen. Bij donker beeld hoor je die brom niet.

Is dat normaal? Het is niet echt storend en je hoort het alleen als het geluid zacht staat.MAar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat leuke info om in het servicemenu te komen van je televisie. Geplukt van kieskeurig.nl
Verander niets in de menu's die dadelijk verschijnen na mijn uitleg, hier kun je de tv mee beschadigen (LET OP WAARSCHUWING)

Service Menu 1+ 2:
01. Ga naar kanaal 99.
02: Zet in het gewone geluidsmenu de lage tonen (bass) helemaal omhoog en de hoge tonen (treble) helemaal uit.
03: Houd op je afstandsbediening de knop ''INDEX'' vast en druk op het paneel van de tv (eerst klepje open doen, duh) de knop 'beneden' in.
04: Nu verschijnt service menu 1 ... met de knoppen ''Rood'' en ''Groen'' beweeg je door het menu heen. (met de knoppen ''Geel'' en ''Blauw'' kun je dingen veranderen, maar doe dit dus NIET).
05: Druk nu zo vaak op de knop ''Groen'' totdat je niet meer verder kunt.
06: Druk nu op de knop ''HOLD'' en je komt in het tweede service menu.
07: Druk weer herhaaldelijk op de knop ''Groen'' totdat je de optie ziet van het aantal uren dat de tv heeft aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben deze week ook in het trotse bezit van een Panasonic 37pv45eh
zie link http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3851|603|602|601|4|1

Ik zit ook te rommelen met de aansluiting. Volgens de serverice medewerkers is de PC aandsluiting die van de pc (lees VGA) ingang achter de tv. Maakt daarbij niet uit of je je pc uitgang vga of via een verloopje van DVI af laat komen.

Ik heb gedaan: PC uitgang DVI (i) stekker naar VGA, VGA kabel, naar VGA ingang tv
Prima beeld, resolutie automtische oke en alles werkt. Maar... ik gebrijp dat dit dan een analoog signaal is... van DVI digitaal naar VGA analoog.

Ik heb nu ook gedaan: PC uitgang DVI (i) stekker naar HMDI,HDMI kabel naar HDMI1 in tv. Prima beeld hoop geouwehoer met resoluties en werkt nu nog niet...

MIjn sug. is dus de daadwerkelijk PC/VGA ingang te nemen. Echter mijn vraag is echter:
zul je het verschil zien op je tv als je het na dagen misschien tot voor elkaar hebt dan de resolutie goed is op de tv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:16:
Ben deze week ook in het trotse bezit van een Panasonic 37pv45eh
zie link http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3851|603|602|601|4|1

Ik zit ook te rommelen met de aansluiting. Volgens de serverice medewerkers is de PC aandsluiting die van de pc (lees VGA) ingang achter de tv. Maakt daarbij niet uit of je je pc uitgang vga of via een verloopje van DVI af laat komen.

Ik heb gedaan: PC uitgang DVI (i) stekker naar VGA, VGA kabel, naar VGA ingang tv
Prima beeld, resolutie automtische oke en alles werkt. Maar... ik gebrijp dat dit dan een analoog signaal is... van DVI digitaal naar VGA analoog.

Ik heb nu ook gedaan: PC uitgang DVI (i) stekker naar HMDI,HDMI kabel naar HDMI1 in tv. Prima beeld hoop geouwehoer met resoluties en werkt nu nog niet...

MIjn sug. is dus de daadwerkelijk PC/VGA ingang te nemen. Echter mijn vraag is echter:
zul je het verschil zien op je tv als je het na dagen misschien tot voor elkaar hebt dan de resolutie goed is op de tv??
VGA is bijna net zo goed als HDMI. Er zit weinig verschil tussen component/vga/hdmi imo.
Pagina: 1