Toon posts:

[Intel Imac] Bootcamp game performance?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hebben mensen al ervaring met de wat zwaardere spellen op een via bootcamp gedraaide (native) xp versie.

Ik wil nog wel is een middagje weggooien met Counterstrike source of battlefield 2000 nog iets. Heb xp al wel virtual gedraait met vmware maar dan is de performance niet echt om over naar huis te schrijven. Misschien paralleles maar is proberen.

Wat zijn algemeen de ervaringen met de grafische mogelijkheden in een xp omgeving, zijn er beperkingen? Hoe performed de ATI Radeon X1600 kaart? ik heb altijd goede ervaringen met Radeon kaarten op pc's (tzal niet veel verschillen) maar is het een beetje een goede kaart om te gamen? en wordt hij niet geknepen zoals op een pro boek (dat schijnt).

Ik heb ook al geprobeerd om wat spellen via wine te draaien maar tot zover geen geluk heb alleen IE6 fatoenlijk aan de praat gekregen en het dashboard van Steam met downloads.

Graag wat info voor deze verse en tevreden mac gebruiker.

Alvast bedankt

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00
Tja ik draai thuis ook wel bootcamp maar ik zit te twijfelen om het er weer af te gooien...

Heb zelf de standaard X1600 met 128MB kaart. Performance valt me nog tegen... Supreme Commander bv. draait niet helemaal zoals ik verwacht had.

Maar CS:S enzo draait wel prima hoor, maarja daar is ook niet zo veel voor nodig :)

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

hoe heb jij supreme commander draaien? ik heb zelf een x800 in mijn desktop zitten en ik vraag me heel erg af hoe het verschil is. Wat ik hoor zou die x1600 sneller zijn maar dat lijkt me zo raar.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Thomaszki schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:23:
Tja ik draai thuis ook wel bootcamp maar ik zit te twijfelen om het er weer af te gooien...

Heb zelf de standaard X1600 met 128MB kaart. Performance valt me nog tegen... Supreme Commander bv. draait niet helemaal zoals ik verwacht had.

Maar CS:S enzo draait wel prima hoor, maarja daar is ook niet zo veel voor nodig :)
Performance valt je tegen, maar dat heeft dan meer met die kaart te maken dan met het feit dat je Windows via Boot Camp draait hoor. Vergeet niet dat Boot Camp NIETS meer is dan een bootloader en wat drivers. Zogauw als windows opgestart is, draai je windows compleet native.

Rookworst zonder R is ook worst.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00
BezurK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Performance valt je tegen, maar dat heeft dan meer met die kaart te maken dan met het feit dat je Windows via Boot Camp draait hoor. Vergeet niet dat Boot Camp NIETS meer is dan een bootloader en wat drivers. Zogauw als windows opgestart is, draai je windows compleet native.
Ja klopt, maar de TS vroeg ook hoe de kaart bevalt. Nou hij valt een beetje tegen dus :) Misschien komt dat omder er maar 128MB op zit, of dat hij net als de Macbook Pro een beetje terugeklokt is.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet doet de X1600 in de iMac het niet bijster veel beter dan de 9800XT. Je kan er mee gamen, maar de laatste games op de hoogst haalbare resolutie is niet te doen ben ik bang. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie, ik kan er uit opmaken dat het om af en toe een middagje weg te gooien prima te doen is. Ik kan me voorstellen dat supreme commander idd niet helemaal lekker draait dat doet i denk ik ook niet op een gelijke pc ;) is het een leuk spel btw?

Waar het me vooral om ging is dat apple geen rare terugklok fratsen heeft uitgehaald.

nogmaals bedankt voor de reactie vanavond eerst even dualbooten in de kroeg en dan thuis.

p.s thomasky waarom wil je bootcamp er weer afhalen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 13:24 ]

Pagina: 1