Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede gratis vervanger voor NIS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de computer van een vriendin van me draait XP sp2 met het fantastische (*uch*) Norton Internet Security (oem)
Dat klaagt voortdurend over registraties en betalen en hoe vreselijk link het wel niet is om niet over de brug te komen met geld want dan ben je kwetsbaar!!!!!

Weet iemand een goed alternatief, een freeware beveiligingsprogramma tegen virussen en malware voor een huis-tuin-en-keuken pctje met Win XP? Of meerdere programma's die de taak van NIS over kunnen nemen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Met een beetje zoeken:

- AVG antivirus
- Microsoft Defender

Combinatie geeft al een redelijk veilig gevoel

Eerst het probleem, dan de oplossing

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Als je overstapt kan je beter wel XP opnieuw installeren, NIS tweakt je installatie tot gort afaik. Met een nieuwe virusscanner krijg je wellicht last van instabiliteit en een uiterst trage PC, uit eigen ervaring..

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 08:54
Inderdaad AVG of Avast! zijn goede gratis scanners die hun werk goed doen. Voor een firewall zou je eens kunnen kijken naar Zonealarm (die is geloof ik nog gratis voor thuisgebruik) en als anti-malware zou je kunnen kijken naar Windows Defender en anders naar iets van Search & Destroy of Spy Sweeper ofzo.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Ik ben erg tevreden met Trend Micro PcCillin.
Zeker de versie 2007 doet zijn werk erg goed imho.

Kun je een maand voor nop testen. En is beschikbaar in het nederlands.

Edit : (note to self) moet je wel de titel goed lezen. stond toch duidelijk gratis |:(

[ Voor 22% gewijzigd door aZuL2001 op 16-02-2007 12:05 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:29

Crakie

I want my board back, Lance

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van NIS naar gratis alternatieven. Nooit een virus, ook toen ik nog geen router had. Ik zit nu op de AVG Antivirus + Comodo Firewall combo, en dat gaat prima. Ik zit niet echt veel in XP meer, overigens.

Destijds wel wat pijnpuntjes bij de overstap gehad. Opnieuw Windows installeren hoeft niet, maar ik zou het toch aanraden als het even kan.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Pagina: 1