Toon posts:

Asus P5w DH Deluxe wirless network

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het configureren van mijn onboard wireless netwerk kaart.
Het betreft de asus p5w dh deluxe (realtek netwerk kaart).
De kaart ziet in de buurt bestaande netwerken maar het is onmogelijk om 'm als AP geconfigureerd te krijgen.

Ik draai vista 64 bit. De standaard cd's van asus weigeren dienst. Van de asus website heb ik de laatste driver gedownload (waardoor vista de kaart keurig herkent). Na wat puzzel werk heb ik uiteindelijk het wifi ap tooltje weten te installeren, echter deze start weer niet verder op, en komt slechts met de melding terug dat de network adapter is not connected.
Via de vista netwerk setup opties is het tevens onmogelijk om een AP te configureren. Het komt er simpelweg opneer dat de kaart alleen als ontvanger gaat werken, maar niet is in te stellen als een AP.

Iemand ervaring / advies ?

Thx
Remco

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb ook zo'n mobo en kan me herinneren dat het te maken heeft met de encryptie die je wilt op je WiFi. Volgens mij doet ie alleen WEP en geen hogere levels.
Vond ik destijds zo belachelijk dat ik gewoon mijn Asus USB WiFi stick weer heb ingezet op de PC.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niet echt met security te maken. Ik heb om te testen zelfs alles op no security gezet. Maar ook dan ..geen AP mogelijkheid

Momenteel ben ik ook aan het ondezoeken of ik een separate AP ga kopen..

Remco