Toon posts:

ik kan geen volumes ejecten

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen kan ik geen volumes meer 'ejecten' ..
ik krijg de message "The disk 'diskname' is in use and could not be ejected"
zelf na rebooten, zijn mounted volumes (dmg etc) wel weg maar CD-roms en network volumes kunnen niet ejected worden!

any help pls

10.4.8 iMac PPC

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:06

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je de nieuwe update al gedownload? Als het goed is moet deze update het probleem van de Disk Images verhelpen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien een simpele vraag, maar ehm naar dat je koppeling naar de dmg hebt weggehaald heb je daarna de mac herstart? Dan zou ik dit nog effe proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 16-02-2007 12:34 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste updates..

Zelfs als ik een externe (leeg) firewire harddisk aansluit, welke meteen gemount wordt, kan ik deze niet meteen erna unmounten. Dus hoe kan er in de tussentijd een file open zijn met deze volume.
Dit gaat trouwens op voor alle volume die ik mount...

geen ideeen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Neem eens contact op met Apple. Laat het hier ons weten wat apple adviseerd. Alvast bedankt!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Open 'ns de Terminal (te vinden onder Programma's > Hulpprogramma's) en tik daar in:
lsof +D /Volumes/<diskname>
Waarbij <diskname> natuurlijk de naam van de disk is. Dit commando laat je zien welk process er nog bestanden open heeft staan op de disk.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Daedalus schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:38:
Open 'ns de Terminal (te vinden onder Programma's > Hulpprogramma's) en tik daar in:
lsof +D /Volumes/<diskname>
Waarbij <diskname> natuurlijk de naam van de disk is. Dit commando laat je zien welk process er nog bestanden open heeft staan op de disk.
Of gebruik
lsof |grep <diskname>

:)

Ik heb 't ook wel 'ns, meestal is het dan Adium ofzo die nog een bestandje in gebruik heeft.

Verwijderd

Topicstarter
de "lsof +D" commando levert geen open files op.
het probleem moet elders liggen.
ALLE mounted volume zijn niet te unmounten.
een lege ext HD heeft natuurlijk zowieso geen files die open kunnen zijn (zoals in bovenstaande voorbeeld) dus zou die direct te unmounten zijn.
En dus zelfs bij twee op een volgende handelingen van mounten en daarna direct unmounten, is het laatste niet mogelijk.
Het probleem is dus ook met network drives, dmg en fysiek cd/dvds, dus alles wat te mounten is.

Heeft Mac OS X een optie vergelijkbaar met de WinXP System Restore, om alle settings terug tezetten van een bepaald moment in het verleden?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zelfs een lege hdd heeft files, alleen zijn die niet te zien. Meestal is dit soort gedrag te wijten aan processen die in de achtergrond draaien en ook dergelijke files gebruiken. Bijvoorbeeld de spotlight indexer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 04:20:
Zelfs een lege hdd heeft files, alleen zijn die niet te zien. Meestal is dit soort gedrag te wijten aan processen die in de achtergrond draaien en ook dergelijke files gebruiken. Bijvoorbeeld de spotlight indexer.
Maar dan zouden die files in ieder geval zichtbaar moeten zijn met het 'lsof' command!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven.

Sinds enkele dagen kan ik geen enkele schijf (externe HD, iPod,...) meer unmounten.
Ik draai Mac OSX 10.5.2 op een Macbook Pro van de eerste generatie.

Zelfs na het uitschakelen van alle programma's (inclusief finder forced quit) lukt het me niet. Iemand een idee hoe dit zeer irritante probleem opgelost kan worden?
Pagina: 1